Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پرویز اوسطی روز چهارشنبه در شورای مهارت استان کردستان که با حضور علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، اظهار داشت: شرایط کشور نیازمند نظام آموزشی نوین است که در گام دوم انقلاب نیز به آن پرداخته شده است.  
رییس مجمع نمایندگان کردستان با بیان اینکه مهارت و دانش فنی، نسبت اشتغال و سرمایه گذاری سه آسیب در حوزه اشتغال هستند که با آن مواجه هستیم، افزود: در بحث مهارت و دانش فنی پس از انقلاب تاکید ویژه ای بر آن شد تا بتوانیم به مرزهای دانش جهانی دست یابیم و به نوعی به عنوان مرجع دانش شناخته شویم و سیاست‌های ما باید بر این مبنا تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوسطی اضافه کرد: در نسبت اشتغال می بینیم که بیش از ۵۰ درصد در بخش خدمات است در حالیکه بیشتر آنها نیز شغل‌های کاذب است.  
وی یادآور شد: سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از آسیب هایی است که در این استان در طول دوران ۴۰ ساله انقلاب رشد متوازنی با سایر استان‌های کشور نداشته و فاصله بسیاری داریم پس نیاز به سند توسعه استان است.  
اوسطی تاکید کرد: نیاز داریم با استفاده از نیازهای خرد در جامعه استان با بهره گیری از مهارت‌آموزی ظرفیت ها را فعال کنیم و بتوانیم بخشی از مشکلات اشتغال و بیکاری را رفع کنیم.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش های مهارتی سرمایه های بسیاری نیاز دارد و به همین دلیل نباید پس از اتمام آموزش ها زنجیره را پاره کرد و ضروری است فضای ایجاد اشتغال برای کارآموزان ایجاد شود.

 
۱.۶۵ درصد اعتبارات آموزشی کشور مربوط به آموزش‌های مهارتی است
نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تنها ۱.۶۵ درصد اعتبار آموزشی کشور به آموزش‌های مهارتی تعلق دارد که بسیار ناچیز است.  
سید مهدی فرشادان اظهار داشت: با توجه به اینکه مهارت های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد، باید بدنبال افزایش اعتبارات این بخش باشیم.

وی افزود: با همکاری مجلس دهم تمام درآمد مراکز فنی و حرفه ای به خود آنان بازگردانده می‌شود که نقش مهمی در ارتقای کیفی و کمی آموزش دارد.

فرشادان یادآور شد: همچنین مربیان در مراکز آموزشی حدود ۴۴ ساعت در هفته مانند یک کارمند خدمت ارائه می کنند ولی درآمد لازم را نیز ندارند.  

نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس شورای اسلامی هم در این شورا گفت: آموزش های مهارتی باید به فراگیران حتی محصلین آموزش داده شود.  

شیوا قاسمی ‌پور افزود: مهارت‌های فنی کفایت نمی‌کند و مهارت‌های کسب و کار الکترونیک و اخلاق پیش‌نیاز جهش تولید کسب مهارت به صورت جهشی است.  
وی اضافه کرد: در استان محروم کردستان باید به دنبال اجرایی کردن سند توسعه مهارتی باشیم و نیاز شهرستان ها بر اساس بازار کار دیده شود.
قاسمی پور یادآور شود: باید برای جامعه زنان فعال نیازمند کارگاه هایی تجهیز شوند تا آموزش های مهارتی را به آنان ارایه دهند تا بتوانند به اشتغال زایی در آینده برسند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان مهارت اموزی مجلس شورای اسلامی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور کردستان مهارت اموزی مجلس شورای اسلامی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر جمعه در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور اثرگذارند و علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

وی افزود: امروز توسعه و پیشرفت روز افزون و شکوفایی ایران اسلامی مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران نوآور و خلاق این مرز و بوم است و جامعه کارگری در توفیقات حاصل شده علمی، اقتصادی و صنعتی کشور نق‌افرین بوده‌اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ظرفیت‌های اداره کل، ادارات زیر مجموعه وزارت کار در کردستان و سایر ارگان‌ها و ادارات استان برای رفع مشکلات کارگران استفاده می‌شود، گفت: سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شدند.

پیشکاری اعلام کرد: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است و حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.
وی به پرداخت یارانه چهار میلیون ریالی به یارانه بگیران هم پرداخت و افزود: یارانه بگیران می‌توانند از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال کالابرگ الکترونیک خرید کنند که ارزش آن هفت میلیون و ۴۲۰ هزار ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان ابنکه مهارت‌آموزی می‌تواند جوانان را صاحب شغل و پیشه کند، یادآور شد: جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند.

گفتنی است؛ در حاشیه نماز جمعه سنندج اداره کار، تعاون ورفاه اجتماعی کردستان اقدام به برپایی میز خدمت برای پاسخگویی به نیاز مردم کرد.

کد خبر 6089073

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند