Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق گفته که در انتخابات زود هنگام پارلمان عراق که قرار است ششم ژوئن آینده برگزار شود، کاندید نخواهد شد و تمرکز کنونی وی روی این مساله است که «به عراقی‌ها اجازه داده شود تا آزادانه و بدون فریب و ترس یا تهدید در رای‌گیری مشارکت کنند».

وی تصریح کرد: «سعی من بر این است که شرایط برگزاری انتخابات آزاد و سالم و بازگشت اعتماد به عراقی‌ها در فرآیند انتخابات را مهیا کنم و در این مرحله حساس به هیچ چیزی فکر نکنم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الکاظمی که با روزنامه «دِ نشنال» امارات گفتگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، گفت که «باز استقرار» (جابجایی) نیرو‌های آمریکایی در جریان است و دیگر حضور «نیرو‌های جنگی» در عراق ضرورتی ندارد. من شخصا احساس می‌کنم که آمریکا به توسعه شراکتش با ما پایبند است.

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره اینکه آیا اوضاع عراق بدون حضور نیرو‌های آمریکای بهتراست یا نه؟ گفت: «ما وارد مرحله جدیدی شدیم نیاز به نیرو‌های جنگی در عراق نداریم، زیرا نیرو‌های عراقی قادر به مقابله با عناصر داعش هستند، اما در عین حال نیاز به حمایت لجستیکی و فنی و آموزشی وجود دارد، لذا حمایت از حضور آمریکا در عراق به شکل غیر ملموس ادامه دارد».

طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق که به یک موضوع مهم و جنجالی در این کشور تبدیل شده است، در جلسه پارلمان عراق در پنجم ژانویه امسال، دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، به تصویب رسید.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت‌وگوی خود با این روزنامه اماراتی اظهار داشت: «گروه‎هایی که تصور می‎کنند فرا قانونی هستند، به زودی تحرکات جدی را از سوی نیرو‌های امنیتی ما شاهد خواهند بود».

مصطفی الکاظمی اضافه کرد: «برنامه‌های دولت از جمله انحصار سلاح در دست نیرو‌های امنیتی کشور، بر مبنای حاکمیت عراق است».

نخست وزیر عراق تاکید کرد که در گذشته تلاش‌های زیادی برای کاهش تعداد نیرو‌های امنیتی رسمی شده بود، اما اکنون تلاش ما بر این است که ساختار این نیرو‌ها سازماندهی و شاکله آن از عناصر فاسد پاکسازی شود.

وی درباره روابط دو کشور ایران و عراق گفت: معتقدم که رعایت دو اصل در روابط ما موثر است که اولی عدم دخالت در امور داخلی هر کشوری و عدم استفاده از اراضی هیچ کشوری برای حمله به کشور دیگر است و دیگری این است که الگوی روابط ما با ایران باید الگوی رابطه دولت و دولت و بر مبنای منافع مشترک باشد.

الکاظمی همچنین با اشاره به عملیات نظامی مستمر ترکیه در عراق گفت: ما نگرانی آنکارا درباره عناصر پ. ک. ک. را درک میکنیم، اما طبیعتا با نفوذ ترکیه در اقلیم کردستان عراق مخالفیم، لذا نیاز داریم که نگرانی دوجانبه رفع شود تا در روابطمان به ثبات برسیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: منافع مشترک عراق الکاظمی انتخابات نیرو های آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فرماندار بوکان در صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح ضمن تبریک وعده صادق و پیروزی مقتدارنه سپاه گفت سپاه پاسداران در برابر هر نوع هجمه و تحرک دشمنان قسم خورده آمادگی و‌توان لازم را دارند.

صنعتی گفت به لطف رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و توصیه‌های پدرانه ایشان کشور در حال پیشرفت و تعالی است.

 وی با اشاره به توان دفاعی و بازدارندگی نیرو‌های مسلح افزود در همه عرصه‌ها آمادگی رویارویی مقابله با دشمنان را داریم.

وی گفت کشور‌های عربی و اسلامی جرات به زبان آوردن موضوعات روز و‌تحرکات نامبارک رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم اشغالی را ندارند و این در حالی است که تنها جمهوری اسلامی است که در صف مقابله با اسرائیل هستند اقتدار را به صفوف مسلمین بازگردانده اند.

وی در پایان تاکید کرد با تمام وجود پاسدار ارزش‌ها و نظام مقدس خود هستیم.

ادای احترام به یادبود شهدای شهرستان، سان و رژه و نمایش حرکات رزمی و تجلیل از مربیان و فرمانده هان برتر از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است