Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه بعنوان مرکز علمی و آموزشی جامع و مطرح در کشور از توانمندی‌ و ظرفیت بالایی برای همکاری‌های جامع محور و کاربردی برخوردار است.

به گزارش ایمنا، هوشنگ طالبی روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهمنامه سه‌جانبه علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه اصفهان، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار و موفقیت کشور، نمی‌توان در جامعه تک بُعدی حرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه اصفهان همپای دیگر دانشگاه‌های کشور از آموزش به پژوهش و از پژوهش محوری به سمت فناوری و اکنون نیز به سمت دانشگاه نسل چهار و جامع محور در حال حرکت است.

رییس دانشگاه اصفهان افزود: بیش از ۶۵۰ عضو هیات علمی، نیروی انسانی علمی بالایی برای این دانشگاه رقم زده که مشغول تعلیم و تربیت بیش از ۱۵ هزار دانشجو در این دانشگاه بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه هفت هزار نفر از دانشجویان دانشگاه اصفهان در تحصیلات تکمیلی و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در مقطع دکترا مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: ۴۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و این دانشگاه با ۱۴ دانشکده مشغول تعلیم و تربیت دانشجویان است.

به گفته طالبی، دانشکده علوم زمین دانشگاه اصفهان دارای گرایش‌های زمین شناسی، هواشناسی، اقیانوس شناسی و اقلیم شناسی است.

وی به مراکز پژوهشی این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: چند مرکز پژوهشی نیز جدای از دانشکده‌ها با سازمان‌های بیرون از این دانشگاه، فعالیت علمی پژوهشی دارند و این اقدام جزو سیاست‌های دانشگاه ماست.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان‌اینکه چند قُطب آموزشی در دانشگاه فعال است، اظهار داشت: رشته‌های جدید از جمله توسعه رشته‌های مهندسی و علوم انسانی رشد بسیار خوبی در این مرکز علمی داشته است.

طالبی افزود: دانشگاه‌ها منبع خوبی برای تولید منابع انسانی علمی هستند و کشور ما از لحاظ منابع طبیعی در وضعیت خوبی قرار دارد و سرمایه اصلی هر کشور منابع انسانی آن است که اگر به منابع طبیعی سرشار اضافه شود توسعه و اقتصاد پایدار کشور رقم می‌خورد.

رییس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته اقدامات بسیاری در حوزه همکاری دانشگاه با فولاد مبارکه انجام شده و اعضای هیات علمی ما موظف به گذراندن دوره در این مجتمع هستند.

طالبی به آسیب‌های مخاطرات زمین شناسی از جمله زلزله، کمبود آب و مسائل ناشی از آن، آلودگی هوا و ریزگردها و فرونشست نیز اشاره کرد و گفت: این مشکلات، تدابیر جدی مبتنی بر علم طلب می‌کند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه اصفهان علاوه بر زمین شناسی، دانشکده‌های اقتصاد، مهندسی عمران و نقشه‌برداری و علوم زیستی جغرافیا می‌توانند در مجموعه زمین شناسی فعالیت کنند، بر لزوم همکاری ها در این زمینه‌ها تاکید کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوب استان در حوزه منابع طبیعی و برخورداری از ظرفیت علمی دانشگاهی همچون دانشگاه اصفهان می‌توان در این بخش موفق‌تر بود.

ایرج موفق به تاسیس نخستین بازارچه سنگ‌های قیمتی در استان اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی استان جزو رتبه‌های مطرح کشور است و تعداد معادن فعال این خطه در کشور در جایگاه نخست قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از ورود فولاد مبارکه و ذوب‌آهن برای نخستین بار به طرح‌های مطالعاتی خبر داد و افزود: ۲ مجموعه بزرگ دیگر نیز با تعامل سازمان زمین شنایی برای مطالعات تکمیلی در حال فعالیت هستند.

موفق تاکید کرد: دانشگاه اصفهان با پتانسیل‌های علمی بالایی که دارد زبانزد است و بطور قطع می‌توانیم سه ضلع قوی در این حوزه ایجاد کنیم.

بنا بر گزارش ایرنا، تفاهمنامه توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه اصفهان، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با توجه به ظرفیت‌های پژوهشی این استان در ۹ ماده و چهار نسخه، امروز چهارشنبه با حضور علیرضا شهیدی معاون وزیر و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در دانشگاه اصفهان به امضاء رسید.

کد خبر 441142

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان مرکز علمی و آموزشی آموزش پژوهش سازمان زمین شناسی اکتشافات معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معدن و تجارت استان اصفهان دانشگاه اصفهان سازمان زمین سازمان صنعت زمین شناسی همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، امیرحسین میرآبادی رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: نکته بسیار مهمی که در شعار سال بارها و به صورت شفاف مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته مسئله رشد تولید و در سال جدید جهش تولید است. اما تولید نیازمند بازار است و زمانی رشد و جهش اتفاق می افتد که بازارهای بزرگتری داشته باشیم. تولیدکنندگان همیشه به دنبال بازارهایی می گردند که بتوانند ظرفیت های تولیدی خود را افزایش دهند و یکی از مهمترین آن بازارهای بین المللی است.

وی در پاسخ به سوال اهمیت بازارهای بین المللی برای صنعت تجهیزات پزشکی گفت: این بازارها از این جهت مهم هستند که حضور یک کالا در بازارهای بین المللی شرایطی همچون استاندارهای خاص، کیفیت ویژه، خدمات پس از فروش و ضمانت لازم داشته و حتی در بعد طراحی صنعتی و زیبایی باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. همچنین سبد محصولاتی که به عنوان توانمندی عرضه می شود سبد بزرگتری خواهد بود و شانس موفقیت در شکل گیری تعاملات اقتصادی بالاتر خواهد رفت.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی ادامه داد: اگر بتوانیم برای شرکت‌های حوزه تجهیزات پزشکی فضایی را جهت حضور فعال تر در عرصه بین المللی فراهم کنیم درحقیقت با دسترسی به بازارهای جدید با افزایش تولید روبه رو خواهند شد و از طرفی الزامات بازار ایجاب می کند که شرکتهای تولیدی کیفیت محصولات را ارتقا داده و نتیجه اولیه آن بهبود وضعیت اقتصادی شرکت ها و در نهایت کمک به اقتصاد دانش بنیان کشور است. به همین منظور در تعاملات با کشورهای مختلف، ورود به حوزه های سلامت و تجهیزات پزشکی را دستور کار قرار دادیم که پیشتر آن کشورها مورد توجه قرار نمی گرفتند و بررسی های ما نشان داده بیشتر آنها جذاب، بزرگ و دارای فرصتهای طلایی هستند.

میرآبادی افزود: نمایشگاه ایران هلث به عنوان بزرگترین رویداد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی یکی از محفل های موثر برای توسعه همکاری ها و ایجاد تعاملات بین المللی مبتنی بر فناوری های حوزه سلامت است.

رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در خصوص نقش آن مجموعه در برگزاری نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ گفت: این سازمان با دعوت از مهمانان خارجی برای حضور در نمایشگاه و همچنین پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان برای شکل دادن ارتباطات خارجی و ایجاد زمینه برای ورود به بازارهای صادراتی جدید با تعامل با دستگاهای مختلفی که در حوزه بین الملل کار می کنند تلاش نموده تا بر غنای نمایشگاه افزوده تا شرکتهای حاضر در نمایشگاه بتوانند از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

میرآبادی گفت: یکی دیگر از حوزه های حمایتی و تقویت بعد بین المللی این سازمان، اعطای امتیاز ویژه و اولویت به شرکتهای برتر حاضر در نمایشگاه ایران هلث در برنامه های اعزام به خارج از کشور در سال جاری در قالب اعزامهای مستقل یا حضور در پاویون ایران در نمایشگاه های خارجی خواهد بود.

وی در پایان افزود: ایران هلث به عنوان مهمترین رویدادی که در حوزه تجهیزات پزشکی برگزار می شود بستر بسیار خوب برای تعامل با فعالان اقتصادی این حوزه هست و مشارکت در نمایشگاه قطعا ارزش افزوده ای را برای شرکتها به همراه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی ۲۹ اردیبهشت تا ۱ خرداد در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می گردد.

کد خبر 6090981 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز