Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@01:08:12 GMT

بیش از ۳۰ سریال در معاونت استان‌ها در حال تولید است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۸۷۷۰

بیش از ۳۰ سریال در معاونت استان‌ها در حال تولید است

ایسنا/کرمان رییس مرکز سیمای استان های سازمان صدا و سیما گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ کار در معاونت استان ها در حال تولید است و سریال سنجرخان را در کردستان داریم و سریال "دخترم نرگس" کار معاونت استان ها بود که رتبه نخست تولیدات نمایشی را در سال جاری کسب کرده است.

"سیدعباس فاطمی" صبح امروز ششهم شهریورماه در مراسم آغاز رسمی پیش تولید سریال ملی "راز ناتمام" ویژه شهید محمدجواد باهنر در کرمان اظهار کرد: کرمان به اندازه یک قاره در دنیا قهرمان دارد که حقیقتا این قهرمانان نمونه ندارند و حتما شخصیت و قهرمانی در طراز حاج قاسم سلیمانی با این نمونه رفتار و سلوک در تاریخ نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در رسانه ملی وظیفه داریم این قهرمانان را معرفی کنیم اما به دلیل حجم زیاد تعهدات و مسائل اجرائی و اداری و کمبودهای همیشگی، کم کاری شده و درباره شهیدان رجائی و باهنر واقعا کم کاری کرده یا حداقل کاری که باید، انجام نداده ایم.

فاطمی تصریح کرد: شهید رجائی الگوی بی نظیر دولتمردی و سلوک ساده زیستی بوده و باید در این حوزه خیلی کار کنیم و کار سریع، دقیق و هنرمندانه باشد.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به این اسطوره ها خیلی کار سختی است، بیان کرد: شهید باهنر یک شخصیت حوزوی، دانشگاهی و برآمده از منطقه محروم است که در سطح ملی و تعلیم و تربیت و کتاب های درسی، انقلاب و تشکیل حزب جمهوری اسلامی و وزارت آموزش و پرورش و نخست وزیری فعالیت کرد.

رییس مرکز سیمای استان های سازمان صدا و سیما با اشاره به انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی گفت: باید در این سریال(راز ناتمام) جریان نفوذ را به خوبی به مردم نشان بدهیم که خیلی راحت تا ریاست جمهوری و حتی بیت امام(ره) نفوذ می کند و تا پشت درب اتاق حضرت امام کیف مواد منفجره را برده بود.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری از صدا و سیما توقعاتی دارند و فرمودند شما تنها وظیفه سرگرم کردن مردم را ندارید و باید زلال معارف الهی، انسانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در زندگی مردم جاری کنید که این وظیفه تکالیف اساسی در مقابل مسئولان صدا و سمیا قرار داده است.

فاطمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند"هدف اصلی ما سازندگی مردم به شکلی است که اسلام و انقلاب می خواهد و باید هدف در همه چیز دنبال شود؛ در برنامه، سرگرمی، تفریح و ..."

وی در ادامه بیان کرد: باید اسوه های حسنه را به مردم نشان بدهیم و برنامه پنج ساله را در سند تحول پیش بینی کرده ایم که ۳۰ سریال در پنج سال آماده کنیم و تعدادی از آنها روی آنتن رفته که یکی از آنها سریال "جلال" بود سال قبل به انقلاب مردم آذربایجان پرداخت و فصل دوم این سریال در حال تصویربرداری است.

رییس مرکز سیمای استان های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در سند تحول قرار است چهره های فاخر استان ها را معرفی کنیم که برخی از آنها چهره های معاصر و برخی چهره های تاریخی هستند اظهار کرد: فصل دوم سریال "بی بی مریم" که از شبکه سه پخش شد، امسال در چهارمحال و بختیاری کلید می خورد.

فاطمی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ کار در معاونت استان ها در حال تولید است و سریال سنجرخان را در کردستان داریم و سریال "دخترم نرگس" کار معاونت استان ها بود که رتبه نخست تولیدات نمایشی را در سال جاری کسب کرده است.

وی بیان کرد: وظیفه خود می دانیم قهرمانانی که در این کشور کار اساسی انجام داده اند، را به مردم معرفی کنیم و شهید باهنر فردی متین، آرام و انقلابی بی هیاهو بود.

رییس مرکز سیمای استان های سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه تولید سریال "راز ناتمام" ویژه شهید محمدجواد باهنر از مهرماه امسال آغاز می شود، اظهار کرد: باید از دل این قصه ها شخصیت هایی را به جوانان معرفی کنیم تا پیرو راه و سلوک آنها باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صداوسيما استانی فرهنگی و هنری معاونت استان ها معرفی کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۸۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی

شب گذشته دو روز بعد از ابلاغ نظر شورای صدور مجوز ساترا در خصوص ممنوعیت پخش «حشاشین» از سکو‌های نمایش خانگی ایران، فیلیمو هم این سریال ضد ایرانی را از روی خروجی خود حذف کرد.

به گزارش ایسنا، سامان مراد حسینی سخنگوی مجمع رصتا درباره ممنوعیت نمایش سریال «حشاشین» در ایران به خبرنگاران توضیح داد: اعلام ممنوعیت نمایش سریال «حشاشین» در ایران توسط ساترا صرفاً از این باب نبود که بخواهیم از مشاهده این اثر توسط مخاطبان ایرانی جلوگیری کنیم بلکه از این جهت هم موضوعیت داشت که در مقابل تولید و انتشار اثری که چهره نادرستی از ایرانی‌ها نمایش میدهد موضع گیری رسمی کنیم و نشان دهیم که در‌های شبکه نمایش خانگی ایران به روی اثر ضد ایرانی باز نیست.

مرادحسینی درباره این موضوع افزود: اگر ساترا راجع به این اثر موضع گیری رسمی نمی‌کرد قطعا سایر بخش‌های حاکمیت نمی‌توانستند اقدامات بعدی را در حوزه دیپلماسی فرهنگی مرتبط با این سریال طراحی و پیگیری کنند.

وی افزود: نکته دیگر در خصوص ممنوعیت انتشار سریال «حشاشین» در ایران این است که در این موضوع خاص شاهد همگرایی نخبگان کشور و دستگاه حاکمیتی ساترا بودیم و این موضوع بیانگر اتحاد ایران در مقابل تولید و انتشار یک سریال خصمانه و ضد ایرانی است.

سریال «حشاشین» اخیرا به دلیل آنچه «تحریف تاریخ اسلام» و «ساخت مغرضانه سیاسی» خوانده شده، در پلتفرم‌های کشورمان مجوز انتشار ندارد.

سریال «حشاشین» روایتی درباره حیات و حوادث مرتبط با حسن صباح، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیه است.

این سریال توسط عبدالرحیم کمال نوشته شده و توسط پیتر میمی کارگردانی شده است. فیلمبرداری آن دو سال به طول انجامید. قرار بود در ماه رمضان سال گذشته پخش شود و به دلیل فیلمبرداری صحنه‌هایی از سریال در مالتا و قزاقستان، نمایش آن تا امسال به تعویق افتاد.

بر همین اساس در پی منتشر نشدن این سریال از پلتفرم‌های داخلی، مهدی سیفی، مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا تاکید کرد که سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است و بنابراین طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.

دیگر خبرها

  • حذف سریال «حشاشین» از تمام سکو‌های ایرانی
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • خط رو خط مسائل اجتماعی
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • عوامل «نون خ» با مردم صحبت می‌کنند
  • تکلیف پخش سریال جدید حسن فتحی مشخص شد
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی روی آنتن می‌رود
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴