Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیابان‌های منتهی به محل اقامت نتانیاهو در شهر قدس دیشب (شنبه شب) باز هم شاهد تجمع گسترده معترضان به ناکارآمدی و پرونده‌های فساد او بود. جنبش اعتراضی علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای چندمین هفته متوالی با وقفه‌ای چند روزه دوباره پیگیری شد و ‌هزاران نفر در اعتراض به ادامه فعالیت نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار فشار بی‌وقفه از جانب معترضان، نتانیاهو در ائتلافی با حزب «آبی‌ - سفید» نیز روزی آرام و بدون تنش با اعضای این حزب در کابینه خود را تجربه نکرده است. از همان ابتدای امر پیش‌بینی روزهای آشفته کابینه صهیونیستی روشن بود، زیرا مقامات «لیکود» و آبی‌سفید در راستای مذاکره برای برگزاری نشست و امضای توافق تشکیل کابینه کشمکش‌های فراوان داشتند. 

امید نتانیاهو برای عادی‌سازی روابط با امارات برای خروج از بحران نیز جواب نداد و حتی اختلاف او با «بنی گانتس» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه از سران حزب آبی‌ - سفید به علت اینکه وی آنها را از روند توافق با اماراتی‌ها بی‌اطلاع گذاشته بود، عمیق و عمیق‌تر کرد.   

از سوی دیگر مهمترین مساله که هر دو حزب را مجبور به تشکیل کابینه اضطراری کرد، مقابله با شیوع «ویروس کرونا» در سرزمینهای اشغالی بود، اما بعدها همین کرونا شکاف در ائتلاف راست - میانه را بیشتر کرد. آخرین موضوع که مشکل آفرین شد و ذهن همگان را مجدد به سمت برگزاری انتخابات چهارم در عرض ۱۹ ماه کشاند، طرح تصویب بودجه بود که گانتس رهبر حزب آبی‌ -سفید بر طرح دو ساله بودجه طبق توافق تشکیل کابینه تاکید داشت، اما نتانیاهو بازی را به هم زد و طرح بودجه یک ساله را به میان آورد.

اکنون اگر دو طرف بر سر طرح تصویب بودجه به توافق نهایی نرسند، پارلمان رژیم صهیونیستی به صورت خودکار منحل شده و انتخابات مجدد برگزار می‌شود. همزمان با طرح گمانه زنی‌ها در مورد برگزاری انتخابات مجدد در فلسطین اشغالی، رسانه‌های صهیونیستی بار دیگر به اخذ نظرسنجی روی آورده‌اند.

نظرسنجی یکشنبه هفته گذشته شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که حزب «یمینا» به رهبری «بنت» وزیر جنگ سابق افزایش چشمگیری در تعداد کرسی‌های پارلمان داشته است. اگر انتخابات در فلسطین اشغالی در برهه فعلی برگزار می‌شد، حزب لیکود با کسب ۳۰ کرسی در «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی» اکثریت را به دست می‌آورد و به دنبال آن حزب بنت ناباورانه ۱۸ کرسی را کسب می‌کند. پس از آن نیز ائتلاف "یش اتید- تلم" به رهبری «یائیر لاپید» و «موشه یعلون» با ۱۶ کرسی، فهرست مشترک عربی با ۱۵، آبی‌ -سفید با ۱۲ کرسی و احزاب «اسرائیل خانه ما»، «اتحاد یهودیت توراتی» و «شاس» هر کدام ۷ کرسی و «مرتص» ۶ کرسی را به دست می‌آورند.

در این نظرسنجی همچنین مخاطبان به گزینه‌های انتخاب بین نتانیاهو- گانتس، نتانیاهو- لاپید و نتانیاهو- بنت به عنوان نخست‌وزیر رای دادند. با نگاهی به نتایج آرای گزینه سوم می‌توان دریافت که بنت گوی سبقت را از گانتس و لاپید ربوده است. بنت در این رای گیری ۲۴ درصد آرا و نتانیاهو ۳۹ درصد آرا را به دست آورده است که در مقایسه با گانتس (۱۶ درصد) و لاپید (۲۲ درصد) در مقابل نتانیاهو، رهبر حزب یمینا آرای بیشتری کسب کرده است.

حزب یمینا در ابتدای راه ورود به پارلمان در دوره بیست و سوم (دوره اخیر) یکی از حداقل تعداد کرسی‌ها در میان احزاب را به دست آورده بود و حالا برخی تحلیلگران و همچنین تحلیل روزنامه «هاآرتص» احتمالا بنت شانس نخست‌وزیری را دارد. اما گره کار اصلا مشخص نیست و بحران در میانه لایه‌های سیاسی رژیم صهیونیستی رسوخ کرده است. این مساله را می‌توان با نگاهی ساده به نظرسنجی‌ها درک کرد، چرا که احزاب با اختلافات سیاسی گسترده باز هم نمی‌توانند ائتلاف حداکثری را تشکیل دهند. 

هر چند «میکی زوهر» یکی از اعضای حزب لیکود بر احزاب یمینا و اسرائیل خانه ما برای تشکیل ائتلاف در انتخابات احتمالی بعدی حساب باز کرده است، اما بنت و اعضای حزب یمینا از همان ابتدا راه خود را از راستگرایان جدا کرده و به جبهه مخالفان حزب حاکم پیوستند. تکلیف حزب اسرائیل خانه ما  به رهبری «اویگدور لیبرمن» هم که در جریان سه دوره انتخابات گذشته مشخص بوده و از ائتلاف با لیکود خودداری کرده است.

این نشان دهنده آینده مبهم سیاسی در فلسطین اشغالی است، زیرا ائتلاف بعدی در صورت شکل‌گیری باز هم با فروپاشی روبرو خواهد شد. هر اقدامی از سوی صهیونیست‌ها برای پیشبرد امور تاکنون صورت گرفته، ریشه اختلافات را عمیق‌تر کرده است. موضوع تعلیق طرح الحاق کرانه باختری در قبال توافق عادی‌سازی با امارات، بنت را به جان نتانیاهو انداخت و با آن به شدت مخالفت کرد، زیرا وی از آن دسته صهیونیست‌هایی است که اعتقادی به مذاکره با فلسطینی‌ها ندارد و بر برنامه الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و دره اردن اصرار می‌ورزد. 

در نهایت تا مدتی طولانی هیچ نقطه روشنی را نمی‌توان در نظام سیاسی رژیم صهیونیستی متصور شد و تا اینجا احتمال فروپاشی کابینه و انحلال پارلمان که منجر به انتخابات چهارم در سرزمینهای اشغالی می‌شود، آشفتگی رژیم صهیونیستی را به وضوح نمایان کرده است.    

برچسب‌ها بنت اسرائیل رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو پروندهٔ خبری انتخابات در سرزمین های اشغالی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنت اسرائیل رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو بنت اسرائیل رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی

به نقل از اسپوتینک عربی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد کابینه وی به اتفاق آرا، بستن دفتر شبکه الجزیره قطر در سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رادیو رژیم صهیونیستی همچنین با اعلام خبر فوق، اعلام کرد که نتانیاهو گفته است این رژیم نمی‌تواند خواسته حماس مبنی بر پایان دادن به جنگ، خروج نیرو‌های ارتش رژیم اسرائیل از غزه و رها کردن این جنبش به حال خود در نوار غزه را بپذیرد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره در واکنش به این اقدام رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: کابینه نتانیاهو، در اقدامی سرشار از گمراهی و افترا، همزمان با روز جهانی آزادی رسانه ها، تعطیلی دفاتر شبکه در سراسر سرزمین‌های اشغالی را تصویب کرده است.

شبکه الجزیره با محکوم کردن این اقدام رژیم صهیونیستی، آن را مجرمانه و تجاوز به حقوق بشر در زمینه دستیابی به اطلاعات دانست و بر حق این شبکه در ارائه خدمات به بینندگان خود در سراسر جهان تأکید کرد و آن را مطابق با معاهدات بین المللی دانست.

شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: اقدام رژیم اسرائیل در سرکوب کردن رسانه‌های آزاد با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش در زمینه کشتار و بازداشت روزنامه نگاران، ما را از انجام مسوولیت هایمان بازنخواهد داشت.

این شبکه قطری تأکید کرد: از ابتدای جنگ در غزه، بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی در راه انعکاس حقیقت به شهادت رسیده اند.

شبکه الجزیره همچنین ضمن محکوم کردن ادعا‌های رژیم صهیونیستی درباره زیرپا گذاشتن اصول فعالیت رسانه ای، بر پایبندی این شبکه به ارزش‌های مذکور در اصول اخلاق کاری و حرفه‌ای تأکید کرد.

دیگر خبرها

  • تصویب ممنوعیت فعالیت شبکه «الجزیره» در کابینه رژیم صهیونیستی
  • درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی/ بن گویر خطاب به نتانیاهو: گالانت را برکنار کن
  • واکاوی ۳ ابربحران قابل توجه پیش رویِ نتانیاهو
  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی+ فیلم
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • درخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست