Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار حیدری روز دوشنبه در حاشیه نشستی که با حضور هیاتی از اقلیم کردستان عراق به سرپرستی محمدطاهر صالح نماینده اقلیم کردستان عراق در محل فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، افزود: به دنبال افزایش کارکردهای مرز پرویزخان هستیم.

وی اظهار داشت: مراودات مرزی باعث می شود کارکردهای مرز رسمی پرویزخان افزایش پیدا کند و این به نفع ۲ کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: زندگی مردمان ۲ منطقه مجاور مرز متاثر از کارکردهای مرز است از رو باید این مراودات بیشتر شود.

حیدری ادامه داد: سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین و بازگشایی مرز تیله کوه در سرپل ذهاب ظرفیت جدیدی ایجاد می کند که باعث رونق بیشتر در حمل و نقل و تجارت خواهد شد و ضرورت دارد بیش از گذشته این توافقات استمرار پیدا کند که نیاز ۲ استان کرمانشاه و گرمیان است.

نماینده اقلیم کردستان عراق نیز با قدردانی تلاش های نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و فرماندار قصرشیرین گفت: هدف از این سفر ایجاد تسهیل برای فعالیت های تجاری و شرایط لازم برای تجار ایرانی و عراقی است تا بتوانیم شاهد توسعه بیشتر فعالیت های مرز پرویزخان و بهره مندی ۲ طرف از ظرفیت این مرز باشیم.

طاهر محمدصالح اظهار داشت: همچنین ما آماده سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین هستیم و با حمایت و ایجاد شرایط از سوی مسوولان ایرانی حاضریم در این منطقه با ایجاد سرمایه گذاری زمینه اشتغال و رونق منطقه فراهم کنیم و در این راستا منتظر هماهنگی های لازم از سوی استاندار کرمانشاه و دیگر مسوولان هستیم.

 وی گفت: در ادامه سفر امروز نیز دیداری با فرماندار سرپل ذهاب و بازدیدی از مرز تیله کوه خواهیم داشت که بتوانیم شاهد بازگشایی فعالیت های تجاری در این مرز برای برای منتفع شدن ۲ طرف باشیم.

فرماندار قصرشیرین هم در این دیدار گفت: قصرشیرین ظرفیت های بزرگی برای توسعه دارد  و تلاش استاندار کرمانشاه هم بهبود روابط مرزی و تقویت صادرات در مرز رسمی پرویزخان است.

مرادعلی تاتار افزود: حضور سرمایه گذاران در قصرشیرین و نیازسنجی براساس نیازهای ۲ طرف یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق یکی از مهمترین شهرهای غرب کشور برای توسعه روابط اقتصادی با این کشور و اقلیم کردستان محسوب می شود که با داشتن ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی هم اکنون به مرکزی برای فعالیت های مهم اقتصادی، صادرات و واردات کالا به این کشور همسایه تبدیل شده است.
هم اکنون روزانه بطور میانگین یک هزار دستگاه کامیون حامل کالاهای صادراتی از جمله مانند میوه و تره بار، خشکبار، لوزام و مصالح ساختمانی، لوزام خانگی و دیگر کالاهای مورد نیاز مردم عراق و اقلیم کردستان از مرز پرویزخان صادر می شود.
بیشترین حجم مبادلات اقتصادی به کشور عراق معادل ۵۴ درصد کالاهای صادراتی کشورمان (یک هزار و ۵۰۰ کامیون صادراتی و ترانزیتی) از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود ضمن اینکه این مرز به عنوان فعال ترین بازارچه مرزی کشور شناخته شده است.

سال ۷۵ از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران با راه اندازی چند بازارچه مرزی در استان کرمانشاه موافقت شد که تیله کوه یکی از این مرزها بود که در سرپل ذهاب واقع است.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.
استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز دارای ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی است.

برچسب‌ها مرز پرویز خان قصرشیرین توسعه صادرات توسعه اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرز پرویز خان قصرشیرین توسعه صادرات توسعه اقتصادی مرز پرویز خان قصرشیرین توسعه صادرات توسعه اقتصادی مرز رسمی پرویزخان اقلیم کردستان سرمایه گذاری سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری و افزایش ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی در مازندران یک‌هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم کریم‌زاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی این استان اظهار کرد: در این نمایشگاه پنج محور پتانسیل شیلاتی مازندران بررسی و در نمایشگاه عرضه شده است.

وی با بیان اینکه صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی است، افزود: شیلات مازندران دارای سه هزار و ۹۰۰ واحد آبزی‌پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران میزان تولید این استان را در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن عنوان و مطرح کرد: از این میزان تولید سالانه شش تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود.

کریم‌زاده با اعلام اینکه سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات این استان ۸۰۳ میلیون دلار بود، گفت: ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است که سالانه دو هزار و ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود؛ از این میزان با استحصال ۹۰۳ تن خاویار به ارزش اقتصادی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی میزان صادرات ماهیان خاویاری را با میزان تولیدات خاویار ۱۱۰ تن انواع گوشت خاویاری به کشورهای مختلف با ارزش اقتصادی آن ۷۳۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: مازندران ۵۲ درصد استحصال ماهیان خاویاری کل کشور و ۴۷ درصد استحصال خاویار را در اختیار دارد.

این مسئول با اشاره به توسعه زنجیره ارزش محصولات شیلاتی این استان یادآور شد: سه موضع توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با نگاه اقتصاد دریا محور با مشارکت مردم، توسعه پرورش ماهیان خاویاری با اراضی ساحلی و تولید ماهیان کیلکا با اقتصاد دریامحور در این اداره‌کل مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش پیدا می‌کند، همچنین یک‌هزار شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 748902

دیگر خبرها

  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود