Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌های که از ابتدا با هدف صادرات، محصول و خدمات عرضه می‌کنند، این شتابدهنده به صورت تخصصی در حوزه صادرات، خدمات شتابدهی ارائه می‌کند. این مرکز شتابدهی تخصصی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم افتتاح این مرکز اظهار کرد: با توجه به تمایل و پیشگامی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای برنامه‌های خود برای توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و فناور، برای تاسیس این مرکز حمایت‌های لازم را تخصیص داد. امیدواریم، افتتاح این شتابدهنده، جریان عمومی صادرات خدمات و محصولات فناورانه را تسهیل بخشد.

ستاری ادامه داد: تمام ظرفیت کریدور صادراتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صادرات محور قرار دارد و این معاونت آمادگی دارد تا هر حمایتی که در مسیر صادرات لازم باشد برای این صادرکنندگان فناور فراهم کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: تقویت حوزه صادرات بیش از هر چیز نیازمند ورود و حضور نیرو‌های جوان و تازه‌نفسی است که با استفاده از راهکار‌های به روز و فناورانه، مسیر صادرات را هموار‌تر کنند. در حال حاضر بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان وفناور هزاران محصول و خدمت عرضه می‌کنند که بسیاری از آن‌ها از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمات مختلفی در حوزه صادرات عرضه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد نمایشگاه‌های بین‌الملی، کمک برای کسب استاندارد‌های لازم در مقاصد صادراتی و عرضه تسهیلات اشاره کرد.

رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان ضمن توضیح وضعیت فعلی زیست‌بوم نوآوری در کشور افزود: بحران کرونا علی رغم آسیب‌های جدی که به همراه داشت باعث ایجاد رونق جدی در حوزه شرکت‌های فعال در بخش آی. سی. تی شد. این بحران باعث شد تا سد‌های قدیمی در برابر این شرکت‌ها شکسته شود و آن‌ها توانستند محصولات بهینه خود را به جامعه مصرف عرضه کنند.

به گفته ستاری، در حال حاضر ظرفیت بسیاری خوبی در بازار سرمایه و بورس برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور فراهم است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد است تا حضور این مجموعه‌های فناور را در این بازار تسهیل کند.

راهکاری مدرن برای صادرات

همچنین غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی ایران نیز، همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان و فناور استارتاپ محور را قابل تحسین ازیابی کرد و گفت: کسب و کار‌های سنتی بی‌شک نمی‌توانند بر اساس راهکار‌های سنتی و قدیمی، بازار‌های صادراتی خود را حفظ کنند و افتتاح این مرکز یک شروع فرخنده‌ای است تا راهکاری مدرن و به روزی برای صادرات در عصر جدید فراهم شود.

افتتاح ۵ مرکز تا پایان سال

در ادامه حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اول اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز، یکی از برنامه‌های جدی اتاق بازرگانی را تشکل سازی خواند و اظهار کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز شتابدهی صادرات در تهران افتتاح شد و تا پایان سال نیز افتتاح ۵ مرکز مشابه در مراکز استان‌ها، در دستور کار قرار دارد. کسب و کار‌های سنتی نیز برای ادامه حیات و ارتقا توان نیازمند بهره گیری از روش‌های به روز و فناورانه هستند. بیش از ۳٠ اتاق استانی و بیش از ۵۰ اتاق و کمیته مشترک با دیگر کشورها، ظرفیت خوبی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور فراهم می‌کند.

به گفته سلاح ورزی، این مرکز شتابدهی علاوه بر خدمات مختلف در حوزه توسعه بازار و جذب سرمایه گذاری، مشاوره‌های راهبردی نیز به فعالان فناور و تیم‌های مستقر ارائه می‌کند.

مرکز شتابدهی صادرات ایران در ضلع شمالی ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تاسیس شده است. این مرکز همچنین برای گسترش فعالیت‌های خود و ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور تفاهم نامه‌ای با بانک کارآفرینی، منعقد کرد. بر اساس این تفاهم نامه، این همکاری‌های دو جانبه بر بستر یک سامانه برخط انجام می‌گیرد.

مرکز شتابدهی صادرات ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درصدد برگزاری رویداد تخصصی صادرات به افغانستان در ماه‌های پیش رو است. برگزاری رویداد‌های مشابه با آفریقا و بلاروس از جمله دیگر برنامه‌های این مرکز در سال جاری است.

در این مرکز همچنین استارتاپ‌ها و تیم‌های مختلفی مانند، پلتفرم تسهیل خدمات تشخیصی و درمانی، نمایشکاه مجازی تجهیزات پزشکی و دارویی و استارتاپاپ انجام تحقیقات غیر حضوری بین المللی مستقر هستند.

پلتفرمی برای بازاریابی بین المللی در حوزه محصولات شیمیایی که مشتریان خارجی را اعتبار سنجی می‌کند از جمله واحد‌های مستقر در این مرکز است. با توجه به مشکلات پیش آمده برای ال سی‌های بانکی بانکی، این پلتفرم می‌تواند جایگزین فناورانه مناسبی برای ال سی‌های طلقی شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان استارتاپ ها حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان و فناور اتاق بازرگانی مرکز شتابدهی استارتاپ ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال

روح الله‌ دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری سالانه این معاونت گفت: در حوزه هوش مصنوعی و شورای راهبری ملی هوش مصنوعی سال گذشته با دستگاه‌های زیادی تعامل شکل گرفت. با برگزاری و حضور دها متخصص بخش نظارت تنظیم‌گری، توسعه و پیگیری پروژه‌ها این شورا راهبری تشکیل شد.

او گفت: در اسفند ماه سال گذشته شورای راهبری ملی هوش مصنوعی با تعیین اعضای با دستور رئیس جمهور تشکیل شد. مزرعه پردازشی بزرگ، مرکز داده بزرگ، کتابخانه‌های بزرگ زبانی و تصویری خدمات پردازشی بزرگ در اپراتور‌های این مرکز قرار دارد و به شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها خدمات دهی می‌کند.

دهقانی بیان کرد: ایران ۷۰ الی ۸۰ رتبه کاربرد در حوزه هوش مصنوعی دارد. معاونت علمی و فناوری تلاش دارد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها از آنها حمایت کند. یکی از مراحل بلوغ شرکت‌های دانش بنیان عرضه شدن آنها در بازار سرمایه و مشارکت آنها در بورس است. دانش بنیان‌ها برای ورود و سرمایه گذاری در بورس نیازی به اقدام در معاونت علمی ندارند، اما برای شرکت‌هایی که کلان داده‌های مردم و داده‌های امنیت ملی را به دنبال دارند باید از طریق این معاونت وارد شوند.

او گفت: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت. علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی‌ها دوبال عملیات صادق بودند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اطهار کرد: حمایت از اندیشه ورزی و تفکردر کشور حمایت از توسعه علم و حمایت از توسعه فناوری و حمایت از توسعه کسب کار‌ها از ارکان اصلی معاونت علمی ریاست جمهوری است. ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در این معاونت نیز کار خود را آغاز کرده است. امضا کردن موافقت نامه با صنایع بزرگ فولادی و پتروشیمی و وزارت خانه‌های بزرگ از برنامه‌های معاونت علمی بوده که انجام شده است. 

او بیان کرد: قریب به ۲۰ کنسرسیوم در حوزه پتروشیمی، فولاد، ذوب آهن و محیط زیست و ... برای حل مسائل کشور عقد قرارداد و برگزار شد. بودجه‌ای معادل پروژه ۵۰۰ میلیون یورویی نفت برای اجرای پروژه‌های پیشران فناورانه باشند و تاثیر مستقیم در زندگی مردم داشته باشند در پایان سال گذشته ابلاغ شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در نشست خبری ادامه داد: در نظام جدید ارزیابی دانش‌بنیان‌ها، علاوه بر سطح فناوری، میزان اشتغال تخصصی و گردش مالی شرکت هم مورد مطالعه قرار می‌گیرد و شرکت‌ها بر این اساس به شرکت‌ها نوپا، نوآور و فناور تقسیم می‌شوند.

او افزود: نوع ۱-۲ و ۳ سابق بر اساس فناوری تقسیم بندی می‌شود، اما الان اشتغال تخصصی و گردش مالی نوع تقسیم بندی را مشخص می‌کند. شرکت‌های بسیار نوع یک داشته‌ایم که در بازنگری به شرکت نوپا تبدیل شدند و شرکت‌های نوع ۳ داشتیم که به شرکت‌های نوآور و فناور تبدیل شدند. ساز و کار‌های حمایتی از دانش بنیان‌ها در روش جدید متناسب‌تر شدند.۱۰ پارک کشور به کارگزار شناسایی شرکت‌های نوپا تبدیل شده اند.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال