Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت با ساخت اسکلت های خارجی که توسط یک انسان که درون آنها می نشیند و به آنها فرمان می دهد، قصد دارد یک مسابقه با ورزشکارانی در کلاس جهانی برگزار کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، به نظر می رسد کم کم چیزهایی را که در فیلم ها و کتاب های علمی-تخیلی دیده و خوانده ایم، در حال زنده شدن و پیوستن به واقعیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون نوبت به اسکلت های خارجی رسیده است که به انسان قدرت خارق العاده ای می بخشند. 

این اسکلت های پیشرفته که به نوعی مانند لباس توسط انسان پوشیده می شوند، می توانند یک کامیون را بلند کنند و از تخته سنگ ها بالا بروند، اما آنها بدین منظور ساخته نشده اند، چرا که سازندگان آنها در شرکت "Furrion Limited" قصد دارند آنها را در یک مسابقه شرکت دهند.

در وبسایت این شرکت نوشته شده است: فناوری مکانیکی ما نشان دهنده کوچ از فناوری معمولی و امکان کنترل حرکت برای تولید یک نسل کاملاً جدید از ماشین های قابل هدایت توسط انسان است. این ها ماشین های ورزشی هستند که توسط ورزشکاران هدایت می شوند و برای مسابقه های به اصطلاح آفرود(off-road) ساخته می شوند. 

مسابقات آفرود که بیراهه‌نوردی یا بیابانی ترجمه شده است، گونه‌ای از مسابقات اتومبیل‌رانی هستند که در پیست‌های دارای مسیرهای دشوار طبیعی و غالبا در مناطق بکر طبیعی برگزار می‌شوند. 
این اسکلت خارجی که شرکت سازنده از آن به عنوان لباس مکانیکی یاد می کند، "پروتز"(Prosthesis) نامیده شده است. این دستگاه بر روی چهار پا استوار است و چهار تن وزن دارد. گفتنی است که ساخت آن ۱۰ سال طول کشیده است. 

براساس گزارش پایگاه CNET، اولین کسی که "پروتز" را امتحان کرد، "کیسی هاریش" یک قهرمان کانادایی مسابقه دهنده اسکلت خارجی بود. "هاریش" برای یادگیری نحوه استفاده از این دستگاه مجبور شد سه روز تمرین کند و در این تمرین ها چندین بار بر روی صورت به زمین افتاد، اما در نهایت این ورزشکار موفق به برداشتن اولین گام با "پروتز" شد.

او گفت: این برای ما مثل یک رویداد مهم بود. من چند بار با "پروتز" با صورت به زمین افتادم که بسیار خنده دار و البته وحشتناک بود، زیرا از ارتفاع زیادی افتادم.

اما شرکت "Furrion" این ماشین های عظیم الجثه را تنها برای سرگرمی نمی سازد و قصد راه اندازی مسابقات آفرود را با آنها دارد. این شرکت برنامه های بسیار جاه طلبانه ای برای راه اندازی این مسابقات دارد و می گوید ورزشکاران با استفاده از این لباس های غول پیکر مکانیکی که دارای صدها اسب بخار قدرت هستند، به آنها فرمان می دهند و شاهد آن خواهیم بود که ورزشکاران در کلاس جهانی مقابل یکدیگر مسابقه می دهند. 

این شرکت قصد دارد آینده ای را رقم بزند که مسابقات مکانیکی زودتر از آنچه تصور می شود، تبدیل به یک رویداد رایج شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسکلت خارجی آفرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، محمد سیاری گفت: ایده ساخت دیتالاگر درون چاهی قابل حمل در گروه آب زیرزمینی مدیریت مطالعات پایه منابع آب برای اولین بار مطرح و پس از همفکری و نهایی شدن طرح آن با همکاری شرکت دانش بنیان کنترل توان نوین پویا به مرحله ساخت رسید.

کارشناس مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه این دستگاه با موفقیت آزمایش شد، افزود: این دستگاه به منظور ثبت خودکار داده‌های سطح آب در آزمایشات پمپاژ طراحی شده و دارای فن آوری با دقت بالا همراه با پلان زمانبندی رکوردگیری پویا با ۵ مرحله بازه زمانی قابل تنظیم است.

وی خاطر نشان کرد: خروجی آمار برداشته شده توسط این دستگاه به صورت لحظه‌ای بر روی دستگاه تلفن هوشمند قابل مشاهده است و قابلیت دریافت فایل خروجی داده‌ها به صورت اکسل با مشخصات کامل نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سیاری افزود: استفاده از این دستگاه و فناوری آن گامی بزرگ در جهت انجام هر چه سریعتر و دقیق‌تر آزمایشات پمپاژ و نظارت بر عملیات آن بوده و به صورت چشمگیر سبب افزایش دقت و سرعت ثبت داده‌های آزمایشات پمپاژ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد