Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:54:45 GMT

پرواز کرکس شوم شکست بالای سر ترامپ

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۲۵۴۸

پرواز کرکس شوم شکست بالای سر ترامپ

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سی ان ان، کنوانسیون ملی جمهوریخواهان در مقایسه با سال ۲۰۱۶ عاری از هرگونه مخالفی است و این مساله نشان می دهد که ترامپ چگونه عملکرد این حزب را با نشان بازرگانی اش لگدمال کرده که گویی یکی از آسمان خراش های اوست.

ترامپ اتکا خود به مردم و مناطقی را که دستخوش کمترین میزان تغییرات جمعیتی، فرهنگی و اقتصادی شده اند، افزایش داده و درعوض از اتکا حزب جمهوریخواه به مناطق و مردمی که از این تغییرات بیشترین استقبال را کرده اند، کاسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد نشان می دهد که حزب جمهوریخواه در ماه نوامبر (آبان ماه) ممکن است تا حد بیشتری به سوی پایگاه های خود عقب رانده شود و در کلانشهرهای متنوع و در حال رشد آمریکا عقب افتد، حتی اگر ترامپ راهی برای غلبه بر کاهش محبوبیت اش در نظرسنجی ها در برابر جو بایدن نامزد دموکرات ها بیابد.

جمهوریخواهان در حال حاضر تا حد زیادی معرف مشخصه های نژادی و مذهبی افرادی هستند که ۶۵ سال یا بیشتر دارند، در حالی که شباهت دموکرات ها به مشخصات کسانی که کمتر از ۳۰ سال دارند، نزدیکتر است.

ترامپ در سال ۲۰۱۶، آرا کمی از ایالت هایی با بیشترین مهاجر، بیشترین فارغ التحصیل دانشگاهی و کمترین مسیحیان سفیدپوست را به دست آورد و نظرسنجی ها نشان می دهد که وی ممکن است شماری از آرا اندکی را که از هر گروه به دست آورد، در انتخابات پیشرو از دست دهد.

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان که همچنان در مناطق روستایی قوی هستند، همچنین در معرض خطر بالای شکست در مناطق کلانشهری بزرگ هستند.

از زوایای بسیاری، کارزار ۲۰۲۰ نشان می دهد که روند کار به خوبی جریان دارد. حتی در مقایسه با سال ۲۰۱۶، همه شواهد حاکی است که ترامپ و حزب جمهوریخواه امسال به حمایت ائتلاف گروه های خود اتکای بیشتری دارند یعنی سفیدپوستانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند، افرادی بدون مدرک دانشگاهی و افرادی که به عنوان مسیحیان انجیلی شناخته می شوند.

نظرسنجی های انجام شده قبل از کنوانسیون ملی جمهوریخواهان نشان داد که اگرچه ترامپ از میزان حمایت سال ۲۰۱۶ از این گروه ها برخوردار نیست، اما همچنان در کنار آنها بسیار قوی است.

همچنین به نظر می رسد که ترامپ در میان اکثر گروه هایی که از مدتها قبل نسبت به وی شک و ظن داشته اند، بسیار ضعیف تر عمل کند.

پتانسیل موفقیت ترامپ در میان مردان سیاهپوست و اسپانیولی زبان تا حدی وجود دارد، اما مقاومت زنان این گروه ها در برابر وی، کار را برای او دشوار می کند.

نتایج نظرسنجی ها اخیر نشان می دهد که شانس موفقیت ترامپ درمیان رای دهندگان سفیدپوست با تحصیلات دانشگاهی در مقایسه با نامزدهای جمهوریخواه ریاست جمهوری از سال ۱۹۵۲، بسیار کم است.

همچنین این احتمال قوی وجود دارد که ترامپ و جمهوریخواهان از مناطقی که منعکس کننده تنوع نژادی و فرهنگی است، پس زده شوند.

به عنوان نمونه، ترامپ در سال ۲۰۱۶ آرا تنها چهار ایالت از ۲۰ ایالتی را به دست آورد که مهاجران بزرگترین سهم جمعیتی آن را تشکیل می دهند. اکنون وی با خطر بالای شکست در دو ایالت (آریزونا و فلوریدا) از آن چهار ایالت روبه روست و در دو ایالت دیگر (جورجیا و تگزاس) نیز چالشی جدی دارد.

ترامپ همچنین در سال ۲۰۱۶، آرا تنها هفت ایالت از ۲۵ ایالتی را تصاحب کرد که بیشترین سهم فارغ التحصیلان دانشگاهی را داشتند. اکنون وی در خطر بالای از دست دادن دو ایالت (پنسیلوانیا و کارولینای شمالی) از آن هفت ایالت است و در ایالت سوم یعنی جورجیا نیز با چالشی سخت روبه روست.

از چشم انداز مذهبی، در سال ۲۰۱۶ ترامپ در ۲۱ ایالت از ۲۵ ایالتی موفق بود که مسیحیان سفیدپوست اکثریت جمعیت آن را تشکیل می دهند. اما آرا تنها ۹ ایالت از ۲۵ ایالتی را کسب کرد که نماینده کمتر از نیمی از ساکنان آن ایالت ها بودند. ترامپ در حال حاضر با خطر جدی شکست در سه ایالت (آریزونا، فلوریدا و کارولینای شمالی) از آن ۹ ایالت مواجه است و در دو ایالت دیگر (جورجیا و تگزاس) نیز از خطر جسته نیست.

نتایج یک نظرسنجی جدید که به همت موسسه تحقیقات مذهبی عمومی انجام شد، حاکی است که نگرانی درمیان آمریکایی ها از جمله سفیدپوستان درمورد نابرابری نژادی در پلیس و دیگر جنبه های زندگی آمریکایی ها رو به افزایش است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که جمهوریخواهان توجه چندانی نسبت به این موضوعات نداشته اند که این مساله، شکاف بین این حزب و دیگر اقشار جامعه را زیاد کرده است.

این موسسه ثابت کرد که از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، سهم دموکرات های سفیدپوست و مستقل هایی که گفتند تیراندازی پلیس به آمریکایی های آفریقایی تبار حوادثی مجزاست نه بخشی از یک الگو، به میزان بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

بدین ترتیب اکثریت مشخصی از آمریکایی ها معتقدند که حوادثی از این دست، بخشی از یک الگوی مشخص است.

با این حال، ۸۱ درصد از جمهوریخواهان سفیدپوست همچنان اعتقاد دارند که این تیراندازی ها، حوادثی مجزاست که این میزان از رقم ۸۵ درصدی سال ۲۰۱۵ کاهشی اندک داشته است.

نظرسنجی بلندمدت موسسه گالوپ در مورد مهاجرت، اختلاف عقیده مشابهی را نمایان کرد. در سال ۲۰۰۷، گالوپ دریافت که درصد یکسانی از حدود سه پنجم جمهوریخواهان، دموکرات ها و مستقل ها، مهاجرت را امری خوب برای آمریکا دانستند.

اما اگرچه این رقم از آن زمان برای گروه های دوم افزایش قابل توجهی یافته، در میان جمهوریخواهان تقریبا بی تغییر مانده است. در نتیجه دموکرات ها اکنون ۳۰ درصد بیشتر و مستقل ها حدود ۱۵ درصد بیش از جمهوریخواهان دیدگاه مثبتی نسبت به مقوله مهاجرت دارند.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن کاخ سفید نظرسنجی پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن کاخ سفید نظرسنجی انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن کاخ سفید نظرسنجی نشان می دهد آمریکایی ها سال ۲۰۱۶ دموکرات ها نظرسنجی ها دو ایالت گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوادار با مسعود شجاعی پرواز می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، عادت به باخت و ناکامی با حضور مسعود شجاعی در هوادار به عنوان سرمربی از سر بنفش‌های تهرانی افتاد و آنها حالا تیم سرسختی شده‌اند.

هوادار با مسعود شجاعی طی ۱۴ بازی ۶ پیروزی، ۶ تساوی و تنها دو شکست برابر استقلال و تراکتور مدعی را به ثبت رسانده و حالا شرایطش در جدول خوب شده است.

این تیم در هفته بیست و پنجم موفق شد صنعت نفت آبادان را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد و با ۲۸ امتیاز در رتبه یازدهم جدول جای بگیرد.

هواداری‌ها با شجاعی یک فوتبال هجومی را ازائه می‌دهند که همراه با نتیجه هم بوده و آنها در پنج هفته گذشته شکست نخورده‌اند‌.

دیگر خبرها

  • هوادار با مسعود شجاعی پرواز می‌کند
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند