Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرجلیلی از بارش ۴۵ میلی متری باران در آرین شهر خبر داد و گفت: اکیپ های برآورد خسارت جهاد کشاورزی در حال برآورد خسارت های این بخش هستند که طی چند روز آینده جمع بندی می شود.

«سید ابوالحسن میرجلیلی»، در گتفگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: به دنبال بارندگی های شدید دو روز گذشته، چندین خودرو، درگیر سیلاب شدند که این خودروها با کمک نیروهای امدادی رهاسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: بارندگی های تابستان امسال موجب ایجاد رواناب در شهرستان های بیرجند و قاینات شده است به نحوی که بارندگی در آرین شهر از 45 میلی متر گذشت.

 

میرجلیلی با بیان اینکه این نوع بارندگی های شدید در خراسان جنوبی و در فصل تابستان بی سابقه بوده است، گفت: در برخی از روستاها شاهد بارندگی بیشتر بودیم، به ویژه در روستاهای بخش مرکزی، بیرجند، زنوک، نوکند، گلبرگان، مزار کوه، یوش و برخی روستاهای اطراف دامنه کوه باقران خسارت ها در بخش کشاورزی بیشتر بوده است.

 

وی تصریح کرد: به دنبال بارندگی های شدید خسارت هایی به شبکه برق، آب و فاضلاب، شبکه آب وارد شد که همه این مشکلات مرتفع و آبرسانی سیار انجام شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: اکیپ های برآورد خسارت جهاد کشاورزی در حال برآورد خسارت های بخش کشاورزی هستند که طی چند روز آینده جمع بندی می شود.

 

میرجلیلی همچنین از خسارت احتمالی به محصول عناب، زرشک و محصولات سر درختی  استان خبر داد و بیان کرد: روند کاهشی دما از روز یکشنبه (2 شهریور) در خراسان جنوبی آغاز شده و تا پایان هفته جاری هوا ۸ تا ۱۲ درجه سانتی گراد سردتر می شود.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند برآورد خسارت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تا امروز، هفتم اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است. سال آبی از آغاز مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

سیاوش بهروز افزود: بارندگی‌های بهاری مجموع حجم آب پشت سد‌های در حال بهره‌برداری استان فارس را به ۴۰ درصد رساند.
وی با اشاره به ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی فعالیت سامانه ب اخیر که آغاز آن از ۳۱ فروردین ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است.
بهروز ادامه داد: تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است، لذا صرفه‌جویی در همه بخش‌های مصرفی آب شامل آشامیدنی و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی