Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:43:27 GMT

برگزاری مسابقه قصه گویی «در سوگ نینوا» در گیلان

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۵۸۵۷

برگزاری مسابقه قصه گویی «در سوگ نینوا» در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، از انتشار فراخوان قصه های عاشورایی «در سوگ نینوا» خبر داد و گفت: گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال از مخاطبان این فراخوان محسوب می‌شوند.

اسفندیار ضیایی در جمع خبرنگاران، از انتشار فراخوان قصه های عاشورایی «در سوگ نینوا» خبر داد و اظهار کرد: فراخوان مذکور در سایه همراهی انجمن قصه‌گویی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و و ستاد اقامه ‌نماز انتشار ‌یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای ویژه برنامه «در سوگ نینوا» را نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورایی، انتقال آموزه‌های حسینی به مخاطبان و تبیین جایگاه اهل بیت و یاران امام‌حسین(ع) در حماسه کربلا دانست و تصریح کرد: بهره‌گیری از هنر ‌قصه‌گویی در ارائه تصویری روشن از این رخداد آگاهی‌بخش و نمایاندن نقش کودکان کربلا در این حماسه‌سازی از دیگر اهداف انتشار فراخوان «در سوگ نینوا» به شمار ‌می‌رود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان، «نماز ظهر عاشورا»، «کودکان کربلا»، «یاران امام حسین(ع)»، «شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان» و «اسارت اهل بیت سیدالشهداء(ع) را از موضوعات قصه‌گویی دانست.

ضیایی، با بیان اینکه گروه‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال از مخاطبان این فراخوان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند قصه‌های حداکثر ۱۰ دقیقه‌ای خود را صورت عمودی فیلم‌برداری و از طریق رایانامه به نشانی «ghesegilan۹۷@gmail.com» و یا پیام رسان‌های گپ و واتس‌اپ به شماره ۰۹۳۳۵۴۰۰۷۴۹ و همچنین مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری سراسر استان ارسال کنند.

وی مهلت ارسال آثار را ۲۰ شهریورماه دانست و یادآور شد: دبیرخانه انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان واقع در شهر رشت، میدان انتظام، کوچه نظام پزشکی نیز پذیرای آثار ارسالی شرکت‌کنندگان خواهد بود و لذا طی آیینی از خالقان آثار برگزیده تجلیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کانون پرورش فکری کودکان جشنواره قصه گویی فرهنگ عاشورایی کانون پرورش فکری سوگ نینوا قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۵۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، باشگاه فیلم رویش حوزه هنری خراسان رضوی با همکاری مرکز فیلم جوان سازمان سینمایی سوره و معاونت امور استان‌های حوزه هنری، آمادگی خود را برای حمایت از تولید طرح و فیلمنامه‌های تولیدی هنرمندان استان خراسان رضوی اعلام کرد.    روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گزارش داد: در متن فراخوان حمایت از تولید فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای آمده است، با توجه به اهمیت پرداخت به نهاد خانواده و مغفول ماندن آن در آثار سینمایی، هر یک از ایده‌های ارسالی که در این محور محتوایی شکل گرفته است، امتیاز ویژه‌ای را در مرحله انتخاب دارا خواهد بود.    همچنین در صورت انتخاب موضوعی خارج از محور‌ها و موضوع‌های مطرح شده در فراخوان، محوریت بازنمایی خانواده ایرانی متناسب با زیست بوم استان خراسان رضوی از امتیاز خاص تری برخوردار خواهد بود.   هنرمندان و جوانان علاقه‌مند به هنر سینما و فیلمسازی در خراسان رضوی، می‌توانند طرح یا فیلمنامه خود را از طریق پیام رسان‌ها در فضای مجازی به شماره ۰۹۰۰۱۰۸۳۸۶۸ ارسال کنند.   مهلت ارسال آثار از ۸ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد تعیین شده است و اعلام نتایج بررسی و انتخاب آثار در بازه زمانی یک ماه بعد از پایان مهلت فراخوان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران