Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@00:18:52 GMT

۶۲۰هزار تن کالا در بنادر کشور رسوب کرد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۹۴۲۱

۶۲۰هزار تن کالا در بنادر کشور رسوب کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرهاد منتظر کوهساری اظهار داشت: در سال گذشته با کاهش رسوب کالا در بنادر مواجه بودیم اما به هر حال کالاهای رسوبی زودتر باید تخلیه شوند و مورد استفاده عموم قرار بگیرند؛ چراکه این کالاهای رسوبی اغلب خوراکی، غلات و امثال آنها است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: رسوب کالا در بنادر کشور فعلا حدود 620 هزار تن است، 17 هزار TEU کانتینر که در حال هماهنگی با سازمان‌های ذی‌ربط است تا از بنادر کشور تخلیه شوند و بتوانیم کالاهایی که مورد نیاز بازار کشور است، وارد بنادر کنیم و کشتی‌هایی که در لنگرگاه در انتظار هستند بتوانیم زودتر ترخیص کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: خروج کالای رسوبی به تسریع تخلیه و بارگیری کشتی‌ها کمک می‌کند، همچنین از دموراژ کشتی‌ها در بنادر جلوگیری خواهد کرد.

منتظر کوهساری افزود: کل تخلیه و بارگیری بنادر کشور 50 میلیون تن در سال جاری است که طی ابتدای امسال تاکنون محقق شده است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: بنادر در شرایط سخت تحریم و کرونا کمک شایانی به کشور کردند و تخلیه و بارگیری کالا به صورت روان در بنادر در حال انجام است.

وی ادامه داد: در بندر بوشهر 1.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا داشتیم و انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود و نسبت به گذشته رشد 24 درصدی دارد.

کوهساری افزود:‌ در حوزه جذب سرمایه گذار در کل بنادر کشور 13 هزار میلیارد تومان در چند سال اخیر جذب شده است و در کل 16 هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذار داریم. در حال حاضر پروژه‌های زیادی نیز در حال بررسی است تا قرارداد جذب سرمایه گذار برای آنها منعقد شود.

پربیننده ترین واردات برنج ۵۰درصد کاهش یافت/ احتمال افزایش قیمت برنج ایرانی تا ۲۰درصد کاهش ۵درصدی قیمت دلار در بازار سنا دلیل گرانی برنج خارجی چیست؟ دلیل دپوی کالا‌ها در گمرک مشخص شد چالش‌های مقابله با خودروهای شوتی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بنادر سازمان بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کالاهای اساسی کالا واردات کالا بنادر رسوب کالا واردات کالاهای اساسی گمرک بنادر قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تخلیه و بارگیری بنادر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت امروز در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار کرد: هدف گذاری نخست توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالاها را بفروشیم

وزیر صمت افزود: بر همین اساس نیز با این شعار، با کشورهای دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم، از کشورهایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد