Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسینعلی شهریاری شامگاه چهارشنبه در نشست مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: گروه‌های مطالبه‌گر باید در این باید استان شکل گیرد تا خواسته‌های بحق مردم را از مسوولان پیگیری کنند.

وی با اشاره به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر فوت ۲ شهروند سیستان و بلوچستانی در بیمارستان‌های زهدان به علت کمبود کپسول اکسیژن گفت: در یک بازه زمانی کل کشور با کمبود اکسیژن مواجه شد اما این کمبود سبب اتفاق یا فوت کسی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: تیمی از کارشناسان زبده وزارت بهداشت بابت بررسی این موضوع از تهران به سیستان و بلوچستان سفر کرده و تمام پرونده‌های موجود را بررسی و علت فوت این افراد را به دلیل کمبود اکسیژن رد کردند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد ظرفیت پزشکی از مناطق محروم کشور هستند اظهارداشت: مشکل پزشک متخصص در سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های محروم داشتیم که برای همین منظور این سهمیه در نظر گرفته شده است.

شهریاری تصریح کرد: قابل ذکر است پزشکانی که از طریق این سهمیه جذب شده‌اند باید سه برابر مدت زمان تحصیل خود در استان‌های محروم خدمت کنند.

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در مبارزه با ویروس کرونا گفت: رهبر معظم انقلاب یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای این امر اختصاص دادند که تا کنون کمتر از ۳۰ درصد آن به وزارت بهداشت تزریق شده است.

رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تا کنون بیش‌از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت در کشور داریم.

وی تصریح کرد: چهار شرکت دانش بنیان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حال ساخت واکسن کرونا هستند که البته امیداوریم بتوانند داروی این ویروس را کشف کنند.

شهریاری اظهارداشت: برای تامین ارز دارو طی نامهای محضر رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری از سوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده که اگر این ارز تامین نشود با مشکلاتی در زمینه دارو مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما اگر نوع شدید آنفولانزا شیوع پیدا کند اپیدمی ویروس کرونا بسیار خطرناک خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۸ میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارند گفت: بیشترین حاشیه نشینی مربوط به شهر مشهد با یک میلیون نفر جمعیت است.

وی ادامه داد: همچنین ۴۲ درصد شهر زاهدان حاشیه نشین هستند و وضعیت روستانشینان از حاشیه نشینان بهتر است.

شهریاری با بیان اینکه بنیاد مسکن کار ساماندهی حاشیه شهر زاهدان را شروع کرده ادامه داد: برای ساماندهی حاشیه این شهر یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی به مشکل آب شهر زاهدان نیز اشاره کرد و افزود: نمی‌توان انتظار تامین آب از منطقه سیستان را برای زاهدان داشت چرا که آب این منطقه وابسته به کشور همسایه بوده و مشخص نیست این آب مستمر باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه منطقه سیستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر دارد می‌توان با تولید برق و صادرات آن به افغانستان برای این منطقه آب تامین کرد.

وی گفت: کمبود آب در زاهدان جدی است و نباید این شهر را توسعه داد چراکه در آینده با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

شهریاری در مورد پروژه آبهای ژرف در منطقه سیستان اظهارداشت: وزارت نیرو به این پروژه نگاه مثبتی ندارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی به وجود معادن بسیار قوی مس در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بر اساس گفته کارشناسان معادن غنی مس در این استان به میزانی است که در صورت استحصال می‌توان رتبه نخست دنیا را در این زمینه از آن خود کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان امر به معروف و نهی از منکر حسینعلی شهریاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان امر به معروف و نهی از منکر حسینعلی شهریاری مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان امر به معروف و نهی از منکر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم اصفهان بر یک‌سری پروژه‌های سخت‌افزاری تاکید و تلاش بر اولویت‌بندی آن‌ها دارد، همچنین اعضای آن به‌عنوان نماینده مردم شهر به‌دنبال مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان هستند.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در این دوره پیگیر موضوعاتی همچون مسائل زیست‌محیطی، حوزه آب و آلودگی هوا یا فرونشست برای برطرف‌کردن مشکلات شهروندان در شهر بوده است.

وی افزود: در حال حاضر شورای اسلامی شهر اصفهان بر یک سری پروژه‌های سخت‌افزاری تاکید و تلاش بر اولویت‌بندی آن‌ها دارد، همچنین اعضای آن به‌عنوان نماینده مردم شهر به‌دنبال مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شورا در ابعاد و مؤلفه‌های حکمروایی شهری تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام داده و در آینده به‌دنبال تکمیل آن است.

نباتی‌نژاد ادامه داد: در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در بُعد شفافیت و پاسخگویی، حکمروایی مشارکت مبنا ورود پیدا کردیم و پیگیر پروژه‌هایی همچون رصدخانه شهری هستیم.

وی با اشاره به تصویب طرح ساب در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این طرح همان سامانه اطلاع‌رسانی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر است، همچنین طرح شهربان، شهراندیش و شهریار مورد تصویب قرار گرفت که اجزای تکمیل‌کننده حکمروایی مشارکت مبنا است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر پیگیر طرح حکمروایی داده مبنا و بحث ارتقای بهره‌وری در سطح شهر هستیم و امیدواریم در این مسیر به یک نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

کد خبر 748378

دیگر خبرها

  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد