Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@22:42:03 GMT

صادرات مستمر میوه و تره‌بار به کشورهای حوزه خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۴۴۴۵

صادرات مستمر میوه و تره‌بار به کشورهای حوزه خلیج فارس

محمد حسینی گفت: موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بنادر شرق استان هرمزگان باعث شده تا با در دست گرفتن بخش عظیمی از بازارهای حوزه خلیج فارس شاهد رونق صادرات کالاهای یخچالی و به طبع آن ارز آوری وایجاد ارزش افزوده مطلوبی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حمیدرضا محمدحسینی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در ایجاد پایانه‌های سرتینگ محصولات کشاورزی را می‌توان عامل مهمی در جهت توسعه تعاملات با بازارهای هدف قلمداد کرد، اظهار کرد: ایجاد مشوق‌های از سوی وزارتخانه‌های مربوطه و همچنین کاهش فرایندهای اداری می‌تواند ضمن تسریع در ارسال کالاها در جهت تعمیم و شناسایی بازارهای هدف فرصت‌‌های جدیدی را فراروی تجار و بازرگانان قراردهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اقدامات توسعه‌ای صورت گرفته در بنادر شرق استان عنوان کرد: در حوزه‌های لجستیکی با الحاق سه پست اسکله جدید و  اصلاح ساختاری انبارهای دپو کالا ظرفیت بندر باهنر افزایش مطلوبی یافته است.

محمد حسینی افزود: تحقق عواملی نظیر اجرای سیستم مدیریت ترافیک دریایی (vts) که کاهش زمان انتظار کشتی‌ها از شش ساعت به دو ساعت را در برداشت و همچنین تامین نیروی انسانی ماهر در این حوزه توانسته‌ایم رتبه نخست از حیث صادرات کالاهای یخچالی را در بین بنادر کشور کسب کنیم.

وی با بیان اینکه با اصلاح و توسعه خدمات بندری هم اکنون ۹۰ درصد میوه و تره‌بار توسط شناورهای فلزی و لندینگ کرافت و با استفاده از کانتینرهای یخچالی صادر می‌شود، تصریح کرد: این اقدام چالش‌های که سال‌های گذشته در ارتباط با صادرات میوه و تره بار با ماندگاری کم  پیش رو بود و سلامت محصولات را از بعد بهداشتی تهدید می کرد را مرتفع کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

جعفری زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با شورای ترافیک شهرستان بم گفت: رفع نقاط حادثه خیز در شهرستان بم همواره دغدغه مسئولان شهرستان بوده است و طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است با این وجود هنوز هم شاهد تصادفات منجر به مرگ در این نقاط هستیم و تمام تلاش ما بر کاهش تصادفات و حفظ جان شهروندان است. 

وی افزود: ضرورت توجه به رفع نقاط حادثه خیز بلوار خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی، به دلیل واقع شدن در کردیدر شمال به جنوب و قرارگرفتن مدارس و ادارات حول این محور حائز اهمیت است؛ اما آنچنان که باید تاکنون به این مسیر توجه نشده است.   

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم ضمن تاکید بر اهمیت کاهش حوادث منجر به مرگ بیان داشت: نصب دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت و ایجاد سرعتگاه‌ها مطابق با دستورالعمل‌های مصوب می‌تواند موجبات کنترل سرعت و کاهش تصادفات در این مسیر را به دنبال داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با مصوبات این جلسه طی یک ماه آینده، طرح آرام سازی مسیر عملیاتی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم