Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@01:04:28 GMT

#مکانیسم_ماشه

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۶۳۰۵

#مکانیسم_ماشه

شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که این شورا با توجه به مخالفت ۱۳ عضو خود در موقعیتی نیست که اقدامات بیشتری در قبال ایران انجام دهد و در واقع درخواست امریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه را رد کرد.

این خبر بازتاب زیادی بین کاربران ایرانی و خارجی داشت که بسیاری از آنها این مسأله را نتیجه برجام و به معنای افول قدرت امریکا دانستند: «‏سفیر امریکا در سازمان ملل اعضای شورای امنیت - از جمله متحد دیرینه خود انگلیس - را به «نداشتن شجاعت»، «فقدان قضاوت اخلاقی» و «جانبداری از تروریسم» متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استیصال و انزوای امریکا محصول عملکرد وزیر و مدیرانی است که در ایران به «غرب‌گرایی» متهم می‌شوند»، «‏امریکا از طرف سازمان‌های بین‌المللی در تنگنا و تنهایی قرار گرفته، این شکست امریکا نتیجه برجام است.»،«امریکا در طول تاریخ سازمان ملل هیچ وقت انقدر منزوی نشده بود. حتی بین متحدین سنتی خودش یعنی آلمان و فرانسه و بریتانیا دیگه اعتبار نداره»، «‏رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که طرح پیشنهادی امریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ‎ایران از طرف این شورا رد شد. این یک پیروزی چشمگیر برای امضا کنندگان برجام و ایران است.»، «‏اگر در انزوای امریکا افتخاری هم باشد، برای کسانی است که سال ٩٦ به ‎روحانی رأی دادند؛ نه کسانی که درس اخلاق می‌دادند و هر روز بهانه برای تحریم بیشتر به دست امریکا می‌دهند»، «‏امریکا در دومین ‎شکست دیپلماتیک طی ۱۰‌ روز گذشته از عهده اجرای مکانیسم ماشه بر ضد ایران برنیامد. رئیس دوره‌ای شورای امنیت به اطلاع اعضا رساند که به سبب نبود اجماع در موقعیتی نیست تا درباره درخواست امریکا برای بازگرداندن تحریم‌هاعلیه ایران اقدام دیگری اتخاذ کند.»، «خداحافظ مکانیسم ماشه»، «‌‎سازمان ملل درخواست امریکا برای ‎مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم‌ها برای ایران را رد کرد. تسلیت فراوان‌ به ترامپیست‌های ایرانی و کاسبان تحریم! تحریم‌ جنایت است!»‌

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مکانیسم ماشه شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر

 تعداد زیادی از دانشجویان در سراسر جهان پلاکارد‌هایی را در دست دارند و خواهان پایان یافتن خشونت در نوار غزه هستند. از ایالات متحده تا فرانسه و استرالیا، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تبدیل به بخشی از تظاهرات حامی فلسطین شده اند؛ تظاهراتی که دانشجویان دانشگاه کلمبیا آن را آغاز کرده اند.

 

در حال حاضر، بیش از ۲۰ دانشگاه در آمریکا علیه حملات اسرائیل به غزه تظاهرات می‌کنند و تصاویر این اعتراضات در رسانه‌های دنیا پر بازتاب شده است. در این میان عکسی از یک دختر در تجمع حامیان فلسطین در آمریکا توجه‌برانگیز شده است. این دختر نماد اعتراض برای فلسطین در آمریکا شده است.

دیگر خبرها

  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • حمایت مردم گیلان از جنبش‌های دانشجویی در امریکا و اروپا
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله