Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مساجد از دیرباز در فرهنگ اسلامی به عنوان مأمنی برای ارتقا بعد معنوی و روحی افراد تلقی شده و در این راستا توانسته نقش محوری خود را در عرصه‌های مختلف به ثبت برساند و امروزه هم مساجد این جایگاه مهم و استراتژیک خود را از دست نداده است.

وی ادامه داد: امسال با شیوع کرونا روز جهانی مسجد متفاوتی را تجربه کردیم و امیدواریم با رفع کامل این ویروس شادابی و طراوت به مساجد بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی گفت: شیوع کرونا موجب نشد که دیگر فعالیت‌های مساجد متوقف شود بلکه فرصتی فراهم شده است تا در راستای رفع مشکلات مردم اقدامات قابل توجهی نظیر توزیع بسته‌های معیشتی در قالب طرح مواسات انجام شود.

ذوالفقاری افزود: مردم ائمه مساجد را در راستای کمک به نیازمندان به عنوان معتمد دانسته و این امر موجب شده تا بسیاری از ایتام، زندانیان و… در این راستا شناسایی شوند و نهادها و سازمان‌های مربوطه نیز برای یاری این افراد از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

ثبت ۵۸۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در سامانه بچه‌های مسجد

به گفته وی در حال حاضر نزدیک به ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور وجود دارد که ۵۸۰ مورد آن مربوط به استان مرکزی است که در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی گفت: ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان روستایی و ۴۰ درصد مابقی شهری هستند.

تأسیس ۶۰ کانون جدید فرهنگی هنری مساجد در استان مرکزی

وی به تأسیس ۶۰ کانون فرهنگی هنری جدید در استان در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه توسعه تمامی مساجد که از قابلیت تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری برخوردار هستند باید این کانون را تأسیس کنند اما به دلیل کرونا ایجاد این تعداد کانون متوقف شد.

به گفته ذوالفقاری شرایط جدید برای مسئولین کانون‌ها تغییر کرده و صدور مجوز تأسیس کانون‌های مساجد، الکترونیکی شده است. ۳۰ پرونده مربوط به تأسیس کانون‌های مساجد در انتظار ثبت است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی افزود: بیشترین متقاضی تأسیس کانون مساجد مربوط به شهرستان‌های ساوه، خمین و اراک است.

ذوالفقاری عنوان کرد: البته با شیوع کرونا با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد پدافند زیستی استان ممنوعیت فعالیت در این کانون‌ها اعلام شده است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر ورود به فضای مجازی به صورت برنامه ریزی شده یکی از برنامه‌های کانون‌های مساجد است و با توجه به شیوع کرونا سعی شده که فعالیت‌های کانون‌های مساجد در این بستر بیش از گذشته دنبال شود.

اجرای پایلوت طرح هر مسجد یک کانال در شش استان کشور

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی افزود: طرح هر مسجد یک کانال از جمله طرح‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است و در این طرح هر کانون یک کانال به نام مسجد خود دارد و اعضای مساجد خود را در این کانال عضو می‌کند.

وی عنوان کرد: منطقه یک کشور متشکل از شش استان مرکزی، البرز، قم، سمنان، قزوین و تهران است که مسئولیت منطقه یک با کانون مساجد استان مرکزی است و با توجه به تصویب طرح هر مسجد یک کانال در شورای مشورتی، مقرر شد این طرح به صورت پایلوت در استان‌های فوق اجرا شود و در حین اجرای طرح در زمینه تولید محتوا به آن‌ها کمک خواهد شد.

ذوالفقاری گفت: کانون‌های مساجد استان مرکزی در اولین رویداد فهما در کشور جز ۸ استان برتر کشور قرار گرفت و ۲ کانون مسجد ابوذر و غدیر شهرستان ساوه در این حوزه به دلیل فعالیت‌های مناسبتی در سامانه بچه‌های مسجد انتخاب شدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ رویداد بعدی فهما است، عنوان کرد: امیدوارم در آن سال استان مرکزی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب شود.

برنامه‌های محرم کانون مساجد استان مرکزی در فضای مجازی

وی در خصوص برنامه‌های محرم کانون‌های مساجد گفت: در ایام محرم مسابقه‌ای تحت عنوان مسابقه نقاشی یاران کوچک حسین بن علی (ع) در رده سنی کمتر از ۱۰ سال در فضای مجازی برگزار می‌شود به طوری که بچه‌ها با نام عاشورا آثار خود را ارسال می‌کنند و به بهترین اثر جوایزی اعطا می‌شود، یک نقاشی نیز برای افراد تا سنین ۱۴ سال در فضای مجازی بارگزاری شده و از آن‌ها در خواست می‌شود که برداشت خود را از آن اثر بنویسند که در نهایت از برگزیدگان نهایی تقدیر می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی افزود: مسابقه مداحی نیز در فضای مجازی برگزار می‌شود در این طرح از بچه‌ها خواسته شده که کلیپ‌های سه دقیقه‌ای از مداحی‌های خود تهیه و ارسال کنند تا پس از داوری نتایج اعلام شود. برگزاری مسابقه کتابخوانی و اهدای بسته‌های فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌های محرم است.

ذوالفقاری گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با توجه به رسالتی که در انجام کارهای فرهنگی بر عهده دارند، با وجود منابع اعتباری اندک نیازمند حمایت بیشتری از سوی دستگاه‌های متولی هستند.

کد خبر 5006670

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون مساجد اراک محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد فضای مجازی کانون مساجد تأسیس کانون شیوع کرونا یک کانال بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

در استقبال از حضور کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کارگاه‌های هنری کتاب‌محور در مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون استان قزوین برپا شده است.

در این کارگاه‌ها به سفارش مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آثار هنری سرامیکی با نقش‌هایی براساس محتوای کتاب‌های کانون برای اهدا به بازدیدکنندگان کودک و نوجوان نمایشگاه کتاب تهیه می‌شود.

تولید این آثار هنری مبتنی بر اساس محتوای کتاب‌های کانون با هدف استفاده از ظرفیت هنر برای ترغیب کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی و انس با کتاب انجام می‌شود

کانون پرورش فکری با هزار عنوان کتاب و ده‌ها برنامه فرهنگی و هنری از جمله رونمایی کتاب‌های جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

انتشارات کانون بیش از ۵۷ سال سابقه فعالیت دارد و در این دوره از نمایشگاه کتاب نیز با کتاب‌های چاپ اول و تجدید چاپ مناسب برای گروه‌های سنی نوباوه (بالای ۴ سال)، نوخوان (بالای ۷ سال)، نونهال (بالای ۹ سال)، نونگاه (بالای ۱۲ سال) و نوجوان (بالای ۱۵ سال) حضور دارد.

کانون پرورش فکری در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کتاب‌های گروه سنی مثبت صفر (کودکان بدو تولد تا ۳ سال) نیز رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری مراسم رونمایی از کتاب‌های جدید کانون از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سه سالن ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی و ناشران آموزشی (ویژه کانون زبان) حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • نقی‌زاده: بیشترین گل را من به استقلال و پرسپولیس زده‌ام
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت