Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «داوید پاراویسینی» عضو مجلس ملی موسسان ونزوئلا در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد: کشورش برای پیشبرد روابط و همکاری های حوزه دفاعی-نظامی با ایران آزاد است؛ همانطور که قبلا نیز در سایر امور با این کشور اتحاد داشته است.

عضو مجلس موسسان و از اعضای کمیسیون نفت، گاز، انرژی و آب مجلس موسسان ونزوئلا عنوان کرد: اگر ونزوئلا زمانی در این زمینه نیاز به کمک پیدا کند، برادران ایرانی کمک های اقتصادی و نظامی لازم را به ما خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این «نیکلاس مادورو» رییس جمهور ونزوئلا، در ۲۲ اوت (اول شهریور) اعلام کرده بود: به دلیل اینکه کشورش هیچ منع تسلیحاتی در زمینه دفاع از خود ندارد، امکان خرید تسلیحاتی موشکی از ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد.

مادورو این سخنان را در پاسخ به اتهامات «ایوان دوکه» همتای کلمبیایی خود که گفته بود دولت ونزوئلا در حال مذاکره با ایران برای خرید موشک است، اظهار کرده بود.

دولت ونزوئلا از این ادعای دوکه که سه روز پس از دیدار وی با «رابرت او برایان» مشاور امنیت ملی آمریکا بیان شده بود، انتقاد کرد. 

به عقیده پاراویسینی دلیل اصلی ابراز چنین ادعایی این بود: چون ونزوئلا تصمیم گرفته بود نیازهای مربوط به حوزه فناوری خود را که تا آن زمان، یعنی ۱۵ سال پیش، به میزان 99/9 درصد به دولت آمریکا وابسته بود با تغییر رویکرد، از کشورهای دیگر تامین کند و این نمایانگر اقتدار «هوگو چاوز» رییس جمهور وقت ونزوئلا در زمان خودش بود که منجر به استحکام قدرت نظامی امروز این کشور بولیواری شده است.

نماینده مجلس ونزوئلا افزود: آمریکا و کلمبیا با متهم کردن ونزوئلا به خرید سلاح از ایران به دنبال دستاویزی برای اقدام نظامی علیه این کشور بولیواری هستند. در همین راستا، مادورو به «ولادیمیر پادرینو لوپز» وزیر دفاع ونزوئلا دستور داد تا ارزیابی کند ایران چه موشک های کوتاه برد، میان برد و بلندبردی برای تقویت قدرت دفاعی هوایی و زمینی ونزوئلا در اختیار دارد.

در حال حاضر، کاراکاس و تهران از روابط همکاری مستحکمی در زمینه های انرژی، اقتصادی، نظامی، کشاورزی، فناوری و سلامت برخورداند.

ایران پیش از این پنج فروند کشتی نفتکش با نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» را که حامل سوخت بود، به ونزوئلا تحویل داد. حرکت موفقیت‌آمیز نفتکش‌های حامل نفت ایران به سوی ونزوئلا در حالی انجام شد که تهدیدهای آمریکا علیه این اقدام بی‌اثر ماند.

همچنین در راستای همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا، نخستین فروشگاه زنجیره ای عرضه کالاهای ساخت ایران به نام "مگاصیص" در شهر کاراکاس پایتخت ونزوئلا افتتاح شده است. این فروشگاه با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع بیش از ۲۵۰۰ قلم انواع کالاهای کاملا ایرانی را جهت عرضه و فروش در خود جای داده است.

برچسب‌ها نظامی تحریم دفاعی کاراکاس آمریکای لاتین حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظامی تحریم دفاعی کاراکاس آمریکای لاتین حسن روحانی نظامی تحریم دفاعی کاراکاس آمریکای لاتین حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات