Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@05:34:11 GMT

گزارش|نگاهی به شکست پامپئو در خارطوم

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۷۳۷۱

گزارش|نگاهی به شکست پامپئو در خارطوم

‍‍‍‍‍‍

روزنامه الرای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: پاسخ منفی نخست وزیر سودان به عادی سازی روابط با تل آویو ضربه شدیدی به دولت آمریکا وارد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  نخست وزیر سودان به درخواست وزیر خارجه آمریکا برای عادی سازی روابط خارطوم با تل آویو پاسخ منفی داد و این اقدام عبدالله حمدوک ضربه شدیدی به دولت آمریکا وارد کرد چرا که هدف مایک پامپئو از سفرش به منطقه ملحق کردن کشورهای عربی به اقدام امارات درعادی سازی روابط با اسرائیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالفت خارطوم با درخواست آمریکا برای عادی سازی روابط با تل آویو ریشه در آزادگی ملت سودان و هوشمندی ائتلاف آزادی و تغییر این کشور دارد. ائتلاف آزادی و تغییر با برپایی تظاهرات مسالمت آمیز توانست به حکومت عمر البشیر پایان دهد.

هنگامی که امارات با عادی سازی روابط با تل آویو موافقت کرد، مردم سودان علیه این اقدام ابوظبی تظاهرات کردند، اما ائتلاف آزادی و تغییر پیش از ورود وزیرخارجه آمریکا به سودان به نخست وزیر این کشور اطلاع داد: بر اساس سند اعلامیه قانون اساسی دولت حمدوک فاقد صلاحیت و اختیارات قانونی برای عادی سازی مناسبات با تل آویو است.  این موضع گیری ائتلاف آزادی و تغییر سبب شد تا نخست وزیر سودان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کند. او به خوبی می‌دانست که نپذیرفتن درخواست ائتلاف آزادی و تغییر مساوی با برپایی تظاهرات مردمی و سرنگونی دولتش است.

به نوشته روزنامه الرای الیوم،  وزیر خارجه آمریکا که دیروز از تل آویو با پرواز مستقیم وارد خارطوم شد، حذف نام سودان از فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا منوط به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد اما سودانی‌ها این درخواست را نپذیرفتند و مایک پامپئو در ماموریت خود شکست خورد و خار و ذلیل فرودگاه خارطوم را ترک کرد.

حمدوک خطاب به پامپئو: نباید عادی سازی با اسرائیل پیش شرط حدف نام سودان از فهرست تروریسم باشد

وزیر خارجه آمریکا ملت سودان را نشناخته است. او  تصور می‌کرد ماموریت آسانی در پیش دارد و سودان دومین کشوری خواهد بود که پس از امارات توافقنامه صلح با تل آویو امضاء می‌کند و سفارتخانه رژیم صهیونیستی در قلب خارطوم افتتاح و پرچم اسرائیل در سودان  بر افراشته می‌شود اما این تصور نادرست است زیرا هنگامی که ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس شورای حاکمیتی سودان در اوگاندا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرد ملت سودان به شدید با این دیدار مخالفت کردند و برهان مصمم شد که این خطا را تکرار نکند.

در اینجا باید به این نکته اشاره شود، پیشتر آمریکا سودان را فریب داده و به مقامات خارطوم گفته بود اگر با جدایی بخش جنوب سودان موافقت کنند، سودان ( شمالی ) با کمک آمریکا رشد و شکوفایی اقتصادی پیدا خواهد، اما با تشکیل سودان جنوبی نه تنها مشکلات اقتصادی خارطوم برطرف نشد بلکه بر فقر و گرسنگی مردم سودان افزوده شد. ناآرامی ها به دارفور بازگشت و نام  سودان همچنان در فهرست حامیان گروه‌های تروریستی آمریکا باقی ماند.

اکنون دولت واشنگتن تحت نفوذ گسترده تل آویو قرار دارد و رژیم صهیونیستی در تصمیم گیری‌ها کاخ سفید بسیار تاثیرگذار است ،لذا این احتمال وجود دارد، از وضعیت اقتصادی دشوار سودان و قرار داشتن نام این کشور در فهرست حامیان تروریسم سوء استفاده کنند و بار دیگر سودان را فریب دهند و حتی این کشور را تحقیر کنند.

این روزنامه فرامنطقه‌ای در پایان تصریح کرد: ما به ژنرال‌ها که هزاران نظامی سودانی را به جنگ یمن فرستاده‌اند، هیچ اعتمادی نداریم،  تنها به ملت سودان اعتماد داریم که پاسدار عزت، کرامت و حاکمیت کشورشان هستند و امیدواریم که ملت‌های دیگر سودانی ها را الگوی خود قرار دهند و پامپئو را ناامید کنند که می‌خواهد دولت‌های عربی را به روند عادی سازی روابط با تل آویو سوق دهد.

انتهای پیام/

 

R7969/P/S8,88,90,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اسرائیل کشور سودان بیشتر بخوانید... تظاهرات مردم سودان علیه توافق عادی سازی مقابل سفارت امارات در خارطوم+تصاویر مخالفت ائتلاف «آزادی و تغییر» سودان با عادی سازی روابط با تل آویو قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تظاهرات مردم سودان علیه توافق عادی سازی مقابل سفارت امارات در خارطوم+تصاویر مخالفت ائتلاف «آزادی و تغییر» سودان با عادی سازی روابط با تل آویو واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اسرائیل کشور سودان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک ۳۰ منور از ترس حملات حزب‌الله ۲ گزارش| زندگی اجتماعی عادی چینی‌ها در عصر کووید-۱۹؛ آیا پکن به واکسن کرونا دست یافته؟ ۳ واکنش پیونگ یانگ به خبرهای منتشر شده درباره به کُما رفتن کیم جونگ اون ۴ فرانسه: نباید اقدامات بیشتری در رابطه با درخواست آمریکا علیه ایران در شورای امنیت انجام شود ۵ اعلام حالت فوق‌العاده در ایالت ویسکانسین آمریکا ۶ رئیس دوره‌ای شورای امنیت: در جایگاهی نیستم که اقدامات بیشتری درباره درخواست آمریکا علیه ایران انجام دهم ۷ ظریف: زورگویی و قانون‌شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد ۸ نمایندگی ایران در سازمان ملل: شورای امنیت بار دیگر انزوای آمریکا را نشان داد مهمترین اخبار بین الملل نقشه راه جدید صهیونیست‌ها در پیشبرد جنگ روانی علیه حزب‌الله نمایندگی ایران در سازمان ملل: شورای امنیت بار دیگر انزوای آمریکا را نشان داد استفاده رژیم اسرائیل از سلاح‌های نامتعارف در حملات دیشب به لبنان نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا از تلاش غیرقانونی علیه ایران دست بردارد مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است مخالفت دوباره چین با فعال‌کردن مکانیزم ماشه: درخواست آمریکا غیرقانونی و غیرمنطقی است فلسطین| دیدار فرستاده قطر با مسئولان صهیونیست و حماس/ موافقت مشروط تل‌آویو برای کاهش محاصره غزه موبد خورشیدیان: امام حسین(ع) الگوی زنده برای زرتشتیان است/ خدا با جریان اربعین، حسین را به جهانیان می‌شناساند طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اسرائیل کشور سودان اخبار آمریکا اسرائیل کشور سودان عادی سازی روابط با تل آویو عادی سازی روابط ائتلاف آزادی و تغییر رژیم صهیونیستی درخواست آمریکا شورای امنیت مردم سودان نخست وزیر ملت سودان بین الملل بار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان

قهرمان جام جهانی 2022 قطر در لیگ آمریکا با یک تیر دو نشان زد.

به گزارش فارس، لیونل مسی در 7 بازی لیگ آمریکا 9 گل به ثمر رساند و خودش را «آقای گل و تیمش را صدرنشین لیگ کرد».

دارنده 8 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا با دستمزد سالیانه 50 میلیون یورو برای اینتر میامی توپ می زند.

اینتر میامی بامداد امروز(یکشنبه) به مصاف نیوانگلند رفت و با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید.

مسی در این بازی موفق شد 2 گل برای تیمش به ثمر برساند و 2 پاس گل داد تا با کسب امتیاز 8.8 بهترین بازیکن زمین شود.

شبکه ESPN  می نویسد که لیونل مسی در این بازی یک «رکورد بزرگ لیگ آمریکا» را به نامش ثبت کرد و به «اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در 7 بازی موفق شده با به ثمر رساندن 9 گل و 7 پاس گل 16 امتیاز را برای تیمش کسب کند».

نشریه اسپورت گزارش می دهد که «لیونل مسی به اولین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد که در به ثمر رسیدن 1200 گل در دوران فوتبالی اش مشارکت کرده است».

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مسی این روزها غمگین است (عکس) کفش های لیونل مسی (عکس)

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • موج استعفای مقامات نظامی صهیونیست این‌بار هالیوی را گرفتار می‌کند
  • نگاهی به آمار خیره‌کننده رئال در فصل جاری