Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضعف در زیرساخت‌های اینترنتی کشورمان را مشهود خواند و گفت: برای تدریس آن‌لاین به زیرساخت اینترنت مطمئن و پایدار نیاز داریم. - اخبار استانها -

محمدرضا احمدی سنگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا مشکلات و ضعف‌های موجود در نظام آموزش و پرورش را نمایان کرد اظهار داشت: باید بپذیریم که زیرساخت‌های اینترنت، ارتباطی و مخابراتی در کشورمان بسیار ضعیف است و با توجه به شرایط پیش آمده پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تجربیاتی که در اواخر سال تحصیلی گذشته در بحث تدریس آن‌لاین کسب شد را خوب توصیف کرد و با تأکید بر اینکه شیوع به یکباره کرونا جامعه آموزش و پرورش کشور را غافلگیر کرد افزود: این ویروس تمام جهان را در بر گرفته و طبق اعلام یونسکو دانش‌آموزان را تحت تأثیر خودش قرار داده است. 

احمدی‌ سنگری از جلسات برگزار شده بین اعضاء کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، وزارت آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه‌های مرتبط دولت برای حل و فصل مشکلات سامانه شاد سخن گفت و عنوان کرد: با توجه به مشکلات اینترنت و سامانه شاد قرار است بخشی از تدریس‌های مجازی و تولید محتوا توسط شبکه‌های سیما انجام شود.

وی با بیان اینکه ساختارهای سامانه شاد با تعاملاتی که با وزارت ارتباطات انجام گرفت در مقایسه با چند ماه گذشته اندکی توسعه پیدا کرده است اظهار داشت: اینکه ما بیاییم و به مردم، معلمان و والدین دانش‌آموزان قول بدهیم که در سال تحصیلی جدید مشکلی از بابت سامانه شاد نخواهند داشت امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس ضمن تأیید وجود برخی مشکلات در سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که ویروس کرونا یکباره در میانه سال آموزشی شیوع پیدا کرد در حالیکه ما  برای مواجه با چنین پدیده‌ای آمادگی نداشتیم و مجبور شدیم سیستم آموزش آنلاین را بکارگیریم بنابراین طبیعی بود که مشکلاتی در ابتدای راه داشته باشیم.

آموزش مجازی دانش‌آموزان تهرانی از 15 شهریور/ تهیه لباس فرم برای پایه‌های ورودیآموزش مدارس کاشان با تداوم شرایط قرمز به صورت مجازی است/شهروندان اخبار را از مراجع رسمی دریافت کنندنحوه نظارت بر آموزش‌های مجازی سال تحصیلی جدید با حضور وزیر علوم بررسی می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حل و فصل مشکلات موجود در مسیر تدریس آن‌لاین و مشخصاً سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش را امری زمان‌بر اعلام کرد و بیان داشت: از دولت، وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم مشکلات موجود را حل کنند زیرا در صورت ادامه یافتن کرونا توسعه تدریس آن‌لاین اجتناب‌ناپذیر است.

احمدی سنگری با تأکید بر اینکه برای تدریس آن‌لاین و استمرار آن به زیرساخت اینترنت مطمئن و پایدار در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم نیاز داریم خاطرنشان کرد: رفع کمبود معلمان در پایه‌های مختلف آموزشی و تعیین تکلیف بسیاری از نیروهای فعال از جمله مباحثی است که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیر آن است.

وی اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و همسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان را یکی از دغدغه‌های معلمان و نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: معلمان در دوران شیوع کرونا با تمام سختی‌های موجود کلاس درس را تعطیل نکردند و در مورد رتبه‌بندی فرهنگیان اجحاف بسیار بزرگی شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس فرهنگیان را یکی از اقشار مهم و تعیین‌کننده اجتماع خطاب کرد و با تأکید بر اینکه فرزندان و آینده‌سازان این مرز بوم در مدرسه تربیت شده و آموزش می‌بینند ابراز داشت: تمام اهتمام ما این است که مشکلات، دغدغه‌ها و نگرانی‌های قشر فرهنگیان را بشناسیم و با پیگیری و ابزارهای قانونی برای رفع آن تلاش کنیم.

به گزارش تسنیم، به عقیده بسیاری از صاحبنظران در حال حاضر در کشور با کمبود 160 هزار معلم مواجه هستیم و برای شروع سال تحصیلی 1400 هم چیزی حدود 300 هزار معلم کمبود داریم، از طرفی هم‌اینک نیروهای خرید خدمت و بازنشسته در سر کلاس‌های درست حاضر می‌شوند.

مجموعه آموزش و پرورش در تأمین معلم دچار مشکل است و آن‌چه که در این‌جا مشهود بوده این است که مشکلات ما ناشی از شیوع ویروس کرونا و حتی سامانه شاد نیست بلکه نوع مدیریت و ضعف در این حوزه باعث بروز چنین مشکلاتی برای دانش‌آموزان، جامعه فرهنگیان و والدین آن‌ها شده است.

انتهای پیام/614/ی

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... لرستان| ۵ مدرسه در روستاهای سیل زده بخش معمولان به بهره برداری رسید بازگشایی مدارس الزاماً به معنای باز کردن در مدرسه نیست وضعیت بازگشایی مدارس/ ۱۵ شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لرستان| ۵ مدرسه در روستاهای سیل زده بخش معمولان به بهره برداری رسید بازگشایی مدارس الزاماً به معنای باز کردن در مدرسه نیست وضعیت بازگشایی مدارس/ ۱۵ شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود! پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۲ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۳ تارتار: این آخرین بازی من به‌عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان بود/ مسئولان استان به فکر این تیم باشند ۴ معاون استاندار تهران: اتصال آب ۱۶ روستای شهرستان ری به آب شرب تهران محقق شد ۵ الهامی: بسیاری از اوقات تنها بودیم و فقط زنوزی کنارمان بود/ هواداران اسیر حاشیه عده‌ای خاص نشوند ۶ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک فداکار اردبیلی؛ پزشکی که خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری ترجیح داد ۷ ۲ مرکز جدید دانشگاهی در قم تاسیس می‌شود ۸ گزارش|ایجاد اشتغال ۳ هزار نفری با آغاز فعالیت شهرک صنعتی شماره ۴ سنندج مهمترین اخبار استانها گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر مردم به گیلان سفر نکنند/ اعمال محدودیت ترافیکی در محور رشت-قزوین و آستارا-اردبیل فارس| زمین لرزه ۴.۵ ریشتری خنج خسارتی در پی نداشت ممنوعیت تردد در جاده‌های هراز و کندوان از پایتخت به سمت مازندران همزمان باذ روزهای تاسوعا و عاشورا مهمترین اخبار تسنیم جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک ۳۰ منور از ترس حملات حزب الله اعلام حالت فوق العاده در ایالت ویسکانسین آمریکا روحانی: غیرممکن است پای میز مذاکره با آمریکا برویم/ در استفاده از ارز ۴۲۰۰ تقلب صورت گرفت ظریف: زورگویی و قانون‌شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وزارت آموزش و پرورش عضو کمیسیون آموزش بازگشایی مدارس دانش آموزان سال تحصیلی سامانه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «سید محمد مولوی» بود.

سید محمد مولوی، متولد یکم فروردین ۱۳۴۸ در نهربچاچره از روستاهای دهستان نوآباد اروندکنار شهرستان آبادان است. در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم آبادان انتخاب شد.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آبادان، ریاست آموزش و پرورش منطقه اروندکنار، معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان و معاونت آموزشی آموزش و پرورش آبادان اشاره کرد.

او مثل خیلی از مردم آبادان به ورزش فوتبال علاقه ویژه‌ای دارد و حتی در گذشته عضو تیم منتخب خرمشهر در جام آزادگان کشور بوده است. مولوی سال‌های زیادی به عنوان دبیر آموزش و پرورش در مدارس مختلف تدریس کرده است.

کد خبر 6089614

دیگر خبرها

  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • مهمترین اخبار هشتم اردیبهشت/تعیین تکلیف عرضه اینترنتی دارو
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش