Web Analytics Made Easy - Statcounter

8 محصول جدید دانش بنیان و خط تولید روغن و روانکارهای تحریمی حوزه صنایع هوایی و دریایی درشرکت نفت‌پارس وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح شد. صبح امروز در مراسمی با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه اقتصادی تدبیر، معاون سازمان هواپیمایی کشور، معاون فرمانده هوافضای سپاه و جمعی دیگر از مسئولان در محل پالایشگاه نفت پارس تهران، از محصولات جدید این شرکت در حوزه روانکارهای صنعت هوایی و دریایی رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه اقتصادی تدبیر دراین مراسم گفت: با توجه به تحریمهای ظالمانه علیه کشور و نیاز کشور به تولید محصولات داخلی، ستاد اجرایی با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش‌بنیان در شرکت نفت‌پارس تولید روانکارها و روغن‌های موتور هیدرولیک و انواع گریس‌ها برای نیازهای صنعت هوایی ودریایی را در دستور کار خود قرار داد.

نوروزی با بیان اینکه بعد از ۱۰ ماه تلاش مستمر امروز شاهد رونمایی از چندین محصول جدید در شرکت نفت پارس هستیم، افزود: سرمایه‌گذاری این کار حدود ۵ میلیون دلار بوده که با این میزان سرمایه ، 21 میلیون دلار در سال صرفه‌جویی ارزی صورت میگیرد، ضمن اینکه این محصول 73 درصد ارزان‌تر از مشابه خارجی آن تولید و عرضه میشود.

وی تأکید کرد: این اولین روانکار تولید شده در داخل کشور در حوزه صنایع هوایی نظامی و غیرنظامی و صنایع دریایی است که تمام استانداردهای روز دنیا را هم کسب کرده است.

رئیس گروه اقتصادی تدبیر با بیان اینکه حدود ۷۰ میلیون دلار هدف صادراتی دراین حوزه داریم تصریح کرد: از ۱۷۰ میلیون لیتر تولید روغن و روانکار به ۲۰۰ میلیون لیتر رسیده‌ایم که در این زمینه جهش تولید خوبی داشته‌ایم‌ و پیش‌بینی میکنیم تا پایان امسال در مجموعه نفت پارس ۴۰ درصد جهش تولید داشته باشیم.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ستاد اجرایی درعرصه تولید محصولات استراتژیک و رفع خلأها چه در زمینه تولید واکسن کرونا و ماسک و دارو و چه در زمینه روغن‌های صنعت هوایی و فرآورده‌های نفتی است.

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشور نیز در بخش دیگری ازاین مراسم گفت:محصولی که امروز ستاد اجرایی فرمان امام به ما تحویل داد یکی از محصولاتی است که مصرف بالایی در هواپیماهای نظامی و غیرنظامی دارد و بدلیل تحریمهای ظالمانه با قیمت گزافی مجبور به تهیه آن بودیم.

او با بیان اینکه حمل ونقل هوایی همیشه از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و استانداردترین مواد مصرفی باید استفاده کند، گفت:از ابتدای انقلاب تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی بخش حمل‌ونقل هوایی صنعت هوایی کشور را زمین‌گیر کرده بود اما صنعت هوایی توانست با همکاری نیروهای انقلاب از بخشی از بن‌بست‌ها عبور کند.

سردار شمس‌الدین فرزادی‌پور فرمانده عملیات هوایی نیروی هوافضای سپاه نیز دراین مراسم با تمجید از اقدام ستاد اجرایی فرمان امام و معرفی محصول تولید شده گفت: این محصول با ارسال به آزمایشگاه‌های داخل و خارج کشور، توانسته استانداردهای سختگیرانه صنعت هوایی را با مؤفقیت کسب کند.

معاون فرمانده هوافضای سپاه افزود: چه قبل و چه بعد از برجام، صنعت هوایی همیشه در تحریمهای سخت قرار داشته و دستیابی به این روانکار اقدام بزرگی است و این روغنها چه در بخش دفاعی و چه غیردفاعی قابل بهره‌برداری است.

وی افزود: با شکسته‌شدن این سد توسط محققان ستاد اجرایی فرمان امام باردیگر ثابت شد نیروی جوان داخلی توانمندی تولید هرمحصول پیشرفته‌ای را دارد و میتواند تهدیدها رابه فرصتهای بزرگ تبدیل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان امام ره ستاد اجرایی فرمان امام صنعت هوایی نفت پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟

منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند امارات عربی متحده دیگر به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد و به دنبال افزایش تولید است.

به گزارش ایسنا، در حالی که بازار جهانی نفت، مشتاقانه منتظر تصمیم آینده اوپک پلاس و تغییر بالقوه در استراتژی کاهش تولید فعلی است، بیشتر نگاه‌ها به سمت عربستان سعودی یا مدیران آرامکو دوخته شده است. با این حال، یک بازیگر جدید وجود دارد که در حال حاضر به تغییر چشمگیر استراتژی تولید بدون تائید اوپک، اشاره می‌کند.

منابع آگاه در ابوظبی می‌گویند با توجه به نوسانات فعلی بازارهای نفت و افزایش تقاضا، امارات عربی متحده، دیگر نسبت به ضرورت کاهش تولید اوپک پلاس باور ندارد. همزمان، منابع آگاه در شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک)، به افزایش تولید قریب‌الوقوع اشاره کرده اند. افراد مطلع در داخل این شرکت فاش کرده اند ادنوک سرگرم بررسی افزایش تولید به حدود ۴.۸۵ تا ۴.۸۷ میلیون بشکه در روز است که استراتژی فعلی اوپک را نقض می‌کند. این حرکت تعجب آور نیست، زیرا ادنوک، سرمایه‌گذاری هنگفتی را در توسعه ظرفیت تولید خود انجام داده که تاکنون، به دلیل پایبندی امارات به تصمیمات اوپک، محدود شده است.

طبق اظهارات منابع رسمی، ظرفیت کل تولید در حال حاضر ۴.۵ میلیون بشکه در روز است اما انتظار می‌رود که افزایش یابد و احتمالا به زودی به ۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد. هدف تولید ۴.۸۵ میلیون بشکه در روز در فاصله مه تا ژوئن سال ۲۰۲۴، نرخ بالایی است اما شدنی است.

ادنوک یا امارات عربی متحده، به وضوح نیاز به این افزایش تولید یک‌جانبه را می‌بینند. آنها خود را به عنوان یک شرکت بزرگ بین‌المللی ملی نفت با هدف رقابت با هفت شرکت بزرگ نفت جهان معرفی می‌کنند. سلطان الجابر، مدیرعامل ادنوک، نیاز به تغییر را درک کرده  و برنامه‌هایی را برای خرید دارایی‌های بالادستی و پایین دستی دنبال می‌کند.

با وجود پیامدهای احتمالی تصمیم یک‌جانبه ابوظبی در اوپک، بازیگران مهم در بازار بین‌المللی نفت، ممکن است رویکرد عدم مداخله را در پیش بگیرند. صندوق بین‌المللی پول بر ضرورت حجم تولید و درآمد بیشتر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرده است. عربستان سعودی، به خصوص برای نیازهای بودجه‌ای دولت خود، به قیمت بسیار بالاتر نفت نیاز دارد.

طبق داده‌های صندوق بین‌المللی پول، عربستان سعودی برای تامین مالی بودجه خود، به قیمت نفت حدود ۹۶.۳۰ دلار در هر بشکه، نیاز دارد. این ارزیابی بر اساس تولید فعلی حدود ۹.۳ میلیون بشکه در روز نفت خام توسط این کشور است.

 صندوق بین‌المللی پول در گزارش چشم انداز منطقه‌ای خود اعلام کرد که قیمت سربه سر فعلی حدود ۲۱ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی این وام دهنده در اکتبر سال ۲۰۲۳ است. در آن زمان، عربستان سعودی هنوز حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز تولید می‌کرد. قیمت سربه سر جدید، بسیار بالاتر از قیمت جهانی نفت در حال حاضر است.

ابوظبی قصد بهره برداری مالی از سرمایه‌گذاری‌های خود را دارد و در صورت تسهیل محدودیت عرضه نفت در ژوئن، به خرید خود در بخش‌های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز با بودجه افزایش یافته، ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، همه نشانه‌ها حاکی از فشار برای تغییر استراتژی اوپک، به خصوص از سوی ابوظبی است. بازیگران بازار باید به دقت سیگنال‌های امارات را دنبال کنند زیرا فرمان کنترل اوپک ممکن است از دست ریاض خارج شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!​
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی