Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:32:12 GMT

اقتصاد آلمان بزرگترین رکود تاریخ خود را تجربه می‌کند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۵۲۲۰

اقتصاد آلمان بزرگترین رکود تاریخ خود را تجربه می‌کند

‍‍‍‍‍‍

تولید ناخالص داخلی آلمان ۱۱.۳ درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به همین دوره در سال گذشته کاهش یافت. تولید ناخالص داخلی این کشور هم ۹.۷ درصد نسبت به سه ماهه قبل از آن هم پایین آمده است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، همه‌‌گیری ویروس کرونا باعث رکود بی سابقه در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید ناخالص داخلی آلمان 11.3 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به همین دوره در سال گذشته کاهش یافت.

 اطلاعات اداره آمار آلمان علاوه بر این کاهش سالانه نشان می دهد تولید ناخالص داخلی این کشور 9.7 درصد نسبت به سه ماهه قبل از آن هم پایین آمده است.

طبق گزارش اداره آمار آلمان، بیشترین کاهش تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه دوم، طی بحران بزرگ مالی ثبت شده بود. تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه دوم 2009 ، 7.9 درصد کاهش یافته بود.

 جدیدترین آمار شدت ضربه ای را که همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی های اعمال شده جهت مهار آن به اقتصاد آلمان و سایر اقتصادهای اروپا زده است نشان می دهد. با در خانه ماندن مردم، هزینه مصرف کنندگان 10.9 درصد کاهش یافت و سرمایه گذاری 19.6 درصد کمتر شد.

صادرات ماشین آلات آلمان 23 درصد کاهش یافتتعداد شاغلین در بخش تولید آلمان 2.4 درصد کاهش یافت

  تجارت خارجی هم تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته و صادرات و واردات آلمان کاهش دو رقمی داشته است. صادرات کالا و خدمات در آلمان 20.3 درصد کاهش یافت و واردات آن 16 درصد پایین آمد. ارقام کاهش صادرات و واردات از آنچه طی بحران بزرگ مالی ثبت شده بود هم بیشتر است.

 در حالیکه اقتصاد آلمان یک رکود بی سابقه را تجربه می کند، ولی عملکرد آن از سایر کشورهای اروپایی بهتر بوده است. برای مثال اقتصاد اسپانیا 18.5 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کوچک شد و تولید ناخالص داخلی ایتالیا 12.4 درصد کاهش یافت. فرانسه، دومین اقتصاد بزرگ اروپا رکود عمیق‌تری را تجربه کرده و تولید در این کشور 13.8 درصد در سه ماهه دوم کاهش یافته است.

 انتهای پیام/155

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... طرح ۱۰ میلیارد یورویی وزیر دارایی آلمان برای حمایت از مشاغل تصمیم فرانسه و آلمان برای فروش ۱۶ میلیارد دلاری اوراق قرضه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... طرح ۱۰ میلیارد یورویی وزیر دارایی آلمان برای حمایت از مشاغل تصمیم فرانسه و آلمان برای فروش ۱۶ میلیارد دلاری اوراق قرضه پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد ۲ حقوقی‌های بورس خریدار شدند؛ ترمز ریزش بورس کشیده شد ۳ کاهش ۲۵درصدی حق مسکن کارگران با اجرای مصوبه از تیر/ ۶۰۰هزار تومان از جیب هر کارگر پرید ۴ ۳ شرط پرداخت وام ۲۵۰میلیونی مسکن اعلام شد ۵ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۴؛افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد ۶ ورق بورس بالاخره برگشت ۷ ۱.۵تریلیون تومان پول مردم با سقوط شاخص بورس پودر شد ۸ اختصاصی|جزئیات هزینه تولید هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی جدید منتشر شد+ جدول مهمترین اخبار اقتصادی روایت جدید آقای رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ و تناقض‌هایی که آشکار شد/ چرا کسی مسئولیت نمی‌پذیرد؟ یادداشت تسنیم|پوپولیسم سیاسیون دولت حاکم، سدّ محکم در برابر اصلاح اقتصاد ایران طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود جزئیات پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم از امروز/ سقف خرید هر کد ملی ۵میلیون تومان مهمترین اخبار تسنیم طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود روایت جدید آقای رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ و تناقض‌هایی که آشکار شد/ چرا کسی مسئولیت نمی‌پذیرد؟ علت عدم‌تشکیل "کمیسیون قضایی" بعد از گذشت ۳ ماه از شروع به کار مجلس جدید چیست؟! جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد گزارش ویدئویی|چرا کوفیان در واقعه کربلا نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درصد در سه ماهه دوم تولید ناخالص داخلی درصد کاهش یافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر

 با کاهش حدود ۱۰هزارتومانی قیمت دلار و رسیدن قیمت دلار به پایین‌تر از ۶۰هزارتومان، کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی تحلیل‌های خود را به اشتراک گذاشتند. کاربران پشتوانه کاهش قیمت دلار را اقتدار نظامی و امنیتی ایران در مواجهه با نظام سلطه دانستند. آنها همچنین از سکوت برخی از رسانه‌ها و چهره‌ها که هنگام بالا رفتن قیمت دلار مدام تحلیل به اشتراک می‌گذارند، انتقاد کردند.

در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم:

 سیدمصطفی موسوی‌نژاد:
عده‌ای می‌گفتند افزایش نرخ دلار تا مرز ۷۰هزار تومان ربطی به تنش‌های ایران و اسرائیل نداره و دولت ناتوانی خودش رو به پای این داستان داره فاکتور میکنه! دلار بازار آزاد قبل از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران: ۶۱هزار تومان! دلار بازار آزاد، امروز: ۶۱هزار تومان. قضاوت با شما!

 کیان مهزاد:
کاهش قیمت دلار آن هم حدود ۱۰هزارتومان در شرایطی که برخی‌ها می‌گفتند دلار تا ۸۰ و ۱۰۰ هزار تومان هم می‌رود واقعاً خیلی از واقعیت‌ها را نشان می‌دهد. اصلی‌ترین این واقعیت‌ها قیمت‌سازی کانال‌های تلگرامی است. واقعاً راهی برای رهایی اقتصاد از این کانال‌ها نیست؟

 کیمیا مظفریان:
کاهش قیمت دلار در شرایط فعلی اقتصاد کشور، فقط یک اتفاق نیست، معجزه‌ای بسیار شگفت‌انگیزه که نتیجه ۱. تدبیر حکیمانه دولت و ۲. قدرت نمایی موشکی ایران در برابر اسرائیله.

 حسین مردانی:
قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند، اما الان خانه هم بخواهی رهن کنی، طرف با دلار ۷۰ تومانی برات فاکتور میکنه! کاهش قیمت دلار قطعاً خوشحال کننده است، اما با قیمت سازی‌های کاذب هم باید برخورد شود. رها کردن بازار در شرایط جنگ اقتصادی عاقلانه نیست.

دکتر رخیده:
چرا اونایی که وقتی یه بحرانی ایجاد میشه و دلار میره بالا ثانیه‌ای گزارش میدن و اعصاب و روان ملت رو داغون میکنن، اما الان که چند روزه دلار سیر نزولی داره و رسیده به ۶۰ چیزی نمیگن؟!

سجاد محمدی:
موشک‌های ایران هم میتونه اسقاطیل رو شخم بزنه، هم میتونه قیمت دلار رو پایین بیاره. از هر طرف که نگاه کنی، دنیا دنیای موشکه. 

 احمد روستایی:
اقتدار امنیتی یک پشتوانه محکم برای اقتصاد است. مصادیق را در ماجرای دلار و کاهش‌های این روز‌ها دیدیم. دلاری که افسار پاره کرده بود و می‌رفت که به بالاتر از ۸۰ برسد حالا به پشتوانه اقتدار امنیتی ایران راه بازگشت را پی گرفته است. فهم این معادلات آینده‌ساز است. 

 محمد مهدی مصلحی:
اونایی که میگفتن «اگه ایران، اسرائیل رو تنبیه کنه دلار بالای ۷۰ تومن میشه» کجای مجلس نشستن؟! بله؛ اقتصاد، به قدرت نظامی هم بستگی داره. 

محمدی ثابت:
جنگ اقتصادی امریکا علیه ما، برای تضعیف ارزش ریال است که بار‌ها و بار‌ها در بیان مقامات امریکایی به این موضوع تصریح شده است. ‎#جنگ_دلار

 حسن حسن‌خانی:
لابه‌لای حرف‌های نادرست درباره ارز، عوامانه‌ترین و بی‌اساس‌ترین حرفی که در این سال‌ها شنیدم این بوده: نرخ ارز درجه تب بدن بچه است! گوینده چنین سخنی قبل از تمسخر اقتصاددانان و پزشکان، خودش را مضحکه خاص و عام کرده. 

 کاربری با نام «احترام»:
خدا کنه قیمت‌ها هم به همین دلار زیر ۶۰تومان برگرده. الان شما برو یک قطعه برای ماشینت بخر. طرف به مبنای دلار۷۰تومانی کشیده روی قطعه. همه هم حرفشون اینه که دلار الکی ریخته و برمی‌گرده. واقعاً نظارت دولت باید اینجا‌ها پررنگ بشه.

منبع: روزنامه جوان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود