Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@01:02:55 GMT

فراخوان اشکواره حسینی برای اصحاب رسانه مازندران

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۷۸۵۱۲

فراخوان اشکواره حسینی برای اصحاب رسانه مازندران

به گزارش ایرنا، همایش فرهنگی هنری «اشکواره حسینی» که برای سومین سال پیاپی به میزبانی آمل برگزار می‌شود، امسال با نظر شورای سیاستگذاری این رویداد فرهنگی و آیینی برای تولید و جذب آثار رسانه‌ای با محورین فرهنگ محرم و عاشورا با اضافه کردن بخش رسانه به سایر بخش‌های این همایش رقابتی، تولیدات رسانه‌ای مرتبط با آیین‌های محرم در فرهنگ مازندران را گردآوری و داوری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دبیر نخستین رویداد رسانه‌ای اشکواره حسینی، این بخش به منظور شناسایی، ارزیابی، قدردانی و گردآوری آثار و محتوای کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای در حوزه عاشورا، محرم و شهدای مدافع حرم مازندران در نظر گرفته شده تا فرهنگ و آیین‌های عاشورایی این استان برای نخستین بار از نگاه فعالان رسانه‌ای در یک رویداد تخصصی رسانه‌ای گردآوری و رصد شود.

الناز پاک‌نیا با بیان این که این رویداد رسانه‌ای با محوریت مازندران برگزار می‌شود و محدودیتی برای فعالان رسانه‌ای خارج از استان نیز وجود ندارد، اظهار کرد: فعالان رسانه‌ای می‌توانند در رشته‌های تیتر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت حداکثر چهار اثر را که در بازه زمانی یکم فروردین ۱۳۹۸ تا ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ تولید شده باشد ، در چهار بخش اصلی «سبک زندگی عاشورایی»، «آداب و آیین‌های مردم مازندران در ماه محرم»، «دیدگاه‌های نو به حوزه عاشورا و محرم» و «جلوه‌های فرهنگ عاشورایی در دوران کرونا» ‏و بخش ویژه «شهدای مدافع حرم مازندران» در این رویداد شرکت دهند.

وی با تأکید بر ضرورت مرتبط بودن آثار یا صاحب اثر با جغرافیای مازندران خاطرنشان کرد: شرکت کردن فعالان رسانه‌ای سایر استان‌ها و رسانه‌های سراسری نیز در صورتی که آثاری مرتبط با آیین‌ها و فرهنگ محرم در مازندران یا شهدای مدافع حرم این استان داشته باشند مجاز است ، اما امکان دریافت آثار تولید شده مربوط به آیین‌های عاشورایی سایر استان‌ها وجود ندارد ضمن این که در دو بخش «دیدگاه‌های نو به حوزه عاشورا و محرم» و «جلوه‌های فرهنگ عاشورایی در دوران کرونا» نیز فقط آثار اصحاب رسانه ساکن یا متولد مازندران دریافت می‌شود.

پاک‌نیا خاطرنشان کرد: آثار تولیدی شرکت‌کنندگان باید در یکی از رسانه‌های مکتوب و مجازی دارای مجوز منتشر شده باشد و ۲۰ شهریور آخرین مهلت فرستادن آثار به دبیرخانه است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به صورت فایل PDF از صفحه کامل اثر منتشر شده در رسانه به آدرس ایمیل ‏rasaneh.ashkvare@gmail.com‏ به دبیرخانه جشنواره ‏بفرستند. ضمناً اطلاعات فردی شرکت‌کننده در فایل ‏Word‏ شامل نام ونام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و همراه، آدرس ایمیل به ‏همراه یک قطعه عکس باید همراه با نسخه اثر باشد.

دبیر بخش رسانه‌ای سومین اشکواره حسینی تصریح کرد: با وجود این که فعالان رسانه‌ای مازندران هر سال آثار متعددی درباره محرم و فرهنگ‌های عاشورایی تولید می‌کنند، اما تا کنون این آثار به صورت مدون گردآوری و ارزیابی نشده که امیدواریم با برگزاری این رویداد بتوانیم آثار شاخص و برگزیده تولیدی توسط فعالان رسانه‌ای استان را شناسایی، گردآوری و به صورت تجمیعی منتشر کنیم.

وی افزود: با نظر هیأت داوران که از سه چهره شاخص عرصه رسانه کشور تشکیل خواهد شد در نهایت به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب ۷۰۰، ۵۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان اهدا خواهد شد که برگزیدگان در مراسم اختتامیه همایش فرهنگی اشکواره حسینی همراه با سایر بخش‌های این رویداد معرفی می‌شوند.

بر اساس فراخوان منتشر شده آثاری که نام و نام خانوادگی شرکت‌کننده در آن‌ها قید نشده است باید همراه با تأییدیه مالکیت معنوی اثر از سوی مدیرمسئول رسانه به دبیرخانه ‏فرستاده شود.‏

همچنین آثار خارج از موضوعات این رویداد پذیرفته نمی‌شود و تایید دریافت اثر به ایمیل شرکت کننده فرستاده خواهد شد.

سومین همایش فرهنگی عاشورایی اشکواره حسینی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران به میزبانی شهرستان آمل در رشته‌های نمایش، عکاسی، دلنوشته، سرود و رسانه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها ماه محرم عاشورای حسینی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم عاشورای حسینی مازندران ماه محرم عاشورای حسینی مازندران فعالان رسانه ای اشکواره حسینی آیین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۷۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین

سید علی موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: جشنواره راویان غدیر با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه امسال تعیین شده است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود