Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، فهرست نامزدهای نهایی جوایز بین‌المللی ادینبورگ در حوزه تولیدات تلویزیونی دیروز (سه‌شنبه) طی یک برنامه مجازی اعلام شد.

سریال‌های چرنوبیل (Chernobyl)، سالها و سالها (Years&Years)، پایان دنیای لعنتی (The End of the F***ing World)، الیزابت گم شده است (Elizabeth is Missing)، تاج (The Crown) و گیری/هاجی (وظیفه/شرم) (Giri/Haji) به عنوان نامزدهای نهایی برای جایزه بهترین سریال درام معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سریال‌های حس خوب (Feel Good)، گیم‌فیس (GameFace)، مادر (Mum) و دفاع از گناهکار (Defending the Guilty) نیز از جمله سریال‌هایی هستند که به فهرست نامزدهای نهایی جایزه بهترین سریال کمدی این جشنواره راه یافتند.

امسال یک شاخه جدید و مناسبتی با عنوان خلاقیت در بحران به جوایز ادینبورگ اضافه شده است که به بهترین‌ محتوای خلق شده در روزگار کرونا تعلق می‌گیرد.

مستند هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه (8minutes and 46 seconds)، یک روز زندگی در بریتانیای کرونازده (A Day in the Life of Coronavirus Britain) و بیمارستان: در نبرد با ویروس کرونا (Hospital: Fighting Covid-19) از جمله برنامه‌های تلویزیونی هستند که برای دریافت جایزه این بخش با هم رقابت می‌کنند.

جشنواره بین‌المللی جوایز تلویزیونی ادینبورگ یک رویداد سالانه است که اصحاب حوزه تلویزیون و دنیای دیجیتال را برای گفت‌وگو درباره مسائل و چالش‌های عمده موجود در این صنعت گرد هم جمع می‌کند. هر ساله حدود ۲ هزار هیئت از شبکه ها و شرکت‌های تولیدکننده بین‌المللی در این جشنواره شرکت می‌کنند. جشنواره امسال به دلیل شیوع کرونا به جای ماه اوت، ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان ۹۹) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا سریال خارجی ادینبورگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سریال خارجی ادینبورگ ویروس کرونا سریال خارجی ادینبورگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترایبکا به سراغ سالگردهای خاطره‌انگیر می‌رود/۲۵ سالگی «سوپرانوها»
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی»
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکنش وحید شمسایی به شوخی سریال «نون خ ۵» +فیلم
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون