Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@17:32:25 GMT

دستاوردهاي مهم درماني در دوران کرونا

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۶۱۹۹۶

دستاوردهاي مهم درماني در دوران کرونا

خبرگزاری آریا- معاون درمان وزیر بهداشت: در 6 ماه گذشته به کمک شرکت‌های دانش بنیان 1500 تخت با ونتیلاتور به زیر ساخت‌های درمانی کشور اضافه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر قاسم جان بابایی در نشست خبری، افزود: خوشبختانه در شرایطی  قرار داریم که روند بستری و مرگ و میر بیماران کرونا رو به کاهش است و از مردم عزیز می‌خواهیم که در رعایت شیوه نامه های بهداشتی این روند را ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بعد از 6 ماه که از شناسایی کرونا گذشته است دستاورد‌های خوبی داشته ایم و برغم  تلخی از دست رفتن عزیزانمان اما توانستیم به کمک شرکت‌های دانش بنیان زیر ساخت‌ها را تقویت کنیم.
معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در همین مدت 1500 تخت ویژه با ونتیلاتور در همین مدت اضافه شد.
 
فراهم شدن زیرساخت‌ها برای خدمات دورا پزشکی
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زیرساخت‌ها برای خدمات دوراپزشکی (تله مدیسین) فراهم شده است.
دکتر قاسم جان بابایی در نشست خبری افزود: سایرخدمات تشخیصی در کشور توسعه پیدا کرده است. در روز اول ما یک آزمایشگاه پاستور داشتیم، اما الان 190 آزمایشگاه می‌توانند خدمات تشخیصی انجام دهند.
وی ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت برای خدمات دورا پزشکی است. شاید لازم نباشد بسیاری از مردم به شکل مکرر مراجعه پزشکی داشته باشند. الان زیرساخت اماده شده است. ما از ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز گرفتیم که بیمه‌ها می‌توانند از طریق دورا پزشکی خرید خدمت کنند، هم معاینه هم مشاوره و نیز خدمات تصوی برداری و تجویز دارو از این طریق انجام می‌شود.
وی گفت: الان این زیرساخت در 20 نقطه کشور آماده است و امیدواریم تا پایان سال در تمام نقاط کشور آماده شود.
جان بابایی افزود: بخشی از این کار با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته است. ما می‌توانیم از این به بعد در مناطق کم برخوردار معاینه بیماران را از راه دور از این طریق مراکزی که در محیط هستند انجام دهیم.
وی گفت: در عین حال برای پاسخ به برخی مشاوره‌ها که نیاز است پزشکان متخصص و فوق تخصص مشاوره دهند از این امکان می‌شود استفاده کرد. برای خدمات تصویربرداری و سیتی اسکن این امکان فراهم شده است که تاخیری در گزارش نداشته باشیم.
دکتر جان بابایی افزود: این خدمات دورا پزشکی و کیلینیک مجازی کار چند ماهه بوده و وزیر بهداشت این کار را ابلاغ کرده است تا مراجعه مردم به کلینیک‌ها کمتر شود. قدم بعدی ما دارو است که در جهت آن قدم برمی داریم.
وی اضافه کرد: آموزش کادر پزشکی برای خدمات غیرتهاجمی از دیگر اقدامات ماست. موثرترین عاملی که باعث نجات بیماران می‌شود مراقبتی است که کارکنان پرستاری و پزشکان انجام می‌دهند و نه دارویی خاص. جز داروی کورتن که اگر در موقع مناسب استفاده شود باعث کاهش مرگ و میر می‌شود.
دکتر جان بابایی گفت: مصرف هیچ داروی دیگری باعث کاهش مرگ و میر نخواهد شد. همکاران کارکنان پرستاری و پزشکی عامل نجات بخش برای مردم هستند و آموزش کوتاه مدت را برای کارکنان پزشکی و پرستاری و به چند شکل انجام داده ایم. ما آموزش کوتاه مدت برگزار کردیم که بتوانند خدمات کمک تنفسی را به درستی یاد بگیرند. الان همکاران ما در بیشتر نقاط کشور تبحر بالایی پیدا کرده اند.
وی گفت: نگرانی که برای پاییز و زمستان وجود دارد همراهی آنفلوانزا و کرونا و خدمات غیرکرونایی که بیماران باید بگیرند، است. دولت برنامه بسیار خوبی دارد و ان شاءالله تا پایان سال 14 هزار تخت و اورژانس بیمارستانی راه اندازی می‌شود تا در آن فصول هم کمبود تخت نداشته باشیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، دکتر جان بابایی افزود: از مردم می‌خواهم همراهی کنند که روز به روز این بیماری کمتر شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دستاورد کرونا برای خدمات جان بابایی دورا پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۱۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • ارائه جدیدترین دستاوردهای هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی