Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@13:27:41 GMT

استقرار ۵۰۰واحد صنعتی با آلودگی بالا در قزوین

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۹۶۵۴

استقرار ۵۰۰واحد صنعتی با آلودگی بالا در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن عباس نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تایید خبر فوق گفت: استان قزوین با دارا بودن واحدهای صنعتی متعدد، یکی از قطبهای صنعتی کشور است که در بازار محصولات، حمل و نقل و کارآفرینی کشور نقش به سزایی دارند.
او تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن استان قزوین در نزدیکی پایتخت و دارا بودن قابلیتهای مختلف در زمینه پیشرفت صنعتی، کشاورزی، اشتغال از دیر باز مورد توجه صاحبان صنعت بوده که منجر به ایجاد بیش از ۱۴شهرک های صنعتی و استقرار بیش از ۳۰۰۰واحد صنعتی شده است که از این تعداد واحد بیش از ۵۰۰واحد دارای پتانسیل بالای آلودگی محیط زیست در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس نژاد ادامه داد: از این تعداد واحد مشخص شده که در ۱۳گروه صنعتی مستقر است تعداد ۱۴۶واحد خود اظهاری انجام داده،۲۲۱واحد دارای تصفیه خانه، ۱۸واحد دارای سیستمonline ، ۱۰واحد مشمول ارزیابی و ۹۷واحد دارای سپتیک تانک است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین گفت: تمام واحدهای صنعتی دارای پتانسیل آلودگی در استان تحت پایش و نظارت کارشناسان اداره کل و واحدهای تابعه بوده و به صورت شبانه روز بازدید و مورد پایش قرار می گیرد.
عباس نژاد اظهار کرد: واحدهای صنعتی استان در صورت داشتن هر گونه آلودگی و تخریب محیط زیست پس از دریافت اخطاریه و عدم رعایت قوانین و مقررات محیط زیست به مراجع قضایی ارجاع و به عنوان صنایع آلاینده جهت برخورد قانونی با آنان معرفی می شود.
در پایان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: تمام تلاش حفاظت محیط زیست استان قزوین در جهت کاهش بار آلودگی و اثرات آن در واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی و استفاده بهینه از سیستمهای کنترلی و اصلاح و بازسازی فرایندهای تولید و افزایش راندمان بهره وری با کمترین آسیب به محیط زیست و رفع آلودگی است.

48

کد خبر 1425895

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین حفاظت محیط زیست استان قزوین واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد