Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات و مسائل شهرستان فاروج اظهار کرد: باید سند توسعه شهرستان مسیر حرکت ما در راه خدمت رسانی به مردم باشد و در این مسیر تمام قوا همکاری دارند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به مطالبات مردم فاروج گفت: در هفته آینده تیم کارشناسی بازرسی استانداری در فاروج برای بررسی مطالبات مردمی در شهرداری، فرمانداری، ادارات شهرستان و بخشداری‌ها مستقر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشران نخست اقتصادی استان و شهرستان‌ها در سند توسعه، کشاورزی است لذا نیازمند ارائه طرح‌های بیشتری برای پیشرفت در این حوزه هستیم.

رتبه نخست فاروج در تولید زعفران کشور

شجاعی با تاکید بر رتبه نخست فاروج در تولید زعفران در کشور بیان کرد: فاروج رتبه نخست تولید انگور در استان را نیز دارد اما مردم این شهرستان با مشکل پایین بودن درآمد مواجه هستند که برای حل این مسئله سند توسعه استان یک دفترچه راهنما برای ماست.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تغییر الگوی کشت، توسعه شرکت‌های کشت و صنعت و فرآوری محصولات کشاورزی را برای فاروج امری ضروری دانست و تصریح کرد: در حوزه صنعت و معدن باید به سمت فرآوری محصولات معدن رفت زیرا در این حوزه عقب هستیم که منجر می‌شود به سمت خام فروشی قدم برداریم لذا نیازمند ارائه طرح در این حوزه نیز هستیم.

وی حوزه گردشگری را دیگر مزیت فاروج عنوان کرد و افزود: باید توسعه در این شهرستان اتفاق بیفتد تا جذب بیشتر گردشگر را شاهد باشیم.

سرمایه گذاران از مزیت‌های خراسان شمالی استفاده کنند

شجاعی ادامه داد: سرمایه گذاران استان شاهد پروسه طولانی اداری هستند و این به معنای ضعف سیستم دولتی است اما سرمایه گذاران نباید در مسیر تشخیص خود اقدام به سرمایه گذاری کنند بلکه باید در مسیر مزیت‌های استان و شهرستان‌ها حرکت کنند.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: ارائه طرحی بزرگ و جامع گردشگری برای پیشرفت و توسعه فضای توریستی شهرستان فاروج با محوریت اداره کل میراث فرهنگی استان در دستور کار قرار گیرد و تا یک هفته آینده ارائه شود.

وی با انتقاد از عملکرد تعاونی‌های استان افزود: تعاونی‌ها فقط شکل گرفته‌اند اما کاری به آنان داده نمی‌شود در حالی که مردم محور اصلی در این تعاونی‌ها هستند لذا باید توجه جدی تری به تعاونی‌ها شود بنابراین با اولویت تعاونی‌های فعال، طرح‌هایی برای توسعه و پیشرفت به آنان ارائه شود.

شجاعی اضافه کرد: نرخ اشتغال بانوان شهرستان فاروج ۷ درصد از متوسط کشور، بالاتر است اما باید فضای درآمد بیشتری را برای این قشر که عمدتاً سرپرست خانوار هستند فراهم کرد.

کم لطفی مدیران فاروج به شهدا

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نگاه سیاسی نباید منجر به غفلت از خدمت رسانی به مردم و خانواده‌های شهدا شود گفت: ۹۸ درصد گلزار شهدای این شهرستان فاقد برق و آب است و این به معنای بی‌خیالی و کم لطفی به حرمت و جایگاه شهدا بوده و مدیران مشکلات حوزه گلزار شهدای شهرستان‌ها را حل کنند چون جز وظایف ماست.

وی افزود: در بحث تحقق شعار سال که جهش تولید است کسی استثنا نیست لذا حضور مردم می‌تواند کمک بیشتری به تحقق این شعار کند.

سند بانوان فاروج تنظیم شود

شجاعی با تاکید بر لزوم نگارش و تدوین سند بانوان فاروج بیان داشت: برگزاری دوره تربیت مربی ورزشی بومی در راستای توسعه حوزه ورزش بانوان انجام شود.

استاندار خراسان شمالی در انتها گفت: ارتقای ۱۱ پله‌ای آمار فضای کسب و کار خراسان شمالی در کشور به معنای حال خوب استان است و این نشان دهنده تلاش و کوشش تمام اجزای حاکمیت است.

کد خبر 5010073

منبع: مهر

کلیدواژه: فاروج استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت شیراز ماه محرم مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی خراسان شمالی تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند

محمد کرمی در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری سیستان‌وبلوچستان اظهارکرد: وظیفه ستاد اقتصادی، طراحی بخش‌های مختلف اقتصادی است که به ما راه توسعه، توانمندسازی و روش‌های اقتصادی را نشان دهد و در این زمینه باید سیاست گذاری کند.

وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی باید نحوه مشارکت مردم و روش اجرا را سیاست‌گذاری و بر روی راهبردهای اصلی تمرکز داشته باشد و تبیین کند، افزود: باید به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان کمک کنیم و آنها را پای کار پروژه‌های بزرگ این استان بیاوریم و با فروش سهام، مشارکت مردم را در طرح های اقتصادی افزایش دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان را باید در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی مشارکت دهیم و این امر باید به سرعت توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۴ درصد از دانشجویان استان در رشته‌های علوم انسانی در حال تحصیل هستند و در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، شیلات، تجارت، معادن و صنایع فرآوری با کمبود و فقدان طراح متخصص و نخبه مواجه هستیم.

کرمی تصریح کرد: شرکت‌هایی داریم که تولیدات کم ولی ارزآوری زیاد برای سیستان و بلوچستان دارند و باید روی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری ویژه شود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و داروهای گیاهی کارخانه‌ای برای فرآوری داروهای گیاهی در سیستان و بلوچستان نداریم و این محصول به صورت خام در بازار عرضه می‌شود، باید این سرمایه در استان فرآوری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید جوانان و دانش آموزان را توانمند و ذهن‌های آنان را برای توسعه طرح‌های اقتصادی آماده کنیم، زیرا بخشی از ایده‌ها خیال پردازی است که توسط ذهن دانش آموزان صورت می‌گیرد و به مرور زمان تبدیل به محصول می‌شود.

وی بیان کرد: به فضل الهی و توکل بر خداوند شرایط حال حاضر را تغییر می‌دهیم و یقین داریم با عنایت‌های الهی این امر شدنی است.

کرمی با تاکید بر اینکه کاری که با تلاش انجام می‌شود با دعا حل نمی‌شود، افزود: خداوند متعال راه حل را برای ما مشخص کرده و به همین دلیل است که پیامبر گرامی می‌فرماید؛ «کار، تلاش و کوشش عبادت است» و کارمندان زمانی که به یاد و در راه خدا و مردم کار و تلاش می‌کنند در واقع عبادت و عمل صالح انجام دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • معرفی برترین‌های قویترین مردان و دارت بانوان سنگ آهن بافق
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴