Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری جشنواره ملی «آواها و نواها» در دهه آخر ماه صفر در استان خبر داد و گفت: این جشنواره با رویکرد موسیقی عاشورایی و با پشتوانه انجمن موسیقی همدان برگزار خواهد شد.

احمدرضا احسانی چهارشنبه 5 شهریورماه در جمع خبرنگاران، به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در دوران شیوع کروناویروس اشاره کرد و یادآور شد: جشنواره‌های کاریکاتور، شعر طنز، استندآپ کمدی و خانه بهشتی از جمله این برنامه‌ها بود که به صورت مجازی برگزار و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به علت انتخابات سال آینده برنامه‌های فرهنگی و هنری اداره‌کل را یکساله برنامه‌ریزی می‌کنیم، اظهار کرد: این تصمیم به این علت است که با تغییر دولت برنامه‌ها دستخوش تغییر نشوند و تحت‌الشعاع قرار نگیرند.

احسانی با بیان اینکه تمام جشنواره‌های کشور به جزء جشنواره فجر به علت شیوع کروناویروس دستخوش تغییراتی شده‌اند، ادامه داد: امسال جشنواره «فصل امید» جایگزین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان است و احتمالاً آذرماه سال جاری برگزار می‌شود همچنین اعتبار جشنواره صرف زیرساخت‌های فرهنگی در استان می‌شود.

وی درباره طرح‌های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان توضیح داد: اوایل سال ۹۷ سه پروژه شهدای گمنام رزن، شهید مظاهری مریانج و شهید زنگنه ملایر که در دست احداث بودند، به نهاد کتابخانه‌ها واگذار شدند و چالش‌هایی به وجود آمد، با پیگیری‌های انجام شده این پروژه‌ها مجدداً در سال ۹۸ به ارشاد واگذار شدند و تا پایان امسال افتتاح خواهند شد.

احسانی درباره موزه هنرهای معاصر هم بیان کرد: این پروژه به مدت پنج سال تعطیل شده بود و با حمایت مسئولان استانی دوباره احیاء شد، در سال ۹۸ مبلغ پنج میلیارد تومان برای این پروژه جذب اعتبار شد و با ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت کرده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ برای تکمیل پروژه مبلغ پنج میلیارد تومان درخواست اعتبار کردیم، علاوه بر این برای تجهیز این پروژه ۳۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است که در صورت تخصیص این مبلغ تا پایان دولت به اتمام رسیده و افتتاح خواهد شد.

احسانی با بیان اینکه پروژه تالار بزرگ شهر پس از ۱۰ سال مورد پیگیری قرار گرفته است، گفت: ساخت این پروژه در سال ۸۸ همزمان در پنج استان کشور آغاز شد و تنها استانی که هنوز افتتاح نشده، همدان است.

مدیرکل ارشاد استان همدان با بیان اینکه تمام پروژه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تعطیل بوده است، گفت: مجتمع فیروزان نهاوند نیز سال قبل احیاء شد و هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی کرده است.

وی ادامه داد: سینمای رو باز اسدآباد بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده بود و با پیگیری‌های انجام شده به دنبال تأمین اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی برای این پروژه هستیم و امیدواریم تا سال آینده تجهیز و ‌افتتاح شود.

احسانی با اشاره به اینکه در سال جاری انتخاب کتاب سال را از بین تألیفات استان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برگزار می‌کنیم، گفت: امروز کمبود سالن پلاتو در استان احساس می‌شود و به دنبال تعامل با شهرداری‌های استان هستیم که ساخت و احداث این مکان فرهنگی و هنری را گسترش دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری ماه صفر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کل فرهنگ و ارشاد برنامه ها اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر افزود: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او تأکید کرد: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس  و با آن ارتباط برقرار می‌کند.

او با بیان اینکه امروز در کشور ما هنر حرف اول را می‌زند، تأکید کرد: باید کشف استعدادها در زمینه هنر از کودکی آغاز شود و اگر این اتفاق بیافتد تا پایان همراه او  خواهد بود زیرا در لوح وجود او ماندگار شده است.

در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می گشت به مربیگری  محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنرهای نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

دیگر خبرها

  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • جذب حداکثری از اهداف مهم برگزاری جشنواره امامت و مهدویت است
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند