Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ پس از تقریبا ۲۰ سال بلاتکلیفی سایت جدید احداث روستای مشایخ بخش دشمن زیاری کلنگ‌زنی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، طرح جابه‌جایی روستای مشایخ شهرستان ممسنی از سال 79 مصوب شده و در این سال‌ها با کش و قوس‌های فراوان همراه بوده است. این روستا به دلیل قرار گرفتن در دره رانشی و لغزنده یکی از مناطق بحرانی شهرستان ممسنی به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ضرورت جابه‌جایی این روستا جای هیچ شک و شبهه‌ای نیست و بارها از سوی مسئولان استانی از جمله مدیریت بحران استانداری، فرمانداری و مسئولان بنیاد مسکن مطرح شده وخبرگزاری تسنیم نیز در بهمن 95، آبان ماه 96، مهرماه 97 و دی ماه 98 در گزارشی به این موضوع پرداخت.

اکنون پس از تقریبا 20 سال بلاتکلیفی سایت جدید احداث روستای مشایخ بخش دشمن زیاری کلنگ‌زنی شد. به گفته داوود ایوبی، فرماندار شهرستان ممسنی پس از سال‌ها بلاتکلیفی جابه‌جایی این روستا وارد فاز اجرایی شد.

به گفته وی روستای مشایخ دارای 169 خانوار یکی از روستاهای برجسته شهرستان در تولید محصولات باغی و دامی است که این بلاتکلیفی چندین ساله خدمت‌رسانی شایسته به مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده بود.

فرماندار ممسنی امیدوار است که با تکمیل زیر ساخت‌ها روستایی با تمامی امکانات ساخته شود که با همت مضاعف مردم و مسئولان اندک نگرانی تعدادی از خانواده‌ها در سایت جدید برطرف شود.

جابه‌جایی روستای «کوه سفید» استان فارس پس از 9 سال در حد حرف باقی مانده استانتقال روستای «کوه سفید» در ایستگاه وعده‌ها باقی مانده استآغاز شمارش معکوس برای جابه‌جایی «کوه سفید»

براساس اطلاعات موجود و بنا به گفته اهالی مشایخ طرح جابه‎جایی روستا در سال 79 به تصویب رسیده و کارهای مطالعاتی با حضور کارشناسان زمین‎شناسی در سال‎های ابتدایی 80 برای پیدا کردن مکانی که بتوان روستا را به آنجا منتقل کرد، انجام شده است تا اینکه در سال 87 زمینی 7.5 هکتاری را به عنوان مکان جایگزین معرفی کردند.

این زمین که از عرصه‎های منابع طبیعی بوده با مجوز رئیس وقت سازمان‎ها جنگل‎ها و مراتع کشور به روستائیان مشایخ داده می‎شود. در سال 90 به تصویب کارگروه مسکن و شهرسازی استان فارس می‎رسد و پس از آن روستائیان با دریافت مجوز ساخت روستایی اقدام به ساخت خانه می‎کنند اما پس از مدتی این ساخت‎وسازها از سوی منابع طبیعی تخریب می‎شود.

پس از این اقدام و اعتراض مردم روستا در مهرماه 94 جلسه‎ای در دفتر بازرسی استانداری فارس تشکیل و منابع طبیعی متعهد می‎شود که ظرف 2 ماه زمین دیگری برای جابه‎جایی روستا به روستائیان مشایخ دهد، اما از قرار معلوم دوباره بر سر همان زمین 7.5 هکتاری توافقی صورت می‌گیرد.

براساس آخرین اخبار بنیاد مسکن استان فارس 4 روستای کوه سفید داراب، دیندارلو فسا، مشایخ ممسنی و ملیان سپیدان نیاز به جابه‌جایی دارند که اکنون تنها روستای مشایخ ممسنی اقدامات اجرایی آن آغاز شده است.

یکی از دلایلی که همواره به عنوان عامل تاخیر در این جابه‌جایی‌ها ذکر شده مشارکت اهالی است. بنیاد مسکن فارس درباره این 4 روستا اعلام کرده که مالکان و اهالی روستاها باید همراهی و مشارکت بیشتری برای انتخاب زمین و جابه‌جایی روستا داشته باشند چراکه ادامه این جریان سلامت و زندگی مردم را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/424/ش

R7533/P/S6,61/CT7 بیشتر بخوانید... ۱۹ ساله شدن انتظار برای جابه‌جایی یک روستا؛ انتقال « مشایخ» کلید می‌خورد؟ فرونشست زمین در فسا؛ بخشی از روستای «دیندارلو» جابه‌جا می‌شود بلاتکلیفی ۴ ساله مردم روستای دیندارلوی فسا بر اثر فرونشست زمین قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱۹ ساله شدن انتظار برای جابه‌جایی یک روستا؛ انتقال « مشایخ» کلید می‌خورد؟ فرونشست زمین در فسا؛ بخشی از روستای «دیندارلو» جابه‌جا می‌شود بلاتکلیفی ۴ ساله مردم روستای دیندارلوی فسا بر اثر فرونشست زمین پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۲ هشداری که جدی گرفته نشد؛ احتمال افزایش چشمگیر بروز کرونا ۳ مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در ساخت پروژه ریلی رشت به آستارا / تجهیز کارگاه آغاز شد ۴ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۵ عرضه سهام «دارا دوم» در بورس / استراتژی تشکیل صف خرید موجب افزایش قیمت سهام شد ۶ معاون وزیر بهداشت: ۷.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تامین می‌شود + فیلم ۷ عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: دولت هیچ برنامه‌ای برای بهبود معیشت مردم ندارد ۸ گزارش ویدئویی| طنین‌‌ ندای یا حسین(ع) در کوچه‌ها و محلات گیلان / اینجا محرم حال و هوای دیگری دارد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| طنین‌‌ ندای یا حسین(ع) در کوچه‌ها و محلات گیلان / اینجا محرم حال و هوای دیگری دارد جانشین فرمانده ناجا: با هرگونه اوباشی‌گری و قانون‌شکنی در حوزه نظم و امنیت برخورد می‌کنیم تقدیر هیئات مذهبی از اقدام ابتکاری آستان قدس/ تخته فرش‌هایی که در گستره شهر پهن شد احیاء مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در مرقد علامه بهلول گنابادی/ هیئتی‌ها سنگ تمام گذاشتند+ فیلم مهمترین اخبار تسنیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ارتش چین یک ناوشکن آمریکایی را از منطقه مانور خود بیرون کرد بیانیه ارتش لبنان درباره حادثه درگیری‌ جنوب بیروت/ حزب‌الله: درگیری «خلده» ارتباطی به ما ندارد جزئیات طرح گشایش اقتصادی مجلس/قادری: طرح دولت درآمدهای نفتی دولت آینده را پیشخور می‌کند استفعای آبه رسما پذیرفته شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جابه جایی روستا برای جابه جایی فرونشست زمین روستای مشایخ استان فارس کوه سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب

ایسنا/زنجان مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ابهر گفت: هرگونه افزایش کرایه تاکسی در ابهر تا تعیین تکلیف نرخ مصوب ممنوع است.

حسین کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی توسط برخی رانندگان ابهری، عنوان کرد: تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب کرایه تاکسی در ابهر هرگونه افزایش خودسرانه ممنوع است.

وی با توضیح اینکه در حال حاضر طرح افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها به فرمانداری اعلام شده است، ادامه داد: در صورت تصویب این نرخ‌ها توسط فرمانداری طی هفته آینده رسما ابلاغ خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری ابهر با توضیح اینکه از شهروندان درخواست داریم در صورت دریافت کرایه اضافه مراتب را به سازمان تاکسی‌رانی ابهر گزارش کرده تا برخورد قانونی صورت گیرد، تاکید کرد: تا تعیین تکلیف نرخ مصوب هرگونه افزایش کرایه ممنوع بوده و سازمان حمل و نقل مکلف است تا ضمن نظارت، با متخلفان برخورد قانونی انجام دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب