Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@12:38:20 GMT

تحریم‌های علیه بلاروس را تلافی خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۱۱۴۲

تحریم‌های علیه بلاروس را تلافی خواهیم کرد

به گزارش افکارنیوز،

رئیس جمهور بلاروس روز جمعه وعده داد که کشورش هر گونه اقدام تحریمی را مقابله به مثل خواهد کرد.

اخبار بین الملل- الکساندر لوکاشنکو با تاکید بر لزوم توقف رویکرد تحریمی علیه دولت خود اظهار داشت بلاروس از هر گونه تحریمی به سلامت خواهد گذشت. وی وعده داد دولت او تحریم‌های لهستان یا لیتوانی علیه بلاروس را تلافی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوکاشنکو خاطرنشان کرد که از دولت خواسته تا جریان تجاری خود از بنادر لیتوانی را متوقف کند.

لوکاشنکو طی اظهاراتی افزود: ما به آن‌ها تحریم‌های واقعی را نشان خواهیم داد. پیش از این آن‌ها (لیتوانی و لهستان) از طریق ما به روسیه و چین دسترسی داشتند و حالا آن‌ها برای تجارت با روسیه مجبور به پرواز بر فراز دریای بالتیک و سیاه هستند.

رئیس جمهور بلاروس بار دیگر تاکید کرد که اعتراضات این کشور از سوی افرادی که از هلند، لهستان و اوکراین وارد بلاروس شده، تهییج می‌شود.

انتخاب مجدد « الکساندر لوکاشنکو» با ۸۰ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس موجی از اعتراضات را در این کشور قوت بخشید. اعتراضاتی که از همان روز‌های نخست به خشونت کشیده شد. لوکاشنکو با پیروزی در انتخابات توانست «سوتلانا تیخانوفسکایا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

آمریکا و اتحادیه اروپا در دخالتی آشکار اعلام کرده‌اند که نتیجه این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند. لوکاشنکو تاکید کرد که عناصر خارجی ضمن مداخله در این اعتراضات به آن دامن می‌زنند. وزیر امور خارجه اسپانیا، اخیرا اعلام کرد اتحادیه اروپا اعمال تحریم علیه برخی از مقام‌های دولت بلاروس را بررسی می‌کند که با خشونت‌های اخیر در این کشور ارتباط داشته‌اند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بلاروس الکساندر لوکاشنکو بلاروس لهستان الکساندر لوکاشنکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف تجهیزات استراق سمع در سالن جلسه هیات دولت لهستان
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ