Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:08:07 GMT

برداشت ۴۵ هزار تن محصول زیتون از اراضی کشاورزی زنجان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۲۱۹۴

برداشت ۴۵ هزار تن محصول زیتون از اراضی کشاورزی زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد تاراسی ظهر پنجح شنبه در دیدار نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با مسئولان استان که در محل سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با یادآوری اینکه مساحت اراضی کشاورزی استان زنجان ۸۸۳ هزار هکتار معادل ۴.۷۷ درصد از اراضی کشاورزی کشور است، افزود: خوشبختانه اراضی کشاورزی استان زنجان برای استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری مستعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه رویکرد این سازمان، سوق به سمت استفاده از کشاورزی صنعتی و رونق این صنعت در استان است، تصریح کرد: بحث تخصیص آب از گذشته تا به امروز یکی از موضوعات جدی در استان بوده و در حال حاضر با وجود اینکه سهم استان زنجان از سفیدرود ۳۱ درصد است اما سهمی که به عنوان سهم بهره‌برداری از آن به استان تخصیص یافته، ۱۵ درصد است.

تاراسی با یادآوری اینکه میزان اختصاص آب به اراضی کشاورزی زنجان در حوزه سفیدرود مناسب نیست، ادامه داد: امروز میزان برداشت از منابع آبی توسط استان گیلان برخلاف محدودیت‌ها ۴۴ درصد است و این در حالی است که فقط ۶.۹ درصد استان گیلان در حوضه آبریز سفیدرود واقع شده و با تمام این وجود شاهد افزایش طرح‌های کشاورزی این استان نسبت به زنجان هستیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه زنجان در حوزه زیتون حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اظهار کرد: سالانه ۴۵ هزار تن زیتون از اراضی کشاورزی استان برداشت می‌شود و این بدان معنی است که استان زنجان در حدود ۵۹ درصد از تولید زیتون کشور را به خوا اختصاص داده است.

تاراسی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه سالانه ۵۰۰۰ تن روغن زیتون در استان تولید می‌شود، انتظار می‌رود در بحث توسعه فرآوری این محصول اقدامات جدی صورت گیرد. علاوه بر این، طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیب‌دار نیز در اولویت همه برنامه‌ها بوده، هر چند این طرح از سال ۸۸ تا به امروز تعیین تکلیف نشده است.

کد خبر 5010176

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنجان زیتون محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم شیراز مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی کشاورزی استان اراضی کشاورزی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد

عبدالله حیدری با بیان اینکه معاونت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی وظایف بسیار مهمی برعهده دارد، گفت: تامین زمین، تعیین‌ تکلیف اراضی موات، انطباق زمین‌های محدوده شهری و حراست و حفاظت از اراضی ملی از وظایف مهم این معاونت است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی استان زنجان تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن است، گفت: یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان حفاظت از این اراضی را بر عهده دارد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در چند سال اخیر واگذاری زمین در بخش مسکن مهر و نهضت ملی مسکن به صورت خیلی گسترده و قابل توجه در استان اتفاق افتاده است.

حیدری با بیان اینکه ۷۸۰ پرونده حقوقی در این معاونت در دست اقدام است، تاکید کرد: این معاونت با حداقل نیرو برای انجام وظایف سازمانی خود به بهترین نحو تلاش می کند.

وی یادآور شد: با کارهای انجام گرفته زمین مورد نیاز استان برای پروژه های نهضت ملی مسکن تامین شد که بخشی از زمین در دستور الحاق به محدوده شهری زنجان است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان