Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  بختیار رازانی اظهار کرد: در راستای حمایت از کسب و کار‌های خرد با مدل توسعه خوشه‌ای اقدام به شناسایی و مطالعه ۱۶ خوشه کسب و کار در استان کردیم.

او افزود: بر این اساس امسال فرآیند توسعه خوشه آبزی‌پروری در استان شروع شده، چون لرستان جزو استان‌های برتر در تولید ماهیان سردآبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: همچنین در سال گذشته خوشه عسل ایجاد کردیم؛ کیفیت این محصول از سایر استان‌ها بهتر است.

رازانی با بیان اینکه در چند سال اخیر خوشه فرش را ایجاد کردیم که هم‌اکنون در حال مطالعه توسعه‌ای آن هستیم، بیان کرد: همچنین خوشه‌های گلیم و جاجیم را در چند سال اخیر در استان ایجاد کردیم.

او تصریح کرد: امید می‌رود با سپری شدن فرآیند توسعه‌ای این خوشه‌ها، کمکی به رونق کسب و کار‌های خرد و خانگی در لرستان کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: خوشه‌ها فعالیت‌های کسب و کاری هستند که در یک منطقه جغرافیایی خاص دارای پتانسیل نسبی بوده و در تولید خود می‌توانند موجب هم‌افزایی محصول و ارزش افزوده محصولات تولیدی باشند.

رازانی فرش لری را پتانسیل نسبی لرستان برشمرد و با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از همه ظرفیت‌های موجود در راستای تقویت علمی و عملی خوشه فرش دستباف استان بهره برده تا توسعه این صنعت گرانبها را محقق کرده باشد، یادآور شد: فرش دستباف لرستان نیازمند معرفی هرچه بیشتر به بازار‌های ملی و بین‌المللی است.

او تصریح کرد: باید تلاش کرد تا فرش لری این میراث گرانبها و ارز آور را به جهانیان معرفی کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار کرد: این شرکت عزم خود را برای حمایت از صنعت فرش لری جزم کرده و امیدواریم در آینده نزدیک، بخشی از توسعه اقتصادی لرستان از طریق فروش فرش دستباف تامین و محقق شود.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت شهرک های صنعتی لرستان کسب و کار توسعه اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی لرستان کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند

ایسنا/لرستان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: املاک مازادی که دستگاه‌ها دارند باید شناسایی و به امور اقتصاد و دارایی معرفی شوند.

علی محمدی درباره آخرین وضعیت مولدسازی در لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: املاک مازادی که دستگاه‌ها دارند باید شناسایی و به امور اقتصاد و دارایی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه فرآیند مولدسازی امسال با سال‌های قبل تفاوت دارد، بیان کرد: امسال از طریق سامانه مدد دستگاه‌ها باید اموال مازاد خود را معرفی کنند، اگر ارزش این اموال کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان باشد، کل فرآیند آن در استان انجام می‌شود و صرفاً برای گرفتن مجوز هیأت مولدسازی به مرکز ارسال می‌شود. اگر بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان باشد بعد از شناسایی و تصویب در استان، برای ادامه فرآیند از جمله ارزش‌افزایی و کارشناسی از طریق سامانه مدد به سازمان خصوصی‌سازی ارسال می‌شود.

او ادامه داد: آخرین پیگیری‌ها توسط کارگروه مولدسازی استان انجام شده و از طریق مولدسازی بنا داریم بخشی از اموال غیرمنقول دستگاه‌هایی را که از طریق سامانه مدد معرفی شده‌اند، در قالب فروش، تهاتر یا سایر روش‌های مولدسازی تعیین تکلیف کنیم.

وی گفت: یک ملک آموزش و پرورش در دستور کار کارگروه مولدسازی استان قرار گرفته است که منابع آنها صرف تکمیل پروژه‌ها و طرح‌های آموزش و پرورش خواهد شد.

مدیرکل  اقتصاد و دارایی لرستان بیان کرد: تنها استانی بودیم که تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲ سامانه مدد را بصورت کامل راه‌اندازی کردیم.  

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ خروجی زحمات سال ۱۴۰۲ را خواهیم دید و در همراهی و تعامل دستگاه‌ها موضوع به‌صورت خود اظهاری است و نمی‌توانیم دستگاه را مجبور به این کنیم که املاک مازاد خود را به ما معرفی کند، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید بتوانیم دستگاه‌ها را متقاعد کنیم پای کار بیایند و در موضوع مولدسازی، املاک مازاد خود را برای تکمیل پروژه‌هایی که منافع مردم را دربر دارند به کار گیرند.

او افزود: وزارت اقتصاد و دارایی املاک خود را برای طرح‌هایی که منافع آن برای مردم است در نظر گرفته تا در قالب مولدسازی این پروژه‌ها تکمیل شوند، اموالی که وزارت اقتصاد دارایی دارد شامل ملک خیابان آزادی و کوی جهادگران در خرم‌آباد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور