Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که استخدام نیرو و محتوای آموزشی مهدکودک‌ها براساس قوانین و استانداردهای آموزش و پرورش است، اظهارکرد: استانداردهای محتوای آموزشی مهدکودک‌ها، از سوی آموزش‌وپرورش به سازمان بهزیستی ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه بررسی وضعیت مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۲) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب اردیبهشت‌ماه ۹۹ گفت: طبق این آیین‌نامه مسئولیت و صدور مجوز مهدکودک‌ها بر عهده سازمان بهزیستی قرارگرفته است و صدور مجوز تأسیس پیش‌دبستانی نیز بر عهده وزارت آموزش‌وپرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تعیین شاخص‌های آموزشی و پرورشی در این آیین‌نامه اشاره و اظهارکرد: بر اساس این آیین‌نامه نظارت بر مهد کودک‌ها از حیث رعایت شاخص‌های آموزشی و پرورشی و محتوای آموزشی بر عهده وزارت آموزش‌وپرورش است.

حاجی میرزایی تأکید کرد: طبق این آیین‌نامه مقرر شده است که محتوای آموزشی توسط وزارت آموزش‌ و پرورش ظرف شش ماه از تاریخ تصویب آیین‌نامه تهیه و پس از تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش به سازمان بهزیستی برای اجرا ابلاغ شود.

وزیر آموزش‌وپرورش به ماده ۸ و ۹ این آیین‌نامه اشاره کرد و گفت: بر این اساس به‌کارگیری کارکنان مهدکودک‌ها بر اساس قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش‌وپرورش امکان‌پذیر است و استانداردهای آموزش محتوای آموزشی به مؤسسان و کارکنان مهدکودک، توسط وزارت آموزش‌وپرورش تهیه و برای اجرا در مهدکودک‌ها به سازمان بهزیستی ابلاغ می‌شود.

گروه سنی ۴ تا ۶ سالگی به‌عنوان دوره پیش‌دبستانی و قبل از ۴ سالگی دوره مهدکودک تعیین شود

مجتبی زینی‌وند - رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی - در این جلسه گفت: در تدوین آیین‌نامه اجرایی تبصره (۲) ماده (۲) قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی به مصوبه جلسه ۴۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه کلیه مسائل آموزش پیش‌دبستانی در شورای عالی آموزش‌وپرورش باید مطرح شود، استناد شده است.

وی ادامه داد: در مصوبه ۶۹۹ شورای عالی آموزش‌وپرورش تأکید شده است که بر اساس مصوبه ۴۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرجع صدور مجوز تأسیس، فعالیت و انحلال کلیه مراکز پیش‌دبستانی در کشور، وزارت آموزش‌وپرورش است.

بنابرا اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه اختلاف‌نظری در تعریف گروه سنی مهدکودک و پیش‌دبستانی بین وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان بهزیستی وجود داشت، گفت: پیشنهاد وزارت آموزش‌وپرورش این است که گروه سنی ۴ تا ۶ سالگی به‌عنوان دوره پیش‌دبستانی و قبل از ۴ سالگی دوره مهدکودک تعیین شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش سازمان بهزیستی مهدكودك وزارت آموزش وپرورش سازمان بهزیستی آموزشی و پرورشی آموزش وپرورش محتوای آموزشی آیین نامه وزارت آموزش پیش دبستانی شورای عالی مهدکودک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۸۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است

رئیس اداره آموزش‌وپرورش کوهدشت از وجود ۱۴مدرسۀ تخریبی در شهرها و مدارس این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، امین امینی‌پویا، صبح امروز، در نشست خبری با خبرنگاران گفت: فضای آموزشی در این شهرستان سال‌ها است که فرسوده و ناایمن است.

او با اشاره به وجود 34هزار نفر فرهنگی و دانش‌آموز در کوهدشت، اضافه کرد: خبرنگاران باید خیرّان را برای سرمایه‌گذاری در ایجاد و نوسازی مدارس ترغیب کنند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش کوهدشت با اعلام اینکه برخی از مدارس این شهرستان زیبندۀ دانش‌آموزان و معلمان نیست، تأکید کرد: امکانات و سرانۀ آموزش‌وپرورش جوابگوی نوسازی مدارس نیست.

احداث 216 مدرسه در مناطق محروم لرستان

امینی‌پویا با بیان ضرورت استفاده از مشارکت خیّران در ساخت و گسترش فضاهای آموزشی کوهدشت، یادآور شد: انتظار داریم که خیرّان در ساخت و تعمیر مدارس این شهرستان مشارکت بیشتری داشته باشند.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم دربارۀ تعداد مدارس تخریبی در کوهدشت، اعلام کرد: 14مدرسه در شهرها و مدارس این شهرستان تخریبی است و باید نوسازی شود.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش کوهدشت خاطرنشان کرد: مدرسۀ پسرانۀ راهنمایی شاهد و مدرسۀ دخترانۀ معرفت ر تازه‌آباد در داخل این شهر ناایمن شناخته شده‌است و این مدارس باید هرچه سریع‌تر نوسازی شود.

امینی‌پویا با بیان اینکه بین 600 تا 800میلیون تومان اعتبار برای ساخت مدارس یک‌کلاسه نیاز است، گفت: حداقل یک‌میلیارد و 200میلیون تومان برای ساخت مدارس دوکلاسه نیاز است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش کوهدشت با ذکر اینکه این شهرستان فاقد خانۀ رفاهی فرهنگیان است، مطرح کرد: مسئولان باید برای نوسازی مدارس کوهدشت پای‌کار بیایند.

او اعلام کرد: ما در حال تلاش برای رفع مشکل اداری درمانگاه فرهنگیان کوهدشت هستیم و این درمگاه طی روزهای آینده افتتاح می‌شود.

امینی‌پویا در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در ارتباط با وضعیت سیستم‌های گرمایشی مدارس در کوهدشت، بیان کرد: 2میلیارد و 500میلیون تومان اعتبار برای گرمایش مدارس این شهرستان هزینه کرده‌ایم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش کوهدشت در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم دربارۀ تعداد دانش‌آموزان شرکت‌کننده در دور نخست کنکور، اذعان کرد: حدود 3هزار و 600نفر در تمام مقاطع تحصیلی در کنکور اردیبهشت‌ماه 1403شرکت کردند.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صنعت برای بازار خودرو؛ تکلیف واردات خودرو‌های دست دوم روشن شد
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد