Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در پایان یکصد و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز بنده و روسای کمیسیون‌های مختلف شورا هر کدام نزدیک به ۱۵ دقیقه توضیحات و گزارش‌های لازم را ارائه کردیم. به غیر از جایگزینی آرش میلانی به جای بهاره آروین به عنوان منشی شورا، تغییری در هیأت رئیسه حاصل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هاشمی با اشاره به سورپرایز خود در ابتدای جلسه، گفت: سورپرایز امروز من در مورد انتخابات هیأت رئیسه به سبک آقای روحانی بود که می‌خواست مردم را سورپرایز اقتصادی کند. محمد علیخانی به دلیل ابتلا به کرونا نتوانست امروز در صحن شورا حضور پیدا کند و رأی ایشان را از منزل قبول نکردیم تا بدعتی پیش نیاید؛ ان‌شاءالله بعداً که ایشان به محل کار آمدند، نظرشان را در مورد انتخابات می‌پرسیم.

وی با اشاره به انصراف حق شناس از کاندیداتوری هیأت رئیسه و تصمیم گیری برای شورا از بیرون، بیان کرد: بنده از صحبت‌های ایشان که گفته‌اند از بیرون شورا به عنوان کاندیداتوری رئیس شورا شرکت نکنم خبری ندارم، اما در مذهب ما به مشورت و استخاره توجه شده و به نظرم اگر هم، چنین مسأله‌ای بوده به معنای تصمیم‌گیری نیست.

هاشمی افزود: یک سال به اتمام فعالیت شورای پنجم باقی مانده و در تلاش هستیم که برنامه‌های اولویت محور تحقق‌پذیر را به سرانجام برسانیم که راه‌اندازی میدان‌گاه امیرکبیر طی روز گذشته از جمله این برنامه‌ها بود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیروز حناچی شهردار تهران قول داده است که همه برنامه‌های اولویت‌محور تحقق‌پذیر را اجرایی کند که راه‌اندازی ۱۲ ایستگاه مترو تا پایان سال از جمله پروژه‌های وعده داده شده است.

وی با اشاره به حواشی مربوط به حذف واژه اسلامی از تابلوی میدان جمهوری اسلامی، افزود: جنجال نادرستی در گذشته علیه مدیریت شهری ایجاد شد که حالا در مورد این میدان نیز تحقیق کردم و دیدم از سال ۹۰ تا ۹۱ در بسیاری از تابلو‌هایی که به سمت این میدان بود اصلا کلمه اسلامی قید نشده و در حال تحقیق و بررسی هستیم که چه کسی در چه زمانی این تابلو‌ها را نصب کرده است، هر چند که تاریخ دقیق مشخص نیست، اما حذف کلمه اسلامی سابقه ۱۰ ساله دارد و نمی‌دانم چرا حالا جنجال درست شده است.

هاشمی گفت: تابلوی میدان جمهوری اسلامی قیافه مشکوکی هم دارد و به مانند سایر تابلو‌ها نیست، اما باید ببنیم که چه کسی در چه زمانی این تابلو‌ها را نصب کرده و باید دنبال کشف توطئه باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره رابطه دولت و شهرداری، بیان کرد: بهبود وضعیت رابطه شهرداری و دولت جزء وظایف رئیس شورا است که قطعا در یک سال باقی مانده سعی می‌کنم که رابطه بین شهرداری و دولت را که کمی هم خدشه دار شده مجددا برقرار کنم تا شاهد باشیم که حناچی دوباره به جلسات هیأت دولت برود.

هاشمی خاطر نشان کرد: از جناب روحانی و جهانگیری درخواست می‌کنم که اجازه دهند که روابط ترمیم شوند و کدورت‌ها از بین بروند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شورای شهر تهران پارسی خبر محسن هاشمی شورای شهر تهران رئیس شورا تابلو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون فنی عمرانی شهردار تهران امروز  سه شنبه ۱۱ اردیبهشت درباره طرح‌های امتداد یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری به اعضای شورای شهر تهران گزارش می‌دهد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ، امروز در دویست سی و دومین جلسه شورا، خرانه دار شورای اسلامی شهر تهران درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در ماه‌های آذر، دی و بهمن سال ۱۴۰۲، گزارش خواهد داد و در ادامه از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران رونمایی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: نطق پیش از دستور ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره محله جوادیه در منطقه ۱۶ شهرداری تهران هم قرائت خواهد شد.

به گفته سخنگوی شورا، بررسی یک فوریت لایحه معرفی چهار نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران برای انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب و یک فوریت طرح اصلاحیه ماده ۱۶ و ۱۸ مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و باسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسر قیمت تمام شده خدمات آب و فاضلاب در دستور کار جلسه امروز شورای شهر قرار دارد.

علیرضا نادعلی افزود: لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری (واگذار شده به صورت سر قفلی) در میدان مرکزی میوه و تره‌بار و همچنین لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران هم در نشست شورا بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند