Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاینسپهر علی‌یاری؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۵.۲ درصد رشد قیمت را تجربه کردند ولی خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۱.۷ درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس افت ۲.۲ درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق ارزش آفرین بیدار با ثبت ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد رشد قیمت بود در صورتی که NAV این صندوق ۰.۷ درصد کاهش داشت و بدین ترتیب صف‌نشینان چهارشنبه «ارزش» حاضر بودند ۱۰ درصد بالاتر از ارزش تئوریک آن بپردازند. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) با ثبت ۱.۶ درصد افزایش NAV بود.

بیشترین افت قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق آرمان سپهر آشنا اختصاص داشت؛ «آسام» با افت ۲.۱ درصدی قیمت مواجه شد در حالی که قیمت سایر صندوق‌های مشابه رشد داشت.

صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۲.۲ درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند که به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۰.۴ درصد کاهش قیمت داشت.

این هفته صندوق ETF پشتوانه سکه طلای زرافشان (زر) بیشترین بازدهی (۳.۲ درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد، حباب صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) نیز به ۱۷.۷ درصد رسید.

در حال حاضر قیمت سکه یک روزه به نزدیک سکه امامی رسیده و حباب سکه نیز در کمترین مقدار خود در سه ماه اخیر قرار دارد. نرخ دلار صرافی ملی بار دیگر به کانال ۲۳ هزار تومان وارد شده و از سوی دیگر به نظر می‌رسد قیمت انس جهانی طلا بالای سطح ۱۹۰۰ دلار تثبیت شده باشد.

دارا یکم و دوم

ریزش اخیر بورس بیشترین لطمه را به دارندگان واحدهای صندوق دولتی مالی یکم وارد کرد. «دارا یکم» از مدت‌ها قبل مورد بی‌مهری اهالی بازار بود به طوری که از سقف تاریخی خود ۵۰ درصد ریزش داشت ولی دقایق پایانی روز دوشنبه استارت حرکت صعودی آن زده شد و در دو روز پایانی هفته قیمت آن حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام پذیره‌نویسی دارا دوم یا همان صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم با نماد «پالایش» از چهارشنبه این هفته آغاز شد. امید است که مسئولان ذی‌ربط از اشتباهات پیرامون صندوق قبلی درس گرفته باشند و سرمایه میلیون‌ها نفر را به بازی نگیرند.

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (پنجم شهریور) پذیره‌نویسی واحدهای صندوق (ETF) «پالایشی یکم» در بانک اقتصادنوین سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام/ بورس به دارا دوم شانس مجدد داد نحوه تخفیف ۲۰درصد پالایش یکم طبیعی بودن اصلاح با توجه به بازدهی بازار سرمایه/ بورس در حال رسیدن به تعادل است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه صندوق بورسی گواهی سپرده سکه صندوق ETF صندوق مالی یکم دارا یکم سکه یک روزه ETF مالی یکم دارا دوم قیمت دارا یکم گواهی سکه طلا پالایشی یکم صندوق پالایشی یکم قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سکه طلا ۲ درصد ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مرادی نراقی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نراقی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با همکاری صندوق توسعه و احیا در حال طی مراحل قانونی و آماده‌سازی بسته مزایداتی بناهای استان مرکزی هستیم و امید است در نیمه اول سال جاری بناهای تاریخی استان را از طریق صندوق توسعه و احیا وارد مزایده کنیم.

وی افزود: کاروانسراهای مشهد میقان، ورده، کهک در دلیجان، خشکه رود در زرندیه، حمام تاریخی مامونیه، خانه تاریخی معتمدالایاله و آسیاب جفتی در آشتیان از بناهایی است که در حال آماده‌سازی و طی مراحل قانونی برای برگزاری مزایده و جذب مشارکت مردمی در مرمت و احیا است.

مرادی نراقی با بیان اینکه کاروانسرای دو دهک، موزه مفاخر، خانه حسن‌پور و عمارت امیر مفخم خمین به بخش خصوصی واگذار شده و هم اکنون در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: ۲ بنا هم که در سالیان گذشته به بخش خصوصی واگذار شده بود به علت عدم تحقق تعهدات از سوی سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذار دیگری واگذار خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: از گذشته بسیار دور، استان مرکزی در مسیر جاده ادویه و بعدها نیز در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است و یکی از کریدورهای فعال تجارت در گذشته از غرب به شرق ایران از این استان عبور می‌کرد.

وی اضافه کرد: این امر باعث شده تا کاروانسراهای زیادی در این منطقه تأسیس شد.

حفاظت و احیای بناهای تاریخی، بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناهاست

مرادی نراقی، حفاظت و احیای بنا را بزرگترین انتفاع دولت از واگذاری بناها به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: رویکرد صندوق توسعه و احیا در واگذاری بناها آگاهانه و کارشناسی شده است و این امر باعث تسهیل فرآیند جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مرمت و احیای بناهای تاریخی می‌شود.

وی تاکید کرد: در سالیان گذشته تنها به بناهایی توجه شد که ایده‌آل بوده و به بخش خصوصی واگذار شدند در حالی که اکنون توجه به بناهایی که به حال خود رها شده و شرایط مساعد ندارند، مورد توجه ویژه است.

مرادی نراقی گفت: باید دورنمایی از سرمایه‌گذاری روی بناهای تاریخی و مدت بازگشت سرمایه و همچنین سود حاصل از سرمایه‌گذاری در هر بنا به صورت منطقی و کارشناسی شده تخمین زده شود و برای سرمایه‌گذاران ترسیم شود چرا که این امر، رغبت بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در مرمت و احیای بناها شاهد خواهیم بود.

کد خبر 6088358

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!