Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@01:49:44 GMT

تربیت و رشد در گوهر اشک بر حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۱۴۷۸

تربیت و رشد در گوهر اشک بر حسین(ع)

اگر نبود، قانون جاذبه دل‌ها به مرکز خوبی‌ها کشف نمی‌شد، اگر نبود خنده و گریه معنا نمی‌شد، او عالم را به خود جذب و خوبی‌ها را در عالم منتشر کرد، او خنده را از فریبندگی و گریه را از افسرده کتنندگی رهانید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اگر نبود هیچ چیز در عالم معنا پیدا نمی‌کرد، اگر نبود هیچ چیز در عالم زیبا نمی‌شد، او جانِ عالم و زیباکننده عالم است، اگر نبود عشق نبود، ایثار نبود، فداکاری و وفا نبود، او عالم را عاشق کرد و به عالم درس ایثار و فداکاری داد، او وفا را معنا بخشید و عالم را رشد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او و هرچه که به او منتسب می‌شود، مثل نامش، ذکرش، مجالسش، ذکر مصائبش، تربتش، اشکش، پرچمش، بیرقش، قیامش، زیارتش و حتی سفره نذر و اطعامش، همه‌اش اثر تربیت‌کننده دارد.

اگر نبود، قانون جاذبه دل‌ها به مرکز خوبی‌ها کشف نمی‌شد، اگر نبود خنده و گریه معنا نمی‌شد، او عالم را به خود جذب و خوبی‌ها را در عالم منتشر کرد، او خنده را از فریبندگی و گریه را از افسرده کتنندگی رهانید، اگر نبود راکت می‌شدیم، می‌گندیدیم و ناامید می‌شدیم، او آمد و ما را جاری کرد، زلال و معطر و امیدوار کرد.

اگر نبود عالِم از جاهل شناخته نمی‌شد، عقل از حماقت تمییز داده نمی‌شد و جنون و دیوانگی برتر از علم و عقل فهمیده نمی‌شد. او آمد و نور آمد، او آمد و وادی عشق و جنون درهایش را گشود و بشیریت را از سرگشتگی و حیرانی نجات داد.

اگر نبود خدا شناخته نمی‌شد، خدا پرستش نمی‌شد، چنانکه امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند: «لولانا ما عبدالله؛ اگر ما نبودیم، خدا عبادت نمی‌شد».

این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست، این چه شمعی است که جان‌ها همه پروانه اوست، و این است که با جان و دل می‌خوانیم: سلام بر تو ای بنده خدا و ای پدر بندگان خدا؛ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ.

* حجت‌الاسلام احمد صادقی استاد حوزه علمیه

سبک زندگی عاشورایی| ملاطفت امام حسین با خانواده در وسط میدان نبردماجرای جوان مستی که با تلنگری خادم امام حسین(ع) شدغدّه‌ای بدخیم از صدر اسلام تاکنونکاشانی: با ابزار دین به مبارزه با امام حسین(ع) آمدند/ جنایت دینداران با انگیزه‌های دینی استبحران‌های بزرگ به برکت امام حسین(ع) از جامعه برطرف می‌شود

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم امام حسین (ع) موکب تسنیم بیشتر بخوانید... مورخان کربلا چه‌کسانی هستند؟/ نباید مبنای مجالس امام حسین(ع) را بر تاریخ گذاشت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مورخان کربلا چه‌کسانی هستند؟/ نباید مبنای مجالس امام حسین(ع) را بر تاریخ گذاشت واژه های کاربردی مرتبط ماه محرم امام حسین (ع) موکب تسنیم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ جدیدترین استفتاء از رهبر انقلاب دربارۀ تجمعات در شرایط کرونایی ۲ مداحی بنی‌فاطمه در شب دوم محرم ۱۴۴۲ ۳ مداحی محمود کریمی در "تکیه سیّار" ۴ نوحه‌سرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۵ آمادگی لشکر فاطمیون برای جنگ با دشمنان مردم افغانستان ۶ بررسی زمینه‌های واقعه عاشورا/ چه ضرورتی ایجاب کرد امام حسین (ع) قیام کند؟ ۷ نوسروده‌های یک شاعر تقدیم به ساحت امام حسین (ع) ۸ وقایع روز سوم محرم/ ورود عمرسعد با چهارهزار نفر به کربلا با طمع حکومت ری مهمترین اخبار فرهنگی چه کسی مجیدی را برای بازی در «تیرباران» پیشنهاد داد/ رانت‌خواری و روابط میان هنرمندان و دولت، سینمای سیاسی را نابود کرد جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری محرم + عکس گزارش تسنیم از ۱۰ سال با "مختارنامه"/ اگر مهلب نبودم، دوست داشتم ابن‌زیاد باشم بررسی زمینه‌های واقعه عاشورا/ چه ضرورتی ایجاب کرد امام حسین (ع) قیام کند؟ مهمترین اخبار تسنیم سیدحسن نصرالله: وظیفه ما دفاع از کشور و ملتمان است/ برای جانفشانی آماده‌ایم حزب‌الله لبنان یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی را ساقط کرد عراق| هشدار درباره عواقب عدم‌اجرای مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی لاوروف: تلاش‌های ضدایرانی آمریکا به رسوایی جدی در شورای امنیت می‌انجامد نامه "حاجی‌بابایی" به "زنگنه" و "دژپسند" درباره فروش سلف نفتی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه محرم امام حسین ع موکب تسنیم ماه محرم امام حسین ع موکب تسنیم امام حسین ع اگر نبود خوبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • قدردانی امام جمعه تکاب از اجرای طرح نور
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند