Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:44:19 GMT

۳۰۰ هزار پرچم مشکی بر سر درخانه‌های قم نصب می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۴۵۸

۳۰۰ هزار پرچم مشکی بر سر درخانه‌های قم نصب می‌شود

بیژن سلیمانپور روز سه‌شنبه دربیست و سومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی درسالن کرامت استانداری، افزود: علاوه بر این باید بیرق‌های مشکی به‌صورت گسترده در واحدهای صنفی نیز به اهتزاز درآید.

وی در ادامه ابراز داشت: هیات‌های مذهبی بزرگ و سابقه‌دار قم درمجموع تاکنون عملکرد رضایت‌بخشی را در پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانپور گفت: برای کامل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین برخی از هیات های مذهبی فقط باید برخورد نرم و مبتنی بر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی دنبال شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم یادآور شد: حجم انتقادات به هیات‌های مذهبی باید متناسب با فعالیت‌های آن‌ها باشد و آلارم جامعه به سمتی نرود که مردم احساس کنند همه مشکلات بیماری کرونا به خاطر برپایی هیات‌های مذهبی است.

وی تاکید کرد: یکی از نگرانی‌های مهم استان در مدیریت کرونا هراس از آغاز مسافرت‌های مردم در تعطیلات پیش رو است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: برپایی دسته‌جات عزاداری در روزهای عاشورا و تاسوعا در محرم امسال ممنوع است.

وی تاکید کرد: آموزش‌وپرورش قم  هیچ هزینه‌ای نباید از هیات‌های مذهبی فعال در سطح مدارس دریافت کند و اگر هزینه‌ای نیز دریافت شده به آن‌ها بازگردانده شود.

سلیمانپور اظهار داشت: شورای اطلاع‌رسانی قم از انتقادات منصفانه اصحاب رسانه برای بهبود وضعیت مدیریت کرونا استقبال می‌کند.

استشمام محرم با طرح «هر خانه یک حسینیه»

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی قم نیز دراین جلسه گفت: هدف از طرح«هر خانه یک حسینیه» این است که روضه‌های خانگی به‌صورت محدود در خانه‌ها برپا شود و حال و هوای کوچه و خیابان‌ها نیز رنگ و بوی محرم بگیرد.

سید موسی حسینی کاشانی یادآور شد: همچنین تعاملات مطلوبی بین شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی نیز برای اجرای باشکوه این طرح صورت گرفته است.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی قم ابراز کرد: طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه و دستور دادستان کشور، اگر هیاتی دومرتبه به تذکرات بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها بی‌توجه باشد در نوبت سوم باید تعطیل شود.

وی ادامه داد: برای مدیریت مطلوب‌تر کرونا، باید نظارت مردم بر هیات های مذهبی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تقویت شود.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی قم تاکید کرد: تا اربعین حسینی ۳۰۰ هزار پرچم و بیرق مشکی با همکاری شهرداری قم بر سر در خانه‌های قم نصب می‌شود.

حسینی کاشانی یادآور شد: هم‌اکنون روزانه ۵۰۰ پرچم مشکی با همکاری شهرداری قم بر سر در واحدهای مسکونی قم نصب می‌گردد.

بی‌توجهی برخی از هیات‌ها با پروتکل‌های بهداشتی

رییس روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی قم نیز در بخشی از این جلسه، یادآور شد:مهم‌ترین مشکل امروز استان قم در برگزاری هیات‌های مذهبی عدم همکاری هیات های فاقد مجوز یا محافلی است که با مصوبات کلی ستاد زاویه معنادار دارند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا فتحی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ هیات مذهبی در سامانه بیرق برای ساماندهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: تعداد هیات های ویژه و بزرگ قم که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند، ناچیز است.

فتحی گفت: برای اقامه نماز ظهر عاشورا و حرکت دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا منتظر دستورات استاندار قم هستیم.

عزاداری ۱۰۰ هیات در مدارس قم

رییس روابط عمومی آموزش‌وپرورش قم نیز در ادامه، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش از همان ابتدا تمایلی برای دریافت وجه از هیات های مذهبی نداشت اما طبق موازین قانونی در واگذاری اماکن دولتی باید قراردادی منعقدشده و هزینه‌ای نیز در قبال آن دریافت شود.

غلامرضا رضایی گفت: ۱۰۰ واحد آموزشی در اختیار هیات های مذهبی قرارگرفته است و تمام هزینه‌های دریافت شده با موافقت دادستانی و استاندارقم به هیات های مذهبی بازپرداخت خواهد شد.

وی ابراز داشت: درمجموع عملکرد هیات‌های مذهبی فعال در واحدهای آموزشی قم رضایت‌بخش است.

رضایی همچنین اظهار کرد: به دلیل ممنوعیت برپایی دسته‌جات عزاداری«کاروان احلی من العسل» برگزار نمی‌شود و فقط ۴ خودرو با ۴ دانش‌آموز از مناطق چهارگانه قم یک مراسم بسیار مختصر را پی‌ریزی خواهند کرد.

کارشناس واحد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به سوم شهریورماه ۸۱ تَن با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی قم موردپذیرش قرار گرفتند.

محمدتقی سلطانی ۵۱ مورد بستری جدید در بخش‌های مختلف مراکز درمانی تحت اورژانس بیمارستان را مورداشاره قرارداد و گفت: از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، ۳۰ تَن ترخیص شدند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۸۳ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری می‌باشند که حال ۶۶ تَن آن‌ها وخیم است.

 ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها کرونا ماه محرم قم عاشورا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماه محرم قم عاشورا کرونا ماه محرم قم عاشورا رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها هیات های مذهبی ویروس کرونا هیات ها اسلامی قم یادآور شد قم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!

بازدید 10 دانشجویان معترض به نسل کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در دانشگاه هاروارد به احتزاز پرچم فلسطین به جای پرچم آمریکا، اعتراض خود را نسبت به جنایات در حال وقوع در نوار غزه بیان کردند. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پرچم فلسطین بر فراز دانشگاه هاروارد!
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • برد نصف رئال درخانه سوسیداد؛ ۴ امتیاز تا قهرمانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد