Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان ثبت دقیق مشخصات نقاط جمعیتی در قالب طرح کدگذاری تقسیمات کشوری را در برنامه‌ریزی مناسب و توزیع عادلانه منابع و امکانات در هر منطقه، بسیار موثر دانست.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، دکتر فریدون همتی در نشست بررسی آخرین وضعیت کدگذاری واحد‌های تقسیمات استانی پس از رونمایی از طرح ملی کدگذاری عناصر و واحد‌های تقسیمات کشوری، عنوان کرد: ثبت دقیق مشخصات نقاط جمعیتی که هر کدام در تقسیمات کشوری دارای تعریف مشخصی هستند، کمک بسیار مهمی به برنامه‌ریزی ها و توزیع عادلانه منابع و امکانات خواهد داشت و اطلاعات مناسبی را در اختیار تصمیم‌گیران قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با تلاش‌های مجموعه وزارت کشور، سامانه کدگذاری عناصر و واحد‌های تقسیمات کشوری، طراحی و در دسترس قرار گرفت.

استاندار هرمزگان افزود: طرح کدگذاری، تحلیل درستی از وضعیت هرکدام از روستاها و نقاط جمعیتی را ارائه می‌دهد و موجب می‌شود تا شناسنامه‌ای از وضعیت هر کدام از روستاها داشته باشیم و متناسب با آن برنامه ریزی ها برای توسعه هر روستا انجام شود.

همتی تصریح کرد: این کدگذاری می‌تواند پایه مناسبی جهت توزیع مناسب امکانات و اعتبارات و منابع برای روستاها باشد و با توجه به مشخصات و شرایط هر کدام از روستاها تصمیم گیری های لازم صورت گیرد و با این شناخت دقیق از آمارها می توان برنامه ریزی مناسبی را برای هرکدام از نقاط جمعیتی انجام داد.

وی گفت: در استان هرمزگان نیز در مجموع ۳۲۱۰ نقطه جمعیتی، روستا، مکان و مزرعه شناسایی شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات مطلوب در شهر بندرعباس نیز با کارشناسی و پیگیری‌های صورت گرفته توسط استانداری از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، تعداد مناطق شهری بندرعباس از سه منطقه به چهار منطقه ارتقا یافت و تعداد نواحی این شهر نیز از ۱۰ ناحیه به ۱۲ ناحیه رسید و همچنین تعداد محلات شهر بندرعباس نیز به ۹۳ محله تغییر یافت که امیدواریم با ساختار جدید، خدمات رسانی مطلوب تری را در شهر بندرعباس شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رونمایی استاندار هرمزگان فریدون همتی چهار منطقه عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری تقسیمات کشوری برنامه ریزی نقاط جمعیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • معرفی ۳۰ معلم نمونه ادارات شهرستان و مناطق سمنان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند