Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ احمد محمدی جانشین و معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه امروز نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی در ۹۰۰ شهر اقامه می‌شود، گفت : آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اکنون در ۱۶ شهر و حدود ۳۰۰ مسجد شهر و روستای مناطق اهل سنت استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : نماز جمعه نماد وحدت و قدرت مسلمانان بوده و اجتماعی است که همانند سایر اجتماعات دینی برادری و صمیمیت را در بین مسلمانان تقویت می‌کند.

او افزود: تریبون نماز جمعه باید تریبون روشنگری، بصیرت، امیدآفرینی، وحدت و تریبون تشویق، ترغیب، همدلی و همفکری برای دفاع از ارزش‌ها و رسیدن به قله پیشرفت باشد، انجام برنامه‌های پویای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در کنار نماز جمعه و اجرای برنامه‌هایی برای افزایش حضور مردم در نماز جمعه بسیار حایز اهمیت است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه درامور اهل سنت کرمانشاه با تشریح ویژگی‌های امام جمعه موفق ادامه داد: یک امام جمعه موفق باید دین شناس و زمان شناس بوده و در حوزه کاری خویش متخصص باشد تا انتظارات و توقعات به حق مردم را در نماز جمعه بیان نماید و با زمان شناسی و باتوجه به نیاز روز جامعه مطالبات مردم را در خطبه‌ها بیان نماید و موانع میان نسل جدید و نماز جمعه را برداشته و به جوانان اعتماد نماید، از بیان مطالب تنش زا و اختلاف انگیز خودداری کرده و خود عامل وحدت و اتحاد باشد.

محمدی افزود: امام جمعه موفق باید خوراک فکری و معنوی مناسب مخاطب و نمازگزاران را در اختیار داشته باشد و برای برخورداری از مقبولیت اجتماعی باید در میان نمازگزاران تواضع داشته باشد، آشنایی با دانش مدیریت برای برنامه ریزی برنامه‌های دینی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی امری لازم و ضروری است.

جانشین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: مدارا و انس با مردم و در درد و رنج و غم و شادی مردم حضور داشتن از نقاط قوت یک امام جمعه است، بدون همراهی مردم نمی‌توان رسالت خود را انجام داد، امام جمعه باید به رسالت خطیر و مهم خویش ایمان داشته باشد و در کنار حسن خلق، خدمت به مردم و فقرا را افتخار بداند.

او افزود: خطبه‌های امروزی باید کاربردی با محتوا و پر مغز و به روز، عالمانه و عاقلانه و عاشقانه و مختصر و مفید بوده و با بیان شیوا و عمیق ایراد شود تا به جان و دل مردم بنشیند، امام جمعه باید از گروه گرایی بشدت پرهیز کند، تندوری و افراط در دین بشدت محکوم است، چون دین اسلام دین اعتدال و میانه روی است.

محمدی ادامه داد: هرگاه تندروی در هر مکانی ظهور کرد اسلام آسیب دید و مسلمانان ضربه خوردند، در مقابله با این تفکر تندروری باید جدی صریح و شفاف موضع گیری شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه افزود: باید تفاهم، هم افزایی و همکاری نزدیک با مسوولان و بالاخص با شورای روحانیون و اهل سنت به جهت فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی به منظور رفع مشکلات و مشورت و تبادل نظر و همفکری و هم افزایی برقرار باشد.

او گفت: تحقق همه این توقعات و انتظارات از خطیب جمعه مستلزم آن است که با توجه به جایگاه خطیر و حساس امامت جمعه اهل سنت، همه مسئولان و دلسوزان استان از امام جمعه جدید حمایت کرده و ایشان را کمک کنند تا ایشان هم با انگیزه بیشتری در خدمت به نظام و اسلام و انقلاب عمل کنند.

جانشین دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: حاج ماموستا مُلا محمد محمدی شخصیتی ماندگار بود که در تمام فراز و نشیب‌ها یاور نظام اسلامی بود و تا آخرین لحظات عمر مبارک خویش همچنان ثابت قدم، دین خود را به نظام ادا نمود و در هیچ برهه‌ای از زمان، نظام را تنها نگذاشت، امیدواریم و انتظار داریم امام جمعه جدید راه ایشان را ادامه دهند.

محمدی افزود: لازم است در ابتدا از نیم قرن خدمات دلسوزانه، صادقانه، خالصانه و بی شائبه عالم وارسته، مومن، متعهد، انقلابی، متواضع، تقریبی و وحدت طلب مرحوم حاج ماموستا ملا محمد محمدی که سال‌ها از بهترین دوران عمر گرانبهای خویش را صرف خدمت به اسلام و انقلاب و مردم در عرصه‌های مختلف نمود قدردانی کرده و به روح بلند ایشان درود می‌فرستیم.

محمدی ادامه داد: ماموستا محمدی شخصیتی ماندگار بود که در تمام فراز و نشیب‌ها یاور نظام اسلامی بوده و تا اخرین لحظات عمر مبارک خویش همچنان ثابت قدم، دین خود را به نظام ادا نمود و در هیچ برهه‌ای از زمان، نظام را تنها نگذاشت، امیدواریم و انتظار داریم امام جمعه جدید راه ایشان را ادامه دهند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب ائمه جمعه از وظایف و شئونات حاکمیت است که این مهم به نمایندگان، ولی فقیه در استان‌ها و دفاتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت واگذار شده است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولی فقیه امام جمعه اهل سنت نماز جمعه نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محرم مصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بردسکن که با حضور اقشار مختلف مردم و معلمین این شهرستان در مصلای نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا بین امام و امت جدایی بیندازند.

امام جمعه موقت بردسکن افزود: خداوند توصیه می‌کند که اطاعت از رسول، اطاعت از خدا است و دشمن منافعش در بصیرت و ولایت مداری مردم به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه ملت ما بیدار و ولایت مدار است گفت: مردم ما عاشق دین مبین اسلام هستند و دشمن نیز از ولایت پذیری ما هراس دارد.

مصوری ضمن تسلیت شهادت امام صادق (ع) بیان کرد: معتقدیم وعده خدا صادق است و جوانان ما امیدوار باشند که نابودی اسرائیل نزدیک است.

امام جمعه موقت بردسکن ۱۹ اردیبهشت روز هلال احمر را به این قشر زحمت کش تبریک گفت و افزود: مسؤولان بالادستی نگاه ویژه‌ای به هلال احمر بردسکن داشته باشند و با توجه به وسعت وسیع این شهرستان وجود تجهیزات هلال احمر امری واجب است.

گفتنی است؛ به مناسبت هفته بزرگداشت معلم علی اکبر چراغیان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بردسکن در جمع نمازگزاران به ایراد سخن پرداخت و گزارشی از عملکرد این اداره به حاضرین ارائه داد.

کد خبر 6095747

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان‌های هرمزگان
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان