Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:52:09 GMT

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۷۱۵۲

نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون به مناسبت هفته «دولت» که به ریاست رئیس‌جمهور به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اعلام وارد مدار شدن دو واحد گازی ۱۸۰ مگاواتی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون گفت: کارهای واحد بخار هم با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تاکنون حدود ۳۱۵ میلیون یورو مورد نیاز برای این نیروگاه، حدود ۱۹۰ تا ۲۰۰ میلیون یورو هزینه شد و این دو واحد به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مبلغی نزدیک به ۸۰ میلیون یورو برای تکمیل خطوط انتقال و پست‌های برق و… از ۱۱۰ میلیون یورو برآورد شده هزینه شد و به بهره‌برداری رسیده است که در مجموع تاکنون کار برای طرح‌های توسعه حدود ۲۸۰ میلیون یورو در این طرح هزینه شد و برای تکمیل سازی خطوط انتقال، پست‌ها و همچنین واحد بخار نیاز به ۱۶۰ میلیون یورو دیگر است.

شریعتی گفت: کل میدان نفتی غرب کارون با توجه به برآوردها و استخراج ۱.۲ میلیون بشکه، نیازمند ۵۰۰ مگاوات برق است که در حال حاضر حدود ۳۵۰ مگاوات برق که بیش از نیاز فعلی است، تأمین شد.

استاندار خوزستان همچنین گفت: تمام بخش‌های مورد نیاز اعم از NGL۳۲۰۰ و فراورش مورد نیاز برای ۳۲۰ هزار بشکه در طرح دیده شد و کار بر روی تمام این بخش‌ها توسط شرکت مهندسی توسعه نفت با جدیت در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در استان به نوسانات نرخ ارز دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: در صورتی که شرایط دو سال پیش پابرجا بود، کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شد اما در این شرایط با خوداتکایی به توان نیروها و شرکت‌های داخلی روند انجام کارها با جدیت پیگیری می‌شود و افتتاح این نیروگاه هم از نشانه‌های بارز خودباوری ملی است.

وی به افزایش قابل‌توجه تولید نفت در هفت سال گذشته اشاره کرد و افزود: تولید کشور در طول هفت سال گذشته از ۷۰ بشکه در روز به بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

شریعتی در پایان بر اهمیت میادین مشترک نفتی تأکید کرد و گفت: بعضی میدان‌های نفتی متعلق به خود کشور هستند و در صورت عدم برداشت از آنها هیچ‌گونه مشکلی وجود نخواهد داشت اما میادین مشترک به دلیل برداشت‌های طرف مقابل از اهمیت بالایی برخورداری هستند و همین امر باعث ایجاد رقابت بین دو طرف می‌کند که با سرمایه گزاری روی این میادین و برداشت از آن باید از رقابت عقب نمانده و با پشتکار فراوان بتوانیم به هدف ۱.۲ میلیون بشکه رسیده و غرب کارون را به عسلویه نفتی تبدیل کنیم.

کد خبر 5007345

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان فرآورده نفتی شهرستان کارون افتتاح طرح عمرانی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی قزوین میلیون یورو غرب کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور