Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@19:35:07 GMT

درگیری سیاسی روسیه و نروژ

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۸۵۲۳

درگیری سیاسی روسیه و نروژ

به گزارش جماران؛ وزارت امور خارجه روسیه در پی اخراج یک دیپلمات روس از نروژ، سفیر این کشور را احضار کرد.

در رابطه با اخراج یک دیپلمات روس از اسلو ،«رونه رسالاندا» سفیر نروژ در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد. 

اداره امنیت پلیس نروژ (PST) اواسط ماه اوت از دستگیری یک مرد ۵۰ ساله خبر داد که مظنون به تحویل اطلاعات محرمانه دولتی به سازمان تجسس روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت امور خارجه نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد که یک دیپلمات روس مرتبط با پرونده متهم به جاسوسی روسیه را اخراج کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از کپنهاگ؛ یک مقام وزارت امور خارجه نروژ گفت به سفیر روسیه اطلاع داده شده که یکی از کارکنانش در نروژ به علت ارتکاب اقداماتی که با نقش و جایگاه وی به عنوان دیپلمات همخوانی ندارد، نامطلوب شناخته شده است و باید این کشور را ترک کند.   

مشخص نیست که این دیپلمات اخراج شده، افسر اطلاعاتی روسیه بوده که مقام های نروژ گفته اند روز شنبه هنگام ملاقات با یک متهم به جاسوسی در رستورانی در اوسلو، دستگیر شده است.  

نام این فرد دستگیر شده به صورت رسمی اعلام نشده است و تنها گفته شده که یک شهروند حدود ۵۰ ساله نروژ متولد خارج است. شبکه خبری «ان آر کی» نروژ اعلام کرد که وی «هارشارن سینگه تاثگار» نام دارد.

اما کارفرمای این مرد گفت که وی عازم یک طرح صنعتی در باره چاپ سه بعدی بوده، دسترسی به منابع امنیتی نداشته و بر روی طرح های صنایع دفاعی، نیروهای مسلح یا دیگر سازمان های دولتی نروژ فعالیت نمی کرده است.

اخبار مرتبط دیپلمات آمریکایی: هدف روسیه و ایران اخراج آمریکا از خاورمیانه است روسیه شریک استراتژیک ایران بازداشت یک عضو سابق ارتش آمریکا به اتهام جاسوسی برای روسیه پاسخ روسیه به تهدیدات آمریکا در رابطه با همکاری با ایران ناگفته هایی از روابط ایران و روسیه از زبان سفیر سابق ایران در مسکو روسیه: آمریکا یاد گرفت که قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجراست/ دلیلی برای تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا جاسوسی روسیه نروژ سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردید، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای او از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

لازم بذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر
  • کشته شدن فرمانده نظامی سرایا القدس در درگیری با تشکیلات خودگردان (+عکس)
  • شاید ما در حال حاضر در یک جنگ جهانی هستیم!
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند