Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در مرحله حاد بیماری و هنگام تب ممکن است مقادیر زیادی از مواد مفید از بدن دفع شود که برای تامین دوباره آن‌ها مصرف بعضی خوراکی‌ها ضروری است.

پروتئین‌ها

در یک فرد بیمار میزان نیاز به پروتئین افزایش می‌یابد بنابراین تامین پروتئین روزانه به ویژه از منابع حیوانی مانند: انواع گوشت‌ها (قرمز، مرغ، ماهی، طیور)، انواع لبنیات پاستوریزه (پنیر، شیر، ماست، کشک و دوغ) و تخم مرغ توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتامین A

کمبود این ویتامین منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و کم‌خونی می‌شود. منابع غذایی آن به دو شکل منابع غذایی حیوانی و گیاهی است. منابع حیوانی به فرم فعال ویتامین A عمدتا در جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات پرچرب و کره و منابع گیاهی در میوه‌های رنگی و سبزی‌های زرد و سبز نظیر اسفناج، کاهو، هویج زردآلو، طالبی، موز و انواع مرکبات است.

مایعات

نوشیدن آب آشامیدنی سالم و دیگر مایعات مانند شیر و دوغ به عنوان بهترین نوشیدنی توصیه می‌شود تا بخشی از انرژی، پروتئین، بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را تامین کند. نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان به دفع سموم و حفظ ایمنی مناسب بدن کمک می‌کند.

ویتامین E

علاوه بر داشتن فعالیت آنتی اکسیدانی، به عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. این ویتامین در روغن برخی گیاهان یافت می‌شود. روغن جوانه گندم روغن فندق، روغن کانولا، روغن بادام روغن هسته انگور و روغن آفتابگردان از اصلی‌ترین منابع این ویتامین است.

ویتامین D

دریافت مناسب از منابع غذایی (ماهی‌های چرب لبنیات و زرده تخم مرغ) و قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب به صورت روزانه، در افزایش سطح ایمنی بدن کمک می‌کند.

ویتامین C

علاوه بر این که به عنوان یک آنتی اکسیدان است، مصرف این ویتامین باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود. منابع این ویتامین عبارت اند از: انواع فلفل، سبزی های برگ سبز مانند اسفناج و سبزی خوردن، توت فرنگی، گریپ فروت، گوجه فرنگی، انبه، لیمو، انواع کلم و کیوی.

ویتامین‌های گروه B

در تب نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد و برای متابولیسم و سوخت و ساز نیاز به ویتامین های گروه B بیشتر می شود که باید از منابع غذایی از جمله سبزی‌ها به ویژه برگ سبز و میوه‌ها، شیر و لبنیات، گوشت، دل و جگر، زرده تخم مرغ، غلات سبوس‌دار و حبوبات تامین شود.آهنکمبود آهن باعث آسیب و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود .

بیشتر بخوانید: یوگا سپر شما در برابر کروناست

آهن

در منابع گیاهی و منابع حیوانی یافت می‌شود منابع حیوانی شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی حاوی آهن است و منابع گیاهی مانند انواع سبزی‌ها، حبوبات، میوه‌های تازه و خشک شده و غلات کامل هم مقادیری آهن دارند.



منبع: سلامت نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت ویروس کرونا منابع حیوانی منابع غذایی ایمنی بدن سبزی ها تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۶۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این سبزی سه برابر پرتقال ویتامین ث دارد
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • فواید و مضرات روغن حیوانی