Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، نخست‌وزیر ۶۵ ساله ژاپن که این روزها خبرهایی ناخوشایند درباره سلامتی‌اش به گوش می‌رسد، حالا طولانی‌ترین دوره حکومت را به نام خود ثبت کرده است. پیش‌تر حزب لیبرال دموکرات قانونی تصویب کرده بود که بر اساس آن، رهبر این حزب می‌توانست برای سه دوره پیاپی هم نخست‌وزیر ژاپن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب، شینزو توانست در سومین دوره حضور در کاخ نخست‌وزیری از رکورد ۲۷۹۸ روز نخست‌وزیر بودن بگذرد.

رکورد پیشین طولانی‌ترین دوران نخست‌وزیری در دستان ایساکو ساتو بین نوامبر ۱۹۶۴ تا ژوییه ۱۹۷۲ بود؛ کمی کمتر از هشت سال. ساتو که برادر پدربزرگ شینزو است، سال ۱۹۷۵ در ۷۴ سالگی از دنیا رفت و رکوردش حدود ۵۰ سال دست‌نخورده مانده بود. شینزو بار اول از ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۶ درست به مدت یک سال نخست‌وزیر ژاپن بود و پنج سال بعد وقتی دوباره به این سمت رسید، توانست ۲۷۹۹ روز پیاپی (تا روز دوشنبه سوم شهریور) آن را نگه دارد.

رسانه‌ها از مراجعه دوباره نخست‌وزیر ژاپن به بیمارستان برای دومین هفته پیاپی خبر داده‌اند؛ موضوعی که می‌تواند تا حدودی نگران‌کننده باشد. گفته می‌شود شاید حالا که دیگر رکورد طولانی‌ترین دوران نخست‌وزیری شکسته است، شینزو هم چندان به ادامه زمامداری علاقه نداشته باشد و جای خود را به فردی دیگر بدهد. آمار رضایت شهروندان ژاپنی از دولت این کشور و شخص شینزو در دوران شیوع کرونا بسیار کاهش یافته و جایگاه نخست‌وزیر را لرزان کرده است.

آبه شینزو که ماه آینده ۶۶ ساله می‌شود، هشت سال پیش با هدف بازسازی اقتصاد و ارتش این کشور قدرت را در دست گرفت و اگر بیماری مانع نشود، تا پایان تابستان سال آینده نخست‌وزیر می‌ماند. او در ۲۰۰۷ هم به دلیل مشکل التهاب روده استعفا کرده بود و اگر این بار زودتر از روی صندلی نخست‌وزیری بلند شود، جانشین او تارو آساو، معاون نخست‌وزیر و وزیر ۷۹ ساله اقتصاد خواهد بود. شینزو روز دوشنبه اعلام کرد حال عمومی‌اش خوب است و مشکلی برای مدیریت اوضاع ندارد.

کد خبر 543235 برچسب‌ها شینزو آبه ژاپن ژاپن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شینزو آبه ژاپن ژاپن نخست وزیری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین

به دنبال دیدار نخست‌وزیر اوکراین و وزیر دفاع استرالیا، دولت این کشور از بسته کمکی جدیدی به ارزش ۶۵ میلیون دلار برای کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایسنا، ظاهرا پس از کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین، سایر کشورها نیز در حال افزایش کمک‌ها به این کشور جنگ‌زده اروپایی هستند.

طبق آنچه دولت استرالیا اعلام کرده است، کمک‌های جدید این کشور، میزان کل کمک‌های نظامی به اوکراین را به رقم ۵۷۵ میلیون دلار می‌رساند.

روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت» به نقل از «دنیس شمیگال» نخست‌وزیر اوکراین نوشت: «نیمی از تازه‌ترین بسته به سیستم دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان اختصاص خواهد یافت.»

نخست‌وزیر اوکراین افزود: «بیش از ۱۹.۶ میلیون دلار به ائتلاف بین‌المللی پهپادها برای اوکراین اختصاص خواهد یافت که هدف آن تقویت زرادخانه هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین است.»

«ریچارد مارلز» وزیر دفاع استرالیا که با نخست‌وزیر اوکراین در لویو دیدار کرد، گفت: «من از اعلام کمک‌های نظامی جدید که شامل فناوری پهپادهای پیشرو در جهان، با حمایت صنعت دفاعی محلی استرالیا است، خرسند هستم.»

وی افزود: «استرالیا همچنین مهمات بسیار دقیق هوا به زمین و سامانه‌های دفاع هوایی کوتاه‌برد را ارائه می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم