Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشدار وزیر خارجه فرانسه درباره نابودی لبنان، ادعای پمپئو درباره آغاز تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از ۳۰ شهریور، اعلام موضع رسمی عراق در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل و گفت‌وگوی تلفنی رؤسای ارتش آمریکا و روسیه درباره سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان باید به حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد نیز اشاره کرد.

به گزارش تابناک، منابع خبری از یک حمله راکتی دیگر به سفارت آمریکا در منطقه الخضراء بغداد خبر می دهند.

این دومین حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد طی چند ساعت گذشته به شمار می آید.

منابع خبری از شنیده شدن دست کم 4 انفجار در اطراف سفارت آمریکا در بغداد خبر دادند.

ار سوی دیگر رسانه‌های عراقی شامگاه پنجشنبه نیز از شلیک راکت به منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق خبر داده بودند.

منبعی امنیتی در عراق به خبرگزاری «شفق‌نیوز» این کشور گفت که در حمله پنجشنبه شب یک فروند راکت از نوع کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در این منطقه اصابت کرده است.

منطقه الخضرا (منطقه سبز) در مرکز شهر بغداد قرار دارد و بیشتر مراکز دولتی و سفارت‌خانه‌های کشورهای خارجی از جمله آمریکا در این منطقه قرار دارد.

از زمان حمله هوایی آمریکا به پایگاه‌های ارتش و الحشد الشعبی در منطقه «القائم» و فرودگاه بغداد و شهید شدن شمار زیادی از آن‌ها، احساسات ضد آمریکایی در عراق بیشتر شده است. پارلمان عراق دی ماه گذشته به طرح اخراج نیروهای اجنبی از خاک این کشور رأی مثبت داد.

هشدار وزیر خارجه فرانسه درباره نابودی لبنان

وزیر خارجه فرانسه امروز پنجشنبه نسبت به نابودی لبنان در صورت ادامه اوضاع سیاسی در این کشور و نبود دولت هشدار داد.

به گزارش ایسنا، ژان ایولودریان، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه با رادیو بین المللی فرانسه گفت: خطر فعلی در حال حاضر زوال لبنان است.

وی از مسئولان لبنانی خواست هرچه سریعتر دولت جدیدی تشکیل دهند.

لودریان گفت:امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در بازگشتش به لبنان تاکید خواهد کرد که دیگر ادامه انفعال سیاستمداران لبنانی ممکن نیست.

قرار است ماکرون اول سپتامبر به لبنان برود.

ادعای پمپئو درباره آغاز تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از ۳۰ شهریور

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا، امروز یک توئیت در خصوص تحریم های غربی علیه ایران منتشر کرد.

وی در این توئیت نوشت: هفته گذشته ایالات متحده آمریکا روند ۳۰ روزه را ایجاد کرد تا تقریباً همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازیابی شود.

پمپئو ادامه داد: پس از آنکه شورای امنیت نتوانسته مأموریت خود را برای حفظ صلح و امنیت بین‎المللی تأیید کند، این تحریم‎ها از نیمه شب به وقت گرینویچ در تاریخ ۲۰ سپتامبر (۳۰ شهریور) به زودی بازمی‌گردد.

وزیر خارجه آمریکا با انتشار تصویری از بند ۱۲ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت نوشت: چنانچه هر یک از اعضای شورای امنیت قطعنامه‌ای را برای ادامه رفع تحریم‌ها ارائه کند، آمریکا با آن مخالفت خواهد کرد. چنانچه قطعنامه‌ای ارائه نشود، تحریم‌ها علیه ایران روز ۲۰ سپتامبر بازخواهند گشت. قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اینگونه عمل می‌کند.

به گزارش مهر، ادعای وزیر خارجه آمریکا در حالی است که رئیس دوره ای شورای امنیت (کشور اندونزی) متعاقب درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه اعلام کرد که اجماع نظری پیرامون این درخواست از سوی کشورهای عضو شورای امنیت صورت نگرفته است.

لا زم به ذکر است ۱۳ عضو شورای امنیت اعلام کرده بودند درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه به دلیل خروج آمریکا از برجام نادرست است و این درخواست را رد کردند و اساساً این درخواست در شورای امنیت موضوعیت پیدا نکرده است.

اعلام موضع رسمی عراق در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل

احمد ملا طلال، سخنگوی نخست وزیر عراق در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود پس از نشست کابینه خاطرنشان کرد، در قانون اساسی کشور عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ممنوع است.

ملا طلال در پاسخ به سوالی در خصوص عادی‌سازی روابط بین امارات و دولت اسرائیل تصریح کرد، این موضوع مربوط به تل‌آویو و ابوظبی می‌شود.

وی اما افزود، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در جریان نشست سه جانبه بر اهمیت مسأله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید کرد.

گفت‌وگوی تلفنی رؤسای ارتش آمریکا و روسیه درباره سوریه

 وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که رؤسای ستاد مشترک ارتش دو کشور روسیه و آمریکا طی یک تماس تلفنی در خصوص کشمکش اخیر نظامیان روس و آمریکایی در سوریه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، «والری گراسیموف» و «مارک میلی» رؤسای ستاد مشترک ارتش روسیه و آمریکا به دنبال برخورد روز چهارشنبه خودروهای زرهی دو کشور و زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی با یکدیگر گفت‌وگوی تلفنی برقرار کردند.

بر اساس این گزارش، حادثه فوق در روستای «دیرک» واقع در شمال سوریه و در فاصله چند مایلی از مرز ترکیه به وقوع پیوست.

گراسیموف تصریح کرد که روسیه پیشتر به ائتلاف بین‌المللی ضدداعش تحت رهبری آمریکا در سوریه در خصوص مسیر عبور کاروان روسیه مطابق با توافقات پیشین اطلاع‌رسانی کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه شب های محرم هفته دولت روح الله حسینیان دارا دوم شب هشتم محرم تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین مکانیسم ماشه شب های محرم هفته دولت روح الله حسینیان دارا دوم شب هشتم محرم سفارت آمریکا در بغداد وزیر خارجه فرانسه عادی سازی روابط سفارت آمریکا نابودی لبنان شورای امنیت بین المللی علیه ایران ۳۰ شهریور تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه

وزیر امور خارجه انگلیس با هشدار درباره پیامدهای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی این کشور برای روابط دیپلماتیک لندن با تهران، گفت که این اقدام به نفع انگلیس نیست.

به گزارش ایسنا، در پی برخی درخواست‌های ضدایرانی برای قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی کشورهای اروپایی، "جیمز کامرون" وزیر امور خارجه انگلیس گفت که تحریم‌های فعلی علیه این شاخه نظامی ایران کفایت می‌کند و اقدام یاد شده مانع گفت‌وگوی تهران و لندن از کانال‌های دیپلماتیک و تضعیف جایگاه انگلیس خواهد شد.


پرداختن دوباره به موضوع این اقدام علیه سپاه پاسداران پس از پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق انجام شد. ایران طی عملیات "وعده صادق" حملات موشکی و پهپادی گسترده‌ای را علیه اهدافی دز اراضی اشغالی در پاسخ به این اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی انجام داد.

مقامات ایران این عملیات را "پاسخی مشروع" و "در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل" تلقی کردند.


آمریکا نام سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی خود قرار داده است اما موضوع انجام شدن این اقدام علیه یکی از شاخه‌های رسمی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران توسط کشورهای اروپایی، طی دو سال گذشته و در پی مداخله‌جویی مقامات غربی در امور داخلی ایران با ادعای "نقض حقوق بشر" در ایران نیز مطرح شد.


"جوزپ بورل" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفته بود که "نمی‌توانیم بگوییم چون از شما خوشمان نمی‌آید، تروریست می‌خوانیمتان" و با تاکیو بر وجود مبنایی قانونی برای این اقدام، گفت که "باید حکم یک دادگاه در این زمینه وجود داشته باشد."


شبکه اسکای‌نیوز در این باره گزارش داد: کامرون با حضور در کمیته دفاعی و روابط خارجی مجلس اعیان انگلیس گفت که تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران ضرورتی ندارد و وضعیت فعلی که کلیت این گروه در آن تحت تحریم است، کفایت می‌کند.


کامرون به این کمیته گفت: تمامی کارهایی که باید برای فشار آوردن به ایران انجام دهیم و با آن اطمینان داشته باشیم که هر جایی که اقدامی غیرقانونی انجام دادند، علیه آن‌ها اقدام کنیم، به واسطه مقررات تحریمی‌ای که آن را تقویت کرده‌ایم، پابرجا است.


او گفت: ما کلیت سپاه پاسداران ایران را تحریم کرده‌ایم. وقتی از نهادهای قضایی، پلیس و اطلاعاتی می‌پرسم که آیا این کار اضافی برای اقدام علیه این افراد هنگام انجام دادن کارهایی که مورد تاییدمان نیست، نیاز است یا نه، پاسخشان منفی است.


وزیر امور خارجه انگلیس با هشدار درباره پیامدهای این اقدام برای روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس گفت: در واقع، این نوع محکومیت باعث پایان دادن به روابط دیپلماتیک خواهد شد و این در حالی است که ما همین حالا هم روابط دیپلماتیک مختصری داریم و من به عنوان کسی که مکالمات زیادی با وزیر امور خارجه ایران داشته است، می‌گویم که ما الان واقعا امکان داشتن این مکالمه را داریم.


او ادامه داد: وقتی قرار است برای گسترش درگیری‌ها تلاش کنیم، وقتی قرار است پیام مستقیمی به ایران منتقل کنیم، می‌خواهم خودم کسی باشم که این مکالمه را انجام می‌دهد. نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم "ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها منتقل کنی؟"


کامرون گفت: فکر می‌کنم این به نفع بریتانیا نیست و باعث تقویت رویرکردمان نمی‌شود، بلکه آن را تضعیف می‌کند.


او همچنین مدعی شد که مقامات ایران گاهی برای تفسیر کردن پیام کشورهایی که با آن‌ها روابط دیپلماتیک ندارند، با او تماس می‌گیرند و می‌پرسند "از نظر شما معنای این چه می‌تواند باشد؟"


کامرون با این ادعا می‌گوید که به همین دلیل مایل است خود با همتایان ایرانی‌اش گفت‌وگو کند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد