Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@05:58:41 GMT

ماه محرم شعور حسینی در کنار شور حسینی افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۷۰۱۱

ماه محرم شعور حسینی در کنار شور حسینی افزایش یابد

حجت الاسلام برقراری گفت: از مهمترین ویژگی یاران امام حسین (ع) دشمن شناسی بوده و امروز نیز شناخت دشمن امری مهم برای شیعیان حسینی است.

«حجت الاسلام محمدباقر برقراری»در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت:کربلا یک دانشگاه بزرگ است که درس های زیادی برای همه ما در طول تاریخ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه ملایر با بیان اینکه کربلا مصاف حق و باطل بود، تاکید کرد: امروز نیز همان مصاف حق و باطل همچنان برقرار است و وظیفه ما شناخت خوبی ها و بدی ها است و به طور صریح دشمن شناسی است.


امام جمعه ملایر گفت: ما باید با با آیینه کربلا دوست و دشمن را باید بشناسیم، چرا که از مهمترین ویژگی یاران امام حسین (ع) دشمن شناسی آنان است.
وی با اشاره به سخنان حبیب و زهیر در کربلا در مقابل یزیدیان تصریح کرد: در سخنان یاران امام حسین (ع) امام شناسی و دشمن شناسی به خوبی دیده می شود.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به اینکه  امروز نیز شناخت دشمن امری مهم برای شعیان حسینی است گفت: با توجه به ویروس منحوس کرونا دشمنان اسلام انتظار داشتند تا امسال  مراسم محرم کم رنگتر از سال‌ای قبل باشد .

وی با بیان اینکه با وجود کرونا همه پروتوکل های بهداشتی طبق دستورالعمل ها در عزاداری ها در حال اجرا است، گفت: باید شعور حسینی در کنار شور حسینی بالا ببریم.

 وی با بیان اینکه ما باید خودمان را مخاطب امام حسین (ع) قرار دهیم افزود: به فرموده امام حسین(ع) که هدف از قیام باعظمت  خویش را احیای سنت پیامبر و احیای واجبات الهی  از جمله امر به معروف و نهی از منکر در قرآن بیان کردند افزود: امروز نیز ما باید در راه و هدف قیام حضرت سید الشهدا حرکت کنیم

امام جمعه ملایر افزود: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر باشد به برکت این دو فریضه فرایض دیگر نیز احیا می شود.

 وی با بیان اینکه همه یاران امام حسین(ع) سرتاپا گوش به فرامین حضرت بودند و ایشان  خطاب به این یاران فرمودند در آن مسیری که رشد  باشد شما را هدایت می‌کننم تصریح کرد: اگر ما نیز می‌خواهیم رشد کنیم باید به درک و شعور بالایی برسیم  و خودمان را به عنوان  صحابه امام تلقی کنیم و  در وسعت تاریخ کربلا خودمان را به بگنجانیم و در مسیر حسین(ع) حرکت کنیم.

 

امام جمعه ملایر  دانشگاه امام حسین را دانشگاه تربیتی برای همه اقشار و سنین دانست و گفت این دانشگاه شاگردان از  کودک شش ماهه بوده تا پیرمرد ۹۰ ساله حبیب بن مظاهر و شاگردی این مکتب سن و  تکلیف نمی‌شناسد سر تا پا این دانشگاه تربیت است .

وی با بیان اینکه سیره اباعبدالله همه  جنبه تربیتی دارد و سراسرش زیبایی و تربیت است گفت: در اوج مصیبت حضرت به همه مسائل تربیتی اهتمام داشتند و می بینیم در اوج مصیبت با دختر، همسر و فرزند برادر و یارانش و دشمنانش چگونه رفتار می کردند .

 

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان ملایر ماه محرم امام جمعه امام جمعه ملایر یاران امام حسین دشمن شناسی امروز نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • سفر حسین حسینی به تبریز با وجود محرومیت
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد