Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:33:07 GMT

رؤسای کارگروه‎های انجمن سواد رسانه‌ای ایران معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۸۲۵۷

رؤسای کارگروه‎های انجمن سواد رسانه‌ای ایران معرفی شدند

‍‍‍‍‍‍

معاون کارگروه‌های انجمن سواد رسانه‌ای ایران ضمن معرفی رؤسای ۵ کارگروه تخصصی این انجمن از برنامه‌های کارگروه‌ها در دور جدید فعالیت‌هایشان گفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ امیر یوسفی با اشاره به ماموریت‎های متنوع انجمن سواد رسانه‌ای ایران استفاده از پتانسیل اعضای انجمن سواد رسانه‌ای، هدفمند کردن فعالیت‌های آنان و امکان بهره‌مندی بیشتر از توانایی اعضا را هدف اصلی تشکیل کارگروه‌های تخصصی انجمن سواد رسانه‌ای ایران عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کارگروه‌های تخصصی انجمن 2 سال است که تشکیل شده‌‌اند، گفت: کارگروه‌ها در دور جدید فعالیت‌هایشان، با تغییراتی در ساختار، به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی خود ادامه می‌دهند.

یوسفی افزود: نیت بر این بود که افراد پس از عضویت در انجمن، علایق و دغدغه‌های خود را در یکی از کارگروه‌ها پیگیری کنند که تا امروز حاصل این اجتماع تخصصی و کارِگروهی خروجی‎های ارزشمندی چون تولید برنامه تلویزیونی، تولید مقالات علمی، برگزاری دوره‌های آموزشی، حضور در برخی رویدادها و جشنواره‌های ملی و محلی و تالیف چند عنوان کتاب بوده است.

معاونت کارگروه‎های انجمن سواد رسانه‎ای ایران با اشاره به اینکه گزارش عملکرد 2 ساله کارگروه‌های انجمن نشان از تلاش رؤسای کارگروه‌ها و اعضای علاقمند آن در بسط و گسترش سواد رسانه‌ای در بسترهای گوناگون فرهنگی و پژوهشی دارد خاطرنشان کرد: تبدیل اعضای انجمن سواد رسانه‌ای از یک مصرف کننده صرف فضای مجازی به تولیدکنندگان محتوای ارزشمند در بستر وب، مهمترین هدفی است که در نظر داریم خروجی فعالیت کارگروه‌ها در آینده باشد.

یوسفی بر لزوم همکاری همه معاونت‌ها و اعضای انجمن سواد رسانه‎ای برای نیل به اهداف مدنظر کارگروه‌ها در عمومی سازی سواد رسانه‌ای تاکید کرد.

وی با عنایت به اینکه هر روز مفاهیم سواد رسانه بسیط‌تر می‌شود گفت: هر زمان نیاز به فعالیت کارگروه‌های جدید در انجمن احساس شود، قطعا ساز و کار فعالیت کارگروه جدید را اعلام و از افراد توانمند در حوزه مدنظر برای همکاری دعوت خواهیم کرد ضمن آنکه انجمن سواد رسانه‌ای ایران از طرح‌های همه مخاطبان خود در راستای توسعه مهارتهای سواد رسانه‌ای در جامعه استقبال خواهد کرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های انجمن سواد رسانه‌ای بر پایه مسئولیت اجتماعی و یک مجموعه مردم نهاد و از آنجا که ما هیچ نظام طبقه بندی در انجمن نداریم یقینا روسای کارگروه‌ها نیز مانند اعضای هیئت مدیره و معاونان انجمن با توجه به تخصصشان انتخاب می‌شوند.

معاون انجمن سواد رسانه‌ای ایران با اشاره به اینکه در جامعه جهانی شاهد هدفمند شدن فعالیتها هستیم و تخصص گرایی بر پایه مهارت‌ها بر مدرک‌گرایی پیشی گرفته است تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به گسترش روزافزون فعالیتها در بستر فضای مجازی، افزایش کاربرد شبکه‌های اجتماعی در تعاملات روزمره، کاربرد افزونه‌های جدید در شبکه های اجتماعی و ظهور شبکه‌های اجتماعی جدید، انتظار می‌رود هر روز افراد فعال در زمینه سواد رسانه‌ای ذهن و عملکرد خود را با دقت بیشتری معطوف به موضوعات خاص کنند.

وی در پایان گفت: امروز جامعه جوان و نوجوان ما اطلاعات خود را از منابع مختلف کسب می‌کند و اوست که صحت اطلاعات را با در کنار هم قراردادن یافته هایش تایید می‌کند پس راهی به جز روزآمدبودن اطلاعات برای ارائه نداریم و در این راه نمیتوانیم خود را از حضور متخصصان حوزه‌های مختلف محروم سازیم.

به پیشنهاد معاونت کارگروه‌ها، رؤسای 5 کارگروه در احکامی جداگانه که به امضای دکتر سیدمرتضی موسویان رییس هیئت مدیره انجمن رسید، به شرح زیر معرفی شدند.

1-    دکتر مرتضی کارآموزیان کارگروه فضای مجازی، رسانه ها و سرگرمی های دیجیتال  
2-     دکتر ناهید مونسان کارگروه سواد رسانه ای، اقتصاد و برند سازی
3-    نیکی حاتمی کارگروه سواد رسانه ای و کودک و نوجوان
4-    دکتر سیده سارا میرقاسمی کارگروه پایش محتوایی رسانه‌ها و فضای مجازی با رویکرد سواد رسانه‌ای
5-    دکتر مریم حق‌شناس کارگروه مهارت‎های سواد رسانه‌ای در شهرهای رسانه‌ای هوشمند 

همچنین سرپرستی کارگروه‌ سواد بصری تا انتخاب دبیر مورد اعتماد با امیر یوسفی معاون کارگروه‌های انجمن خواهد بود و کارگروه خانواده نیز به زودی رییس خود را خواهد شناخت.

ارتقا سواد رسانه‌ای مردم، راهکار مواجهه با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی / طرح حمایت از خبرنگاران خبرگزاری‌ها در استان کرمانشاه تهیه شدبوشهر| عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: سواد رسانه‌ای اهداف دشمنان را در فضاهای رسانه‌ای بی‌اثر می‌کندبه مناسبت روز خبرنگار| بحران خبرنگاری در دنیای معاصر و راهگشایی "سواد رسانه ای"آموزش‌های سواد رسانه‌ای در سطوح مختلف در استان مرکزی افزایش می‌یابد

انتهای پیام/

R1356/P/S2,41/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه بیشتر بخوانید... ارتقا سواد رسانه‌ای مردم، راهکار مواجهه با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی / طرح حمایت از خبرنگاران خبرگزاری‌ها در استان کرمانشاه تهیه شد به مناسبت روز خبرنگار| بحران خبرنگاری در دنیای معاصر و راهگشایی "سواد رسانه ای" آموزش‌های سواد رسانه‌ای در سطوح مختلف در استان مرکزی افزایش می‌یابد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ارتقا سواد رسانه‌ای مردم، راهکار مواجهه با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی / طرح حمایت از خبرنگاران خبرگزاری‌ها در استان کرمانشاه تهیه شد به مناسبت روز خبرنگار| بحران خبرنگاری در دنیای معاصر و راهگشایی "سواد رسانه ای" آموزش‌های سواد رسانه‌ای در سطوح مختلف در استان مرکزی افزایش می‌یابد واژه های کاربردی مرتبط رسانه پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آموزش مجازی دانش‌آموزان تهرانی از ۱۵ شهریور/ تهیه لباس فرم برای پایه‌های ورودی ۲ طرح پیشنهاد "افزایش ۲۰درصدی مجدد حقوق بازنشستگان" ۳ یگان ویژه پلیس برای برخورد با اوباش وارد میدان می‌شود ۴ جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد ۵ فیلم// هشدار صریح مقام معظم رهبری درباره "سقط جنین" ۶ آغاز تدریس تصویری معلمان از ۱۵ مهر/ اضافه‌ شدن ۲۵ آیتم جدید به "شاد" ۷ رئیس پلیس تهران: "کیوان امام‌وردی" دستگیر شد ۸ داروی جدید درمان اعتیاد در کشور تولید شد مهمترین اخبار اجتماعی واجب فراموش‌ شده‌ای به نام احیای "حقوق عامه" / "ترک فعل" منشأ اصلی خیلی از جرائم در کشور "تخت جمشید" را صرفاً با سالی ۵ میلیون اداره می‌کنیم! علت عدم‌تشکیل "کمیسیون قضایی" بعد از گذشت ۳ ماه از شروع به کار مجلس جدید چیست؟! بدهی هزار میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان/ سود سه هزار و پانصدی صندوق مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند عملیات مشترک روسیه ــ سوریه برای پاکسازی منطقه "الصحراء البیضاء" سند اعطای حجمی آب به استان‌ها ابلاغ شد/ اجرای ۱۰ طرح پایلوت سیستم‌های هوشمند آبیاری در کشور مخالفت دوباره چین با فعال‌کردن مکانیزم ماشه: درخواست آمریکا غیرقانونی و غیرمنطقی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه رسانه انجمن سواد رسانه ای ایران انجمن سواد رسانه ای سواد رسانه ای کارگروه های انجمن کارگروه ها فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود

 عبدالله مرادی با اعلام برگزاری نخستین نشست کمیسیون احزاب در ۱۴۰۳ گفت: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون در خصوص انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، کمیسیون هیات نظارت بر این انتخابات از ۳ عضو کمیسیون امیری اصفهانی به عنوان نماینده قوه قضائیه و شریعتی نیاسر به عنوان نماینده قوه مجریه به همراه دبیر کمیسیون شکل گرفته است.

مردای ادامه داد: زمان برگزاری انتخابات ۱۰خرداد ۱۴۰۳ تعیین شد که طبق قانون، آگهی رسمی آن یک ماه زودتر برای ثبت نام داوطلبان منتشر می‌شود.

وی با اشاره به دیگر مصوبه این نشست اظهار کرد: مقرر شد مبلغ یارانه اختصاص یافته به احزاب سراسر کشور به حساب خانه احزاب ایران واریز و نحوه توزیع آن توسط کمیسیون احزاب تعیین شود.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با اشاره به رای دیوان عدالت اداری در خصوص حزب جامعه زینب (س) اعلام کرد که اعضای کمیسیون ضمن توجه به رای صادره تصمیم گرفتند: متقاضیان برگزاری مجمع عمومی این حزب، مطابق قانون نحوه فعالیت احزاب وگروه‌های سیاسی درخواست و پیشنهاد برگزاری مجمع عمومی را به دبیرخانه کمیسیون ارائه دهند.

مرادی اضافه کرد: در این جلسه با صدور پروانه فعالیت حزب «سازمان مردم تمدن ساز استان تهران» مشروط به اصلاح اساسنامه و مرامنامه موافقت و نیز با تمدید پروانه فعالیت سه حزب؛ «جوانان ایران اسلامی»، «کانون تربیت اسلامی»، «خانه پرستار» موافقت شد.

به گفته وی، ایجاد چهار شعبه استانی احزاب شامل: ۱-شعبه استانی حزب جمهوریت در استان همدان، ۲- شعبه استانی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در استان ایلام، ۳- شعبه استانی جمعیت اعتلای نهاد‌های مردمی در استان ایلام، ۴-شعبه استانی حزب نسل نو در استان ایلام مورد پذیرش کمیسیون قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب اعلام کرد: همچنین با تمدید پروانه فعالیت ۴ انجمن اقلیت دینی ۱-سازمان زنان زرتشتی، ۲-انجمن زرتشتیان رحمت آباد یزد۳، انجمن زرتشتیان مریم آباد یزد، ۴-انجمن زرتشتیان مزرعه کلانتر موافقت شد.

مرادی خاطرنشان کرد که طبق قانون، تعداد ۵۷ انجمن اقلیت‌های دینی در کشور در فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • یکشنبه‌های الگونمایی؛ این هفته «ایران جوان بمان(جمعیت)»