Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:43:36 GMT

پدر شهیدان نجفلو به فرزندان شهیدش پیوست

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۰۵۲۹

پدر شهیدان نجفلو به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر، حاج نصرت‌الله نجفلو از جانبازان دوران دفاع مقدس و پدر شهیدان ذبیح اله و عباداله نجفلو از شهدای استان زنجان بر اثر کهولت سن و ابتلا به بیماری، دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش در بهشت زهرا (س) شهر زنجان به خاک سپرده شد.

پیکر مرحوم حاج نصرت اله نجفلو امروز ساعت ۱۴ سوم شهریورماه پس از تشییع در بهشت زهرا (س) زنجان به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید عباداله نجفلو فرزند نصرت اله در سال ۱۳۴۱ در روستای بالارود زنجان دیده به جهان گشود و سالهای شیرین و خاطره انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و با فرارسیدن زمان ورود به مدرسه شروع به تحصیل کرد و توانست مقطع ابتدائی را با موفقیت پشت سر بگذارد خانواده نجفلو پس از مدتی به زنجان نقل مکان کردند و عباداله به عنوان شاگرد در یک مغازه خیاطی مشغول به کار شد.

این شهید والامقام در کنار کسب و کار در مسجد پنج تن آل عبا (ع) فعالیت فرهنگی داشت. در سال ۱۳۵۸ از طریق یگان اعزامی سپاه پاسداران وارد مناطق غربی کشور شد تا فرمان رهبر کبیر انقلاب را مبنی بر اینکه (کار قائله کردستان را یکسره کنید) اجابت کرده و با نیروهای ضد انقلابی مبارزه کند، تا در کنار دیگر رزمندگان و پاسداران پایه های انقلاب نوپای اسلامی را محکم سازد.

عباداله به عنوان پاسدار مشغول به خدمت شد و سرانجام پس از رشادتها مجاهدتهای بسیار در بیست و نهمین روز از آبان ماه ۱۳۵۹ در منطقه سومار شهد گوارای وصال را نوشیده و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.پیکر پاک این شهید راه ایثار و فداکار مفقود شد و تا کنون تفحص نشده است.

شهید ذبیح اله نجفلو در دوم شهریور ۱۳۴۷ در روستای باری زنجان دیده به جهان گشود، او سالهای خاطره انگیز کودکی را در کنار خانواده سپری کرد و با فرارسیدن زمان ورود به مدرسه شروع به تحصیل کرد و تحصیلات ابتدائی را در مدرسه روستا گذراند و وارد مدرسه راهنمائی انوری شد و تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان منتظری به پایان رساند و مدرک دیپلم را اخذ کرد.

ذبیح اله در فعالیت های مذهبی مسجد پنج تن آل عبا حضور داشت و به فعالیتهای ورزشی در رشته کاراته علاقه داشت. سه سال از آغاز جنگ تحمیلی گذشت و ذبیح اله ۲۵ ساله بود که تصمیم گرفت ندای رهبر فرزانه اش را لبیک گفته و با حضور در جبهه های جنگ دین خود را به اسلام و انقلاب نوپای اسلامی ادا کند.

این شهید والامقام از طریق یگان بسیج سپاه پاسداران وارد مناطق عملیاتی شد و به عنوان بیسیم چی مشغولخدمت شد و سرانجام پس از رشادتها و دلاوریهای بسیار در میدان نبرد در هفتم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در منطقه جزیره مجنون عملیات خیبر شهد گوارای وصال را نوشید و به درجه رفیع شهادت نائل آمد .۱۴ سال پیکر مطهرش مفقود بود تا اینکه در سال ۱۳۷۶ تفحص شده و به آغوش خانواده بازگشت و در مزار پایین شهدای زنجان به خاک سپرده شد تا در جوار همرزمان شهیدش عند ربهم یرزقون گردد.

کد خبر 5008386

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید زنجان خانواده شهدا شهید محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی ذبیح اله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد

 سرهنگ علی میرزایی مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در آیین اختتامیه جشنواره نمایش، عکس و استنداپ کمدی بسیج دانش آموزی این استان، اظهار کرد: مخاطب معمولا در قالب هنر نسبت به موضوعات مختلف مجاب می‌شود چرا که زبان هنر عالم‌گیر و برای عموم مردم قابل فهم و درک است.

وی افزود: در این میان دانش آموزان باید به فراخور زمان، برای بیان مسائل مختلف جامعه از قدرت تاثیرگذار هنر استفاده کنند و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی نیز ظرفیت دانش‌آموزان خلاق و مستعد را در زمینه خلق آثار هنری با موضوعات مختلف به کارگیری کنند.

میرزایی تاکید کرد: دشمن امروزه تحکیم بنیان خانواده را مورد هجمه قرار داده است و دانش‌آموزان نیز متاثر از این فضای مسموم تبلیغاتی شبکه‌های رسانه‌ای دشمنان هستند.

وی ادامه داد: هدف دشمنان ایجاد فاصله بین دانش‌آموزان و والدین آنهاست تا حریم و حرمت‌های مرسوم در بین خانواده‌ها به تدریج شکسته و کم‌رنگ شود.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: برای حفظ شأن و جایگاه خانواده و والدین در نزد دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی با مشارکت مدارس استان جشنواره عکس " به نام پدر - به نام مادر" را برگزار کرد.

 در پایان این جشنواره از دانش‌آموزان برگزیده در بخش‌های نمایش صحنه‌ای و استندآپ کمدی با موضوع انتخابات و عکس با موضوع خانواده و والدین با اهدای لوح با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • ورود پیکر مطهر شهیدان عشیری لیوسی و پور عزیز پورمحمدی به خوزستان
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست