Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@14:26:44 GMT

تجمع معترضین آمریکایی در پورتلند به آشوب کشیده شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۳۲۷۵

تجمع معترضین آمریکایی در پورتلند به آشوب کشیده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، با وجود گذشت نزدیک به سه ماه از آغاز اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا به دلیل مرگ «جورج فلوید» به دست پلیس این کشور، شهر پورتلند همچنان صحنه تظاهرات مردم خشمگین از خشونت پلیس است.

در همین رابطه صبح امروز سه شنبه نیز معترضین در مقابل ساختمان انجمن پلیس پورتلند تجمع کرده اند که که مداخله نیروهای امنیتی برای برهم زدن این تجمع موجب به آشوب کشیده شدن آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر پورتلند در طول سه ماه گذشته هموراه صحنه اعتراضات ضد نژاد پرستی بوده به طوری که روز شنبه هفته جاری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای کسب آرا سفیدپوستان در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰، باز هم از عزم خود برای اعزام نیروهای گارد ملی به شهر پورتلند خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری در این خصوص نوشت: یک شب بد دیگر با شورش در پورتلند، (واقع در ایالت) اورگان. تعداد کمی از نیروهای فدرالی برای حفاظت از دادگاه و دیگر ساختمان های فدرالی در آنجا هستند که کارشان عالی است.

وی که می کوشد اعتراضات مردمی در این کشور به نژادپرستی سازمان یافته را با واژگانی از قبیل «شورش» جایگزین کند، در ادامه افزود: اگر شهر یا ایالت برای توقف شورش درخواست کند نیروهای گارد ملی فوراً برای پایان دادن به این مشکل اقدام می کنند. درخواست کنید!

کد خبر 5007772 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: پورتلند ایالات متحده امریکا تظاهرات ضد نژادپرستی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی عراق ایران عادی سازی روابط با اسرائیل دونالد ترامپ فلسطین مکانیسم ماشه عربستان سعودی لبنان روسیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، با گسترش بیش از انتظار اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان در سراسرآمریکا، سرکوب‌ها وارد مرحله‌ای جدید شده است تا جایی که در دانشگاه لس آنجلس، پلیس به سمت دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که تعداد دانشجویان دستگیر شده از دو هزار و 300 نفر فراتر رفته است.

با گسترده تر شدن اعتراضات جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در سراسر آمریکا و افزایش تعداد تجمع های مسالمت آمیز دانشجویان، سرکوب پلیس آمریکا هم وارد مرحله ای جدید شده است.

شلیک مستقیم به سمت دانشجویان، پلیس در دانشگاه لوس آنجلس آمریکا برای برچیدن کامل تحصن، خشونت را تشدید و با گلوله های پلاستیکی به دانشجویان مستقیم شلیک کرد.

تعداد دستگیری ها در این دانشگاه ایالت کالیفرنیا  بیشتر از 200 نفر اعلام شده است.

در دانشگاه کلمبیای نیویورک هم که سه شنبه شب پلیس با یورش همه جانبه چادرهای تحصن دانشجویان را برچید و براساس اعلام سی ان ان نزدیک به 400 دانشجو راهم دستگیر کرد.

باز در دو روز گذشته  پلیس 200 دانشجوی دیگر این دانشگاه را هم که در تحصن مسالمت آمیزضد صهیونیستی دو هفته اخیر این دانشگاه حضور داشته اند دستگیر کرده است.

تداوم خفقان و سرکوب در داخل دانشگاه کلمبیای نیویورک باعث شد که ده ها دانشجوی دیگر این دانشگاه در بیرون از دانشگاه تجمع کنند وآزادی فلسطین و محکومیت نسل کشی صهیونیست ها را فریاد بزنند.

 پلیس در دانشگاه تگزاس هم بعد از جمع کردن چادرهای دانشجویان متحصن 17 دانشجو را هم دستگیر کرد.

در دانشگاه  نیوهمپشایر هم اوضاع همین گونه بود. پلیس با خشونت به چادرها حمله و پرچم های فلسطین را جمع کرد و 12 دانشجو را هم دستگیر کرد. داوید فلدمن خاخام یهودی ضد صهیونیست که در یکی از تجمع های دانشجویان آمریکا حضور پیدا کرده ، آنان را دانشجویان شجاعی توصیف می کند که توانسته اند در برابر جریان تبلیغاتی صهیونیسم جهانی قدعلم کنند.

 در دانشگاه ایالتی پرتلند آمریکاهم پلیس 12 نفر را بازداشت کرد.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در اولین اظهار نظر خود درباره این اعتراضات گسترده ضد صهیونیستی دانشجویان اعلام کرد در سیاست دولت آمریکا مبنی برحمایت کامل از رژیم صهیونیستی  تغییری ایجاد نخواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان دراعتراضات ضد صهیونیستی
  • اعتراضات ضد اسرائیلی به دانشگاه برلین کشیده شد
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • روایت سیاوش اردلان از حضور اپوزیسیون کنار نیروهای پلیس آمریکا برای سرکوب دانشجویان
  • ۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان