Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست سه کشور ضامن روند آستانه ‌و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه ‌‌در ژنو برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سه کشور ضامن روند آستانه ‌و «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه ‌‌ روز گذشته(چهارشنبه) در نشستی در محل سازمان ملل متحد در ژنو دیدار و‌ درباره تحولات سوریه به‌ویژه‌ سومین نشست کمیته قانون اساسی، ادلب و کارگروه تبادل ربوده شدگان و مفقودان تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌ نشست پدرسون گزارشی از نحوه برگزاری نخستین دور از سومین نشست کمیته فوق ارائه و ابراز امیدواری کرد آتش‌بس ادلب ادامه یابد و خواستار تداوم کار کارگروه تبادل شد. 

در ادامه سه کشور ضامن روند آستانه به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند. 
 
علی‌اصغر خاجی در این نشست مواضع کشورمان را درباره سوریه تشریح کرد. وی بر لزوم احترام به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تأکید و بر عزم کشورمان برای مقابله با تروریسم در منطقه و به‌ویژه در سوریه تصریح کرد. 

وی همچنین بر حل بحران سوریه به‌وسیله گفتگوهای سوری-سوری‌‌ و‌ تداوم‌ فعالیت‌های کمیته قانون اساسی تأکید ‌و آمادگی کشورمان را برای حمایت از تداوم کار این کمیته اعلام کرد. 

خاجی همچنین خواستار رفع تحریم‌های  ظالمانه یک‌جانبه علیه مردم سوریه و‌ ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور به‌ویژه در مقابله با کرونا شد‌.

وی لزوم اجرای توافقات موجود در ادلب را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد با اجرای توافقات، آرامش پایدار در این شهر برقرار شود.

خاجی بر لزوم ازسرگیری کارگروه‌ تبادل به‌عنوان موضوعی انسانی و اعتمادساز تأکید کرد.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: ادلب سوریه روند آستانه گیر پدرسون علی اصغر خاجی نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه سه کشور ضامن روند آستانه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم آزاده جانباز داود نظام اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت خادم الشهدا شهید محمد سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن امکان آسیب رساندن به این انقلاب و نظام را ندارد، اظهار کرد: چرا که خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه شهید محمد سلیمانی یکی از جوانان فعال در عرصه انقلاب بود، افزود: افرادی چون شهید سلیمانی ضمن جانفشانی با خدا معامله کردند و چراغ راه شدند لذا آرامش امروزمان را از برکت خون شهدا داریم.

امیر اسلامی پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور را مدیون رشادت و دلیرمردی شهدا و جانبازانی دانست که آینده کشور را به نفع شخصی خود ترجیح دادند، ادامه داد: عزت و سربلندی ایران در زمان دفاع مقدس با حداقل امکانات نظامی به دست آمد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها گفته‌اند شما دست از سیستم دفاعی موشکی تان بردارید تا با شما مذاکره کنیم، گفت: اگر ما از نظر تسلیحات نظامی قوی نبودیم امروز چگونه می‌توانستیم جواب گستاخی اسرائیل و ابرقدرت‌ها را بدهیم.

امیر سلامی اضافه کرد: اسرائیل کودک کش آنقدر گستاخ شده که جوانان و دانشمندان هسته‌ای چون احمدی روشن، علی محمدی ما را چه در قلب تهران چه در سوریه به شهادت می‌رساند و با بی شرمی تمام مسؤولیت ترور آنان را بر عهده می‌گیرد.

رئیس شورای ایثارگران قرارگاه اجرایی گام دوم انقلاب اظهار کرد: اگر درایت و آینده نگری رهبر انقلاب نبود چگونه می‌توانستیم جواب ابرقدرت‌ها یی که برای حمله به کشور ما لحظه‌ای درنگ نداشتند می‌دادیم.

وی به شب عملیات غرورآفرین «وعده صادق» اشاره کرد و ادامه داد: این اقتدار و قدرت موشکی ایران یک هشدار به کشورهای ابر قدرت و یک نقطه امن برای جهان اسلام و کشورهای اطراف ایران ایجاد کرد.

امیر سلامی با بیان اینکه دنیا اعلام کرد که ایران سالگرد چهل سالگی خود را جشن نخواهد گرفت، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تیر خلاص بر پیکره استکبار وارد کرد و بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند که همگان امروز دور اندیشی، هوش، جسارت حضرت آقا را مشاهده می‌کنیم.

گفتنی است، شهید محمد سلیمانی ۸/ ۱/ ۱۳۶۶ در شهرستان رودسر و در خانواده‌ای متدین و عاشق اهل بیت (ع) متولدشد و ۱۳۸۹/۱/۶ در سن ۲۳ سالگی در میشداغ به عنوان مسؤول تدارکات یگان اعزامی بسیج به شهادت رسید، محل دفن این شهید گرانقدر در گلزار شهدا رودسر می‌باشد.

کد خبر 6088230

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب