Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@22:59:57 GMT

آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۲۷۱۰

آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در خصوص تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یازدهم گفت: پس از تعطیلات مجلس، اصلاح ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس در صحن به رای گذاشته می شود تا پس از بررسی ها و اصلاح آیین نامه بتوانیم کمیسیون قضایی را تشکیل دهیم.

حجت الاسلام حسن نوروزی ، درباره آخرین وضعیت تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: با امید به خدا پس از تعطیلات مجلس، اصلاح ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس در صحن علنی مجلس به رای گذاشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از آن، موضوع به کمیسیون آیین نامه ارجاع می شود و پس از بررسی ها و اصلاح و تصویب و گذراندن روند قانونی می توانیم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یازدهم را تشکیل دهیم.

به گزارش ایسنا، با گذشت بیش از سه ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم، تاکنون کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای آن تشکیل نشده و این کمیسیون فعالیت خود را آغاز نکرده است. تنها ۸ نفر از نمایندگان برای عضویت در کمیسیون حقوقی و قضایی اعلام آمادگی کرده اند که به گفته حسن نوروزی می توان با اصلاح ماده ۳۸ آیین نامه داخلی مجلس زمینه ای را فراهم کرد تا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس کار خود را با همین ۸ عضو آغاز کند تا بعدا از نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند برای عضویت در کمیسیون استفاده شود، یا این امکان فراهم شود که از عضویت نمایندگان از سایر کمیسیون‌ها استفاده شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازاتها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900951

دیگر خبرها

  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد