Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در مجموع اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای، بیش از ۶ هزار و ۵۶۶  میلیارد ریال اعتبار در قالب ۶۴۹ طرح عمرانی و ۲ هزار و ۳۸۱ پروژه در استان توزیع شد. - اخبار استانها -

حمید جهانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با بیان اینکه 42 درصد اعتبارات ذکر شده در امور اقتصادی هزینه شد اظهار داشت: 26 درصد در امور مسکن، عمران شهری و روستایی، 15 درصد در امور فرهنگ، تربیت بدنی و گردشگری و 17 درصد در سایر امور توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از اخذ پیشنهاد تخصیص و بررسی عملکرد و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی، صدور ابلاغیه‌های تخصیص به دستگاه‌های اجرایی انجام گرفت که از سرجمع اعتبارات عمرانی 41.95 درصد تخصیص صادر شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: پروژه‌هایی که مشمول کمیسیون ماده 23 می‌شدند شناسایی شده و دستورالعمل و فرم‌های کمیسیون ماده 23 به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ارسال شده و پس از بررسی فرم‌های تکمیل شده از سوی دستگاه‌های اجرایی و تایید یا اصلاح فرم‌ها، این پروژه‌ها در کمیسیون ماده 23 استانی مطرح و در نهایت نیز تاییده اعضا برای تعداد 23 پروژه در استان اخذ شد.

جهانشاهی تصریح کرد: با هدف بررسی عملکرد، عملیات اجرایی و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی دستگاه‎های اجرایی مطابق با موافقت‌نامه‎های مبادله شده، بازدید از پروژه‌ها عمرانی توسط کارشناسان سازمان و دبیران کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها صورت گرفت.

اعتبارات تبریز نباید 15 درصدکل بودجه استان آذربایجان شرقی باشدبررسی بودجه استان مرکزی| 4.5 هزار میلیارد ریال بودجه سال 99/ وقتی بودجه استان افزایش و اعتبار شهرستانی کاهش می‌یابداجحاف دولت به مردم قزوین/ بودجه استان قزوین یک چهارم درآمدهای مالیاتی است

وی گفت: پس از اخذ اطلاعات از دستگاه‌های اجرایی، گزارشی از پروژه‌های عمرانی مهم و اولویت دار استان به تفکیک در هر بخش تنظیم شد.

جهانشاهی افزود:  امسال نیز پس از ابلاغ اعتبارات از سازمان برنامه و بودجه کشور، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تشکیل و اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی مشمول نظام بودجه استانی و همچنین سهم اعتبارات عمرانی شهرستان‌های استان مصوب شد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: در ادامه ضمن اخذ پیشنهادات پروژه از دستگاه‌های اجرایی و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها برگزار و پروژه‌های هر شهرستان به تصویب رسید.

جهانشاهی با تاکید بر اینکه پروژه‌های مصوب سفر استاندار در اولویت تامین اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قرار گرفت گفت: پروژه‌های عمرانی مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و روند مبادله موافقتنامه‌های مربوطه نیز آغاز شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهمی که دولت در قالب بودجه سال گذشته و امسال دنبال می‎کند فراهم کردن زمینه استفاده از توان بخش خصوصی و تعاونی برای تکمیل طرح‎های عمرانی است تصریح کرد: براساس تبصره 19 قانون بودجه، ظرفیت مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی در عمران کشور فراهم شده است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی افزود: در این راستا پروژه‌های قابل واگذاری به بخش خصوصی از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری شهرستان‌ها احصا شده و در ادامه با تصویب این پروژه‌ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها، واگذاری به بخش خصوصی انجام خواهد شد.

جهانشاهی یکی از وظایف عمده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را، انجام نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در کشور اعلام و اظهار داشت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی مدارک و مستندات مرتبط با شاخص‌های ارزیابی در سامانه مربوطه را وارد و کارشناسان حوزه معاونت برنامه و بودجه پس از بررسی و تایید مستندات بارگزاری شده در سامانه، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته را ارزیابی کردند.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی به اهم وظایف معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان اشاره و بیان کرد: انجام امور مربوط به توزیع و تهیه ابلاغ درآمدهای استانی، اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تملک دارایی‌های مالی و ردیف‌های متفرقه، بررسی و مبادله موافقتنامه‌های اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، تملک دارایی مالی و ردیف‌های متفرقه با دستگاه‌های اجرایی و انجام امور مربوط به تخصیص اعتبارات هزینه‌ای و تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی از اهم این اقدامات است.

جهانشاهی، نظارت و ارزشیابی بر فعالیت‌های هزینه‌ای، طرح‌ها و پروژهای تملک دارایی سرمایه‌ای و مالی به منظور مطابقت عملیات انجام شده با برنامه‌ها و اهداف پیش‌بینی شده، تهیه و تدوین گزارش‌های سالانه اقتصادی و اجتماعی استان، پیگیری امور مربوط به تحقق وصول درآمدهای دستگاه‌های اجرایی و مشارکت در انجام امور مربوط به برنامه‌ریزی منطقه‌ای را از جمله اقدامات انجام شده سازمان دانست.

وی افزود: تهیه طرح‌های آمایش سرزمینی استان، مشارکت در تهیه و تدوین برنامه‌ها و سیاست‌های کلان امور اشتغال و سرمایه‌گذاری، جمعیت، بررسی چگونگی و نقش سرمایه‌گذاری‌های بخش غیردولتی و مشارکت‌های عمومی و غیردولتی در اقتصاد استان نیز از دیگر اقدامات سازمانمدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/253/س

R41348/P/S6,56/CT1 بیشتر بخوانید... بودجه استان ایلام در سال آینده ۷۹۰ میلیارد تومان است اختصاص ۱ درصد از بودجه استان همدان به حوزه پژوهش بودجه استان گلستان در سال آینده باید افزایش یابد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بودجه استان ایلام در سال آینده ۷۹۰ میلیارد تومان است اختصاص ۱ درصد از بودجه استان همدان به حوزه پژوهش بودجه استان گلستان در سال آینده باید افزایش یابد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۳ جانشین فرمانده ناجا: قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سراسر کشور افتتاح شد / ‌در صحنه با مخلان امنیت ‌برخورد خواهیم کرد ۴ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۵ اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند ۶ تصویب ۶۴۰میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه/ میزان حقابه‌ تمامی تالاب‌های کشور مشخص می‌شود ۷ آژیر خطر «کرونا» در بویراحمد بازهم به صدا درآمد ۸ گزارش ویدئویی|حال‌وهوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع)/ تمام پروتکل‌ها رعایت شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی|حال‌وهوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع)/ تمام پروتکل‌ها رعایت شد شب عاشورا فریاد "لبیک یا حسین" در سراسر ایران طنین‌انداز خواهد شد‌ گزارش ویدئویی| شمیم روضه حسینی در روستاهای خراسان شمالی / خانه به خانه عشقت را جار می‌زنیم‌ + فیلم معاون وزیر صنعت: ۱۳۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید ‌بازگشت / ۱۵۰۰ واحد دیگر امسال فعال می‌شوند مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است خطیب‌زاده: موضع رئیس شورای امنیت در مخالفت با آمریکا تبعات حقوقی بسیاری دارد مصاحبه| افقهی: صهیونیست‌ها درحال محک زدن حزب‌الله هستند/ ۳ روایت درباره تنش‌ها در مرز لبنان رهبر انقلاب در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حسینیان را تسلیت گفتند برنامه عزاداری مراسم محرم حسینیه امام خمینی (ره) اعلام شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته برنامه ریزی شهرستان ها دارایی های سرمایه ای دستگاه های اجرایی اعتبارات هزینه ای تملک دارایی میلیارد تومان امور مربوط سال آینده بودجه استان بخش خصوصی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی، آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاه‌ها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیین‌های سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901540

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • شوک بزرگ به کمیته المپیک در سال المپیک!
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند